رقابت تنگاتنگ ربات‌های انسان‌نما؛ تسلا در مقابل یونیتری

دو شرکت بزرگ تسلا و یونیتری با رونمایی از جدیدترین ربات‌های انسان‌نمای خود، رقابت تنگاتنگی را در این حوزه آغاز کرده‌اند. ویدیوهای منتشر شده از این ربات‌ها، تفاوت‌های چشمگیر در رویکرد و قابلیت‌های آن‌ها را نشان می‌دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، ربات Optimus تسلا با هدف انجام کارهای مفید و کاربردی […] منبع خبر رقابت تنگاتنگ ربات‌های انسان‌نما؛ تسلا در مقابل یونیتری پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۹ مهر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  4
رقابت تنگاتنگ ربات‌های انسان‌نما؛ تسلا در مقابل یونیتری

دو شرکت بزرگ تسلا و یونیتری با رونمایی از جدیدترین ربات‌های انسان‌نمای خود، رقابت تنگاتنگی را در این حوزه آغاز کرده‌اند. ویدیوهای منتشر شده از این ربات‌ها، تفاوت‌های چشمگیر در رویکرد و قابلیت‌های آن‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، ربات Optimus تسلا با هدف انجام کارهای مفید و کاربردی در محیط‌های صنعتی و خانگی طراحی شده است. این ربات به تدریج قابلیت‌های خود را بهبود می‌بخشد و اکنون می‌تواند کارهایی مانند راه رفتن، حمل اشیاء، بالا رفتن از پله‌ها و تعامل با انسان را انجام دهد. تمرکز تسلا بر توسعه رباتی است که بتواند به زودی در تولید انبوه وارد شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

در مقابل، ربات G1 یونیتری بیشتر بر نمایش توانایی‌های فیزیکی و چابکی تمرکز دارد. این ربات حرکات آکروباتیک، رقص و حتی حرکات رزمی را به راحتی انجام می‌دهد. یونیتری با تمرکز بر تحقیق و توسعه، به دنبال ساخت رباتی است که بتواند مرزهای توانایی‌های ربات‌های انسان‌نما را جابه‌جا کند.

 ربات تسلا با تمرکز بر کاربرد عملی و تجاری، برای محیط‌های صنعتی و خانگی طراحی شده و قابلیت‌های اساسی مانند راه رفتن و حمل اشیاء را دارد. در حالی که یونیتری تمرکز بر نمایش قابلیت‌های فیزیکی داشته  و برای تحقیق و توسعه، همرا ه با توانایی انجام حرکات پیچیده و آکروباتی طراحی شده است. رقابت بین تسلا و یونیتری، آینده‌ی ربات‌های انسان‌نما را شکل خواهد داد. با پیشرفت تکنولوژی، می‌توان انتظار داشت که این ربات‌ها در آینده به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شوند و در صنایع مختلفی مانند تولید، خدمات و مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند.

منبع خبر رقابت تنگاتنگ ربات‌های انسان‌نما؛ تسلا در مقابل یونیتری پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow