دونالد ترامپ از تشکیل کمیته ارتقای بهره‌وری با همکاری ایلان ماسک خبر داد

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، می‌گوید که درصورت راهیابی به کاخ‌سفید، کمیته‌ای را به‌سرپرستی ایلان ماسک برای افزایش بهره‌وری دولت تشکیل می‌دهد. به‌گزارش تک‌ناک، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش رو، دیروز در سخنرانی خود در نیویورک گفته است که در‌صورت پیروزی، دست به تشکیل... نوشته دونالد ترامپ از تشکیل کمیته ارتقای بهره‌وری با همکاری ایلان ماسک خبر داد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 02:59
 0  1
دونالد ترامپ از تشکیل کمیته ارتقای بهره‌وری با همکاری ایلان ماسک خبر داد

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، می‌گوید که درصورت راهیابی به کاخ‌سفید، کمیته‌ای را به‌سرپرستی ایلان ماسک برای افزایش بهره‌وری دولت تشکیل می‌دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش رو، دیروز در سخنرانی خود در نیویورک گفته است که در‌صورت پیروزی، دست به تشکیل کمیسیونی موسوم به ارتقای بهره‌وری می‌زند. قرار است در این کمیسیون تمامی امور مالی و غیرمالی دولت فدرال زیر ذره‌بین ممیزی و حسابرسی دقیق قرار گیرد و موانع موجود بر سر راه بهبود بهره‌وری با اصلاحات ساختاری برطرف شود.

به‌نقل از ورج، حمایت متقابل ترامپ و ماسک در حالی روزبه‌روز مستحکم‌تر می‌شود که شرکت‌های تحت‌مدیریت ماسک، بیشترین حمایت‌های دولتی را دریافت کرده‌اند. برای نمونه، تسلا، شرکت‌ پرچم‌دار فعال در حوزه‌ی ساخت خودروهای برقی، به‌تنهایی ۱۳ درصد از کمک‌های اهدایی دولت جو بایدن در قالب قانون بازسازی زیرساخت‌ها را ازآن خود کرده است. اسپیس‌ایکس، دیگر شرکت متعلق به ماسک و فعال در حوزه‌ی صنایع هوافضا‌، نیز میلیاردها دلار بودجه‌ی فدرال را دریافت کرده است.

تعهد ترامپ برای تشکیل کمیسیون بهره‌وری

ترامپ بارها در اظهارات خود تأکید کرده است که می‌خواهد لایحه‌ی ضدتورمی دولت بایدن را متوقف کند. در این لایحه، به سازندگان خودروهای برقی مشوق مالیاتی اعطا شده است. بنابراین، ترامپ می‌خواهد دست به حذف لایحه‌ای بزند که عایدات مالی درخورتوجهی برای ایلان ماسک به‌ارمغان آورده است. پس می‌توان گفت که ماسک و ترامپ به‌رغم حمایت‌های متقابل، احتمال دارد به زیان یکدیگر عمل کنند.

بااین‌همه، ترامپ مصرانه می‌گوید که کمیسیون ارتقای بهره‌وری را به پیشنهاد ماسک تشکیل خواهد داد تا از هزینه‌های سربار دولت فدرال بکاهد. گفتنی است که ماسک پیش‌تر طی مصاحبه‌ای با ترامپ از علاقه‌ی خود به نقش‌آفرینی در کابینه‌ی وی خبر داده بود.

ماسک پس از سخنرانی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتشار توییتی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشته است:

مشتاقانه و بی‌صبرانه در پی فرصتی برای خدمت به آمریکا هستم و در ازای این خدمت هیچ‌ چشم‌داشتی برای حقوق و عنوان و مقام ندارم.

دونالد ترامپ پیش‌تر طی مصاحبه‌ای با اشاره به تعدیل گسترده‌ی نیروها در دو شرکت تحت‌مدیریت ماسک، یعنی تسلا و توییتر، او را بزرگ‌ترین برش‌دهنده‌ی دنیا نامیده بود.

نوشته دونالد ترامپ از تشکیل کمیته ارتقای بهره‌وری با همکاری ایلان ماسک خبر داد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow