دی اکسید کربن با ایجاد تغییرات در جریان‌های اقیانوسی باعث نابودی زمین خواهد شد

پژوهش جدید دانشمندان نشان می‌دهد خطرات بالقوه از قبیل دی اکسید کربن با ایجاد تغییرات در جریان‌های اقیانوسی باعث نابودی زمین خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدیدی که در زمینه خطرات مربوط به تغییرات در جریان‌های اقیانوسی انجام گرفته نشان می‌دهد گردش ضعیف‌تر در این جریان‌ها باعث افزایش دی […] منبع خبر دی اکسید کربن با ایجاد تغییرات در جریان‌های اقیانوسی باعث نابودی زمین خواهد شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۳ تیر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
دی اکسید کربن با ایجاد تغییرات در جریان‌های اقیانوسی باعث نابودی زمین خواهد شد

پژوهش جدید دانشمندان نشان می‌دهد خطرات بالقوه از قبیل دی اکسید کربن با ایجاد تغییرات در جریان‌های اقیانوسی باعث نابودی زمین خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدیدی که در زمینه خطرات مربوط به تغییرات در جریان‌های اقیانوسی انجام گرفته نشان می‌دهد گردش ضعیف‌تر در این جریان‌ها باعث افزایش دی اکسید کربن شده و این موضوع در نهایت باعث نابودی سیاره زمین خواهد شد. طبق این مطالعه افزایش و تجمع دی اکسید کربن برابر با افزایش دمای زمین است و این گرمای هوا باعث تسریع روند تخریب سیاره ما خواهد شد.

تغییرات آب و هوایی به شکل مستقیم با تغییرات در گردش جریان اقیانوس‌ها مرتبط است. بنابراین می‌توان گفت آب‌های آزاد کنترل چرخه حیات را در زندگی ما بر عهده دارند. دانشمندان می‌گویند کاهش سرعت جریان اقیانوس‌ها زان دی اکسید کمتری را از جو توسط اقیانوس‌ها کاهش می‌دهد.

طبق پژوهشی که محققان موسسه ام آی تی اخیراً منتشر کردند خطرات مربوط به تغییرات در جریان‌های اقیانوسی بسیار واقعی و تاثیرگذار خواهد بود. به گفته محققان جریان اقیانوسی کندتر، می‌تواند باعث آزادسازی مقدار بیشتری از کربن ذخیره شده در اعماق اقیانوس‌ها شود. این رویداد بسیار اثیرگذار خواهد بود زیرا دی اکسید کربن به عنوان گاز گلخانه‌ای باعث افزایش گرمای زمین خواهد شد. این پژوهشگران معتقدند د شدن جریان اقیانوس‌های زمین می‌تواند تعادل بین آهن میکروارگانیسم‌های سطحی مواد مغذی و مولکول‌های دیگر به نام لیگاند را در اعماق اقیانوس به هم زده و این موضوع باعث افزایش میزان کربن در اقیانوس‌ها خواهد شد.

به گفته دانشمندان عوامل مختلفی روی گرم شدن کره زمین موثر هستند یکی از این عوامل د شدن جریان‌های اقیانوسی است که همراه با آزادسازی میزان کربن بیشتر در این روند نقش پررنگ‌تری خواهد داشت. افزایش ذوب شدن یخچال‌ها و بالا آمدن سطح دریاها تنها یکی از خطراتی است که در نتیجه افزایش دی اکسید کربن و بیشتر شدن گرمای زمین به وجود می‌آید.

منبع خبر دی اکسید کربن با ایجاد تغییرات در جریان‌های اقیانوسی باعث نابودی زمین خواهد شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow