رشد اشتراک‌های هفتگی در اپلیکیشن‌های iOS به ۴۶ درصد رسید

رشد اشتراک‌های هفتگی در اپلیکیشن‌های iOS نه‌تنها نشان‌دهنده تغییر در رفتار مصرف‌کنندگان است؛ بلکه چشم‌انداز بازار اپلیکیشن‌ها را تغییر اساسی می‌دهد. به گزارش تک‌ناک به نقل از پلتفرم Adapty، اشتراک‌های هفتگی به یکی از روش‌های محبوب‌ درآمدزایی اپلیکیشن‌های iOS تبدیل شده‌اند و اکنون ۴۶ درصد از کل درآمد را به خود اختصاص می‌دهند. این مطالعه […] نوشته رشد اشتراک‌های هفتگی در اپلیکیشن‌های iOS به ۴۶ درصد رسید اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۲۳ تیر , ۱۴۰۴ - 21:00
 1
رشد اشتراک‌های هفتگی در اپلیکیشن‌های iOS به ۴۶ درصد رسید

رشد اشتراک‌های هفتگی در اپلیکیشن‌های iOS نه‌تنها نشان‌دهنده تغییر در رفتار مصرف‌کنندگان است؛ بلکه چشم‌انداز بازار اپلیکیشن‌ها را تغییر اساسی می‌دهد.

به گزارش تک‌ناک به نقل از پلتفرم Adapty، اشتراک‌های هفتگی به یکی از روش‌های محبوب‌ درآمدزایی اپلیکیشن‌های iOS تبدیل شده‌اند و اکنون ۴۶ درصد از کل درآمد را به خود اختصاص می‌دهند. این مطالعه که با بررسی ۱/۹ میلیارد دلار درآمد در بیش از ۱۱ هزار اپلیکیشن انجام شده است، نشان می‌دهد که برنامه‌های اشتراک هفتگی در سال جاری ۹/۵ درصد رشد کرده‌اند؛ در‌حالی‌که خریدهای یک‌باره تنها ۶/۳ درصد افزایش یافته‌اند. سایر پلن‌های پولی از‌جمله اشتراک‌های ماهانه و سالانه و مادام‌العمر با کاهش رشد مواجه بوده‌اند.

Adapty اعلام کرده است که با رشد اشتراک‌های هفتگی در اپلیکیشن‌های iOS، قیمت آن‌ها نیز افزایش یافته است. متوسط قیمت این اشتراک‌ها در اتحادیه اروپا و آمریکا به‌ترتیب ۱۲/۲ و ۱۲/۵ درصد رشد کرده و به ۸/۳ و ۸/۱ دلار رسیده است. در مقام مقایسه، اشتراک‌های ماهانه و سالانه در مناطق مختلف رشد متفاوتی تجربه کرده‌اند. اپلیکیشن‌هایی مانند اسپاتیفای و Canva نیز در بازارهای مختلف پلن‌های هفتگی را آزمایش کرده‌اند.

ورج می‌نویسد که براساس این گزارش، ایالات متحده با سهم ۴۸/۹ درصدی از خریدهای درون‌برنامه‌ای، در صدر قرار دارد و اروپا با سهم ۲۴/۸ درصدی در رتبه دوم است. همچنین، اعلام شده است که نصب اپلیکیشن‌ها در آمریکا ۳ تا ۴ برابر بیشتر از سایر مناطق درآمد ایجاد می‌کند. در تمامی مناطق، اشتراک‌های هفتگی بزرگ‌ترین سهم را در ایجاد درآمد دارند. این پلن‌ها در منطقه آمریکای‌لاتین (LATAM) بیشترین تأثیر را گذاشته‌اند و ۶۰ درصد درآمد را تشکیل داده‌اند. در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) این عدد ۵۳ درصد و در اروپا ۳۸ درصد بوده است.

اشتراک‌های هفتگی اپ‌های iOS

با‌این‌حال، این روند افزایشی معایبی نیز دارد که یکی از مشکلات اصلی، کاهش چشمگیر نرخ حفظ کاربر پس‌از چند هفته است. براساس گزارش، اشتراک‌های هفتگی در دسته‌هایی مانند ابزارهای بهره‌وری و کاربردی، بهترین ارزش را برای توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کنند؛ اما در دسته‌هایی مانند سلامت و تناسب‌اندام یا عکس و ویدئو، اشتراک‌های سالانه ارزش بیشتری دارند.

اشتراک‌های هفتگی اپ‌های iOS

همچنین، Adapty اشاره کرده است که اپلیکیشن‌هایی که قبل‌از فعال‌سازی اشتراک دوره آزمایشی ارائه می‌دهند، نتایج بهتری به دست آورده‌اند؛ به‌طوری‌که ارزش طول عمر کاربران در آمریکا و اروپا به‌ترتیب ۶۴ و ۵۸ درصد افزایش یافته است. اگرچه اپل زیر فشارهای قانونی در آمریکا و اتحادیه اروپا برای تغییر مدل اپ استور قرار دارد، Adapty معتقد است که در کوتاه‌مدت شاهد تغییر چشمگیری نخواهیم بود.

ویتالی داویدوف، مدیرعامل Adapty، در‌این‌باره می‌گوید:

با برخی از بازیگران اصلی این حوزه صحبت کرده‌ایم و واقعاً هنوز تغییری جدی به‌سمت پرداخت‌های شخص ثالث دیده نمی‌شود. کاهش نرخ تبدیل اغلب مزایای این روش را از بین می‌برد. همچنین، صحبت‌هایی مطرح شده که اپل ممکن است سهم خود را به‌طور جهانی به ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، توجیه استفاده از سیستم‌های پرداخت خارجی سخت‌تر خواهد شد.

نوشته رشد اشتراک‌های هفتگی در اپلیکیشن‌های iOS به ۴۶ درصد رسید اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow