«ردمی نوت 14 پرو فایو جی» و «پوکو ایکس 7» به زودی از راه می‌رسند

کمپانی شیائومی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید گوشی‌های هوشمند، به زودی دو مدل جدید از گوشی‌های خود را معرفی خواهد کرد که عبارتند از: ردمی نوت 14 پرو فایو جی (Redmi Note 14 Pro 5G) و پوکو ایکس 7 (POCO X7). طبق اطلاعات جدیدی که پیش از معرفی رسمی این دو گوشی […]

۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  4
«ردمی نوت 14 پرو فایو جی» و «پوکو ایکس 7» به زودی از راه می‌رسند

کمپانی شیائومی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید گوشی‌های هوشمند، به زودی دو مدل جدید از گوشی‌های خود را معرفی خواهد کرد که عبارتند از: ردمی نوت 14 پرو فایو جی (Redmi Note 14 Pro 5G) و پوکو ایکس 7 (POCO X7). طبق اطلاعات جدیدی که پیش از معرفی رسمی این دو گوشی منتشر شده، هر دو دستگاه مشخصات فنی تقریباً مشابهی خواهند داشت. با توجه به اطلاعات لو رفته از پایگاه داده IMEI، این موضوع تایید شده است. در این مقاله، به بررسی جزئیات این دو مدل و تفاوت‌های احتمالی آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما در دیجی رو همراه باشید.

ردمی نوت 14 پرو فایو جی و پوکو ایکس 7 در پایگاه داده IMEI

مدتی است که خبرهایی درباره سری جدید ردمی نوت 14 منتشر شده و با نزدیک شدن به زمان رونمایی، اطلاعات بیشتری از این سری به دست آمده است. تیم Gizmochina اخیراً ردمی نوت 14 پرو فایو جی و پوکو ایکس 7 را در پایگاه داده IMEI مشاهده کرده است. طبق این اطلاعات، پوکو ایکس 7 در واقع نسخه‌ای بازنگری شده از ردمی نوت 14 پرو فایو جی است که با نام و برندی متفاوت روانه بازار خواهد شد. این استراتژی در گذشته نیز توسط شیائومی مشاهده شده است؛ جایی که گوشی‌های سری ردمی با برند پوکو و کمی تغییرات در برخی جزئیات، مجدداً عرضه می‌شوند.

تفاوت‌های احتمالی بین ردمی نوت 14 پرو فایو جی و پوکو ایکس 7

اگر چه مشخصات کلی این دو گوشی مشابه خواهد بود، اما برخی تفاوت‌ها نیز بین آن‌ها وجود خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها مربوط به دوربین آن‌ها خواهد بود. شیائومی با این استراتژی قصد دارد که پوکو ایکس 7 را با قیمتی پایین‌تر از ردمی نوت 14 پرو فایو جی عرضه کند و دسترسی کاربران به این گوشی جدید را آسان‌تر کند. بنابراین، انتظار می‌رود که این کاهش قیمت به معنای کاهش برخی ویژگی‌ها یا تغییراتی در قابلیت‌های دوربین باشد.

ردمی نوت 14 پرو فایو جی

 

مشخصات فنی مشترک

هر دو دستگاه با پردازنده اسنپدراگون 7 اس نسل 3 عرضه خواهند شد که نسبت به پردازنده به کار رفته در نسخه قبلی یعنی ردمی نوت 13 پرو فایو جی، بهبود قابل توجهی محسوب می‌شود. پردازنده اسنپدراگون 7 اس نسل 2 که متعلق به کوالکام است، توسط کارخانجات سامسونگ تولید می‌شد، اما اکنون نسل سوم این پردازنده توسط TSMC تولید شده است که انتظار می‌رود عملکرد و بازدهی بهتری داشته باشد.

همچنین، اسم رمز هر دو دستگاه “amethyst” بوده و شماره مدل‌های آن‌ها نیز به ترتیب 24090RA29G برای ردمی نوت 14 پرو فایو جی و 24095PCADG برای پوکو ایکس 7 است. این اطلاعات نشان می‌دهد که هر دو دستگاه در رده مشخصات فنی مشابهی قرار دارند و تجربه کاربری تقریباً یکسانی را ارائه خواهند داد.

شارژ سریع و برخی معایب

یکی از نکات منفی در ردمی نوت 14 پرو فایو جی کاهش سرعت شارژ نسبت به مدل قبلی است. این گوشی از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند که نسبت به ردمی نوت 13 پرو فایو جی که شارژ 67 وات داشت، یک قدم به عقب محسوب می‌شود. اگر چه شیائومی در نسل جدید برخی بهبودها را از جمله در بخش پردازنده و کارایی اعمال کرده است، اما کاهش سرعت شارژ در مدل پرو یک ضعف به شمار می‌آید.

از طرف دیگر، ردمی نوت 14 فایو جی که نسخه استاندارد و معمولی این سری است، از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند که نسبت به نسل قبلی یعنی ردمی نوت 13 فایو جی با شارژ 33 وات، پیشرفت قابل توجهی دارد. این تغییرات نشان می‌دهد که شیائومی استراتژی متفاوتی را در قبال مدل‌های مختلف گوشی‌های خود به کار گرفته است.

پوکو ایکس 6
پوکو ایکس 6

معرفی رسمی و انتظارها

طبق اطلاعات به دست آمده، ردمی نوت 14 پرو فایو جی اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به پردازنده اسنپدراگون 7 اس نسل 3 مجهز می‌شود. این سری جدید از گوشی‌های شیائومی با توجه به تغییرات اعمال شده و بهبودهای موجود، مورد انتظار بسیاری از کاربران است. انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها در پایان ماه جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی شوند و جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌ها و قیمت آن‌ها منتشر شود.

جمع‌بندی

در نهایت، ردمی نوت 14 پرو فایو جی و پوکو ایکس 7 دو گوشی هوشمند جدید از شیائومی هستند که با مشخصات فنی مشابه اما با تفاوت‌هایی در بخش‌هایی مانند دوربین و قیمت عرضه خواهند شد. شیائومی با عرضه این دو مدل قصد دارد تا نیازهای مختلف کاربران را در رده‌های قیمتی متفاوت تأمین کند. هر دو دستگاه با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 7 اس نسل 3 و پشتیبانی از شارژ سریع 45 وات، انتخاب‌هایی مناسب در دسته گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود به زودی شاهد معرفی رسمی آن‌ها باشیم.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow