رونمایی اپل از آیپد مینی جدید با تراشه A17 Pro

اپل امروز یک آیپد مینی جدید رونمایی کرد که به تراشه A17 Pro مجهز است و  از Apple Pencil و Apple Intelligence پشتیبانی می‌کند. آیپد مینی جدید با طراحی فوق‌العاده قابل حمل خود در چهار رنگ از جمله آبی و بنفش عرضه می‌شود و به صفحه نمایش ۸.۳ اینچی Liquid Retina مجهز است. تراشه A17 …

۲۵ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  3
رونمایی اپل از آیپد مینی جدید با تراشه A17 Pro

اپل امروز یک آیپد مینی جدید رونمایی کرد که به تراشه A17 Pro مجهز است و  از Apple Pencil و Apple Intelligence پشتیبانی می‌کند.

آیپد مینی جدید با طراحی فوق‌العاده قابل حمل خود در چهار رنگ از جمله آبی و بنفش عرضه می‌شود و به صفحه نمایش ۸.۳ اینچی Liquid Retina مجهز است. تراشه A17 Pro  هنگام انجام فعالیت‌های سنگین عملکرد چشمگیری ارائه می‌دهد. همچنین با داشتن CPU و GPU سریع‌تر و موتور دو برابر سریع‌تر نسبت به نسل قبلی آیپد مینی، پشتیبانی از Apple Intelligence را ممکن می سازد. دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی از Smart HDR 4 پشتیبانی کرده و عکس‌های طبیعی با دامنه دینامیکی افزایش‌یافته ارائه می‌دهد. برنامه دوربین همچنین قادر است با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی، اسناد را درون قسمت گالری تشخیص داده و اسکن کند. باتری آیپد مینی جدید هم می‌تواند به مدت یک روز کامل شارژ نگه دارد.

قیمت این آیپد جدید با طراحی متفاوت نسبت به نسل قبل، از ۴۹۹ دلار برای ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود. مشتریان می‌توانند از امروز آیپد مینی جدید را پیش‌خرید کنند و این دستگاه از چهارشنبه، ۲۳ اکتبر در دسترس خواهد بود.

عملکرد قدرمندتر با تراشه A17 Pro

آیپد مینی جدید با تراشه A17 Pro به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرده و با وجود طراحی فوق‌العاده قابل حمل این دستگاه، عملکرد قدرمندتری را همراه با بهبود مصرف انرژی ارائه می‌دهد. این تراشه نسبت به A15 Bionic در نسل قبلی، بهبودهای چشمگیری ایجاد کرده است. با داشتن یک CPU شش‌هسته‌ای — دو هسته عملکردی و چهار هسته کارآمد — A17 Pro عملکرد CPU ۳۰ درصد بهبود یافته است. همچنین، GPU پنج‌هسته‌ای آن باعث افزایش ۲۵ درصدی عملکرد گرافیکی نسبت به نسل قبلی می‌شود. وجود قطعه‌های سخت افزاری پیشرفته، تجربه‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد  از جمله امکان استفاده از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای توسط طراحان، خلبانان، پزشکان و غیره. همچنین کاربران می‌توانند عکس‌ها را سریع‌تر ویرایش کنند، به اپلیکیشن‌های AR جذاب‌تری دسترسی داشته باشند و موارد دیگر. کاربران می‌توانند از عملکرد قدرتمند آیپد مینی در هر جایی، چه در خلق محتوا و چه در بازی‌های گرافیکی سنگین استفاده کنند.

ساخته شده برای Apple Intelligence

آیپد مینی جدید با قدرت تراشه A17 Pro به گونه‌ای طراحی و پیاده‌سازی شده که به‌طور هماهنگ با سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی اپل(Apple Intelligence) عمل می‌کند، به طوری که برای کاربران تجربه‌ای روان و یکپارچه از قابلیت‌ها ارائه خواهد شد. Apple Intelligence با استفاده از مدل‌های مولد و سیلیکون اپل، زبان و تصاویر را درک و تولید کرده و وظایف روزمره را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد. بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی روی این دستگاه اجرا می‌شوند و همچنین از Private Cloud Compute برای افزایش توان پردازشی بین دستگاه و سرورهای اپل استفاده می‌شود.

ویژگی‌های Apple Intelligence از طریق به‌روزرسانی رایگان iPadOS 18.1 در دسترس خواهند بود. این قابلیت‌ها شامل ابزارهای نوشتاری برای بازنویسی و ویرایش متن، Siri با طراحی جدید و قابلیت‌های گسترده‌تر و امکانات جدید در Photos برای ویرایش پیشرفته تصاویر است. همچنین، ادغام ChatGPT به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به تغییر برنامه، به قابلیت‌های تخصصی این مدل هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

اتصال سریع‌تر

آیپد مینی جدید از اتصال بی‌سیم و سیمی سریع‌تر و همچنین از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند که تا دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند فایل‌ها را سریع‌تر دانلود کنند، بازی‌های آنلاین انجام دهند و فیلم‌ها را سریع‌تر پخش کنند. مدل‌های Wi-Fi + Cellular با 5G به کاربران این امکان را می‌دهند که در هر مکانی، حتی زمانی که به شبکه Wi-Fi دسترسی ندارند، به اینترنت متصل شوند. با استفاده از شبکه 5G، کاربران می‌توانند به فایل‌های ذخیره‌شده در فضای ابری دسترسی داشته، با دیگران ارتباط برقرار کنند (مانند تماس ویدیویی یا ارسال پیام) و داده‌های خود را بدون نیاز به وای فای سریعاً بک‌آپ کنند.

مدل‌های سلولار آیپد مینی با eSIM فعال می‌شوند که جایگزینی امن‌تر برای سیم‌کارت فیزیکی است. کاربران می‌توانند طرح‌های اشتراک یا خدمات سیم‌کارت خود (مثل طرح‌های دیتای موبایل) را بدون نیاز به استفاده از سیم‌کارت فیزیکی و به صورت دیجیتالی، یعنی از طریق eSIM، به آیپد مینی خود منتقل کنند.  همچنین پورت USB-C دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی است و انتقال داده‌ها تا سرعت  10Gbps  امکان پذیر است.

تجربه‌‌ای بی‌نظیر از عکاسی

دوربین‌های قدرتمند همراه با طراحی قابل حمل آیپد مینی، به کاربران تجربه مشابه استفاده از تلفن همراه می دهد. دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه باز، عکس‌های بسیار زیبایی می‌گیرد و با فناوری Smart HDR 4، جزئیات و رنگ‌ها به صورت زنده‌تر و دقیق‌تر ثبت می‌شوند. با استفاده از موتور ۱۶ هسته‌ای، آیپد مینی جدید از هوش مصنوعی برای شناسایی خودکار اسناد در اپلیکیشن دوربین استفاده می‌کند و فلش True Tone جدید را به کار می‌گیرد تا سایه‌های اسناد را حذف کند. همچنین دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه فوق‌العاده گسترده و پشتیبانی از ویژگی Center Stage برای عکاسی در حالت پرتره بسیار ایده‌آل است.

قابلیت‌های جادویی Apple Pencil Pro

Apple Pencil Pro امکانات جادویی برای تعامل ارائه داده و آیپد مینی را به یک دفتر طراحی قابل حمل تبدیل می‌کند. این قلم می‌تواند فشار دست کاربر را حس کند و به سرعت، بدون اینکه فرآیند خلاقانه قطع شود ابزارها، ضخامت خطوط و رنگ‌ها را تغییر دهد. موتور هپتیک سفارشی این قلم، بازخورد لمسی دقیقی ارائه می‌دهد و کنترل ابزارها حتی با چرخاندن قلم امکان‌پذیر است.

Apple Pencil Pro از قابلیت Find My پشتیبانی می‌کند و از طریق رابط مغناطیسی جدید، به آیپد مینی متصل، شارژ و ذخیره می‌شود. همچنین آیپد مینی از Apple Pencil (USB-C) نیز پشتیبانی می‌کند که برای یادداشت‌برداری، طراحی و حاشیه‌نویسی عالی است.

ویژگی های جدید، هوشمند و قدرتمند iPadOS 18

iPadOS 18 ویژگی‌های قدرتمند و هوشمندی را معرفی می‌کند که تجربه استفاده از آیپد را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

در این نسخه، کاربران با استفاده از Apple Pencil  می‌توانند معادلات ریاضی را حل کنند. این اپلیکیشن شامل دو نوع ماشین‌حساب است: ماشین‌حساب پایه برای انجام محاسبات ساده و ماشین‌حساب علمی برای محاسبات پیشرفته‌تر مانند معادلات پیچیده و توابع ریاضی.  در قسمت جدید Math Notes، کاربران می‌توانند معادلات ریاضی را تایپ یا با دست‌خط خود نوشته و پاسخ آن را فوراً دریافت کنند.

در اپلیکیشن Notes، قابلیت‌های جدیدی برای ویرایش یادداشت‌های دست‌نویس با Apple Pencil ارائه شده که نوشته‌ها را صاف‌تر و خواناتر می‌کند. همچنین کاربران در این قسمت می‌توانند صداهای ضبط ‌شده را به متن تبدیل کرده و لحظات خاصی از ضبط صدا را به صورت دقیق پیدا کنند.

در این نسخه امکانات جدیدی برای شخصی‌سازی صفحه اصلی، آیکون‌ها، ابزارک‌ها (ویجت‌ها) و Control Center ارائه شده است. این امکانات به کاربران اجازه می‌دهد تا ظاهر و چیدمان آیکون‌ها و ابزارک‌ها را به دلخواه خود تغییر دهند، از جمله تغییر اندازه و اضافه کردن جلوه‌های بصری جدید. همچنین، Control Center بازطراحی شده تا دسترسی به تنظیمات و ابزارهای پرکاربرد راحت‌تر و سریع‌تر باشد.

اپلیکیشن Photos نیز ابزارهای جدیدی برای جستجو و سازماندهی تصاویر معرفی می‌کند و در اپلیکیشن Messages امکاناتی برای ارسال پیام‌ها در زمان‌های تعیین‌شده و افکت‌های متنی جدید فراهم شده است.

آیپد مینی جدید، دوست طبیعت

آیپد مینی جدید در راستای حمایت از محیط‌ زیست طراحی شده و از آلومینیوم ۱۰۰٪ بازیافتی در بدنه، عناصر خاکی کمیاب ۱۰۰٪ بازیافتی در آهنرباها و طلا و قلع ۱۰۰٪ بازیافتی در برخی از مدارها استفاده می‌کند. این دستگاه با استانداردهای بالای اپل، با راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی سازگار است و فاقد جیوه، مواد ضد آتش‌سوزی بُرم‌دار و PVC است. بسته‌بندی آن ۱۰۰٪ از الیاف ساخته شده که اپل را به هدف خود برای حذف پلاستیک از تمامی بسته‌بندی‌ها تا سال ۲۰۲۵ نزدیک‌تر می‌کند. همچنین، اپل در حال حاضر در دفاتر، فروشگاه‌ها و مراکز داده خود، میزان انتشار کربن ناشی از مصرف انرژی و سایر فعالیت‌ها را به سطح صفر رسانده و هدف دارد تا سال ۲۰۳۰ در تمام زنجیره تأمین خود به کربن خنثی برسد.

پیش‌سفارش آیپد مینی جدید از دیروز، ۱۵ اکتبر، در سایت اپل و اپلیکیشن Apple Store در ۲۹ کشور از جمله آمریکا شروع شده و از ۲۳ اکتبر برای مشتریان ارسال می‌شود.

آیپد مینی جدید در رنگ‌های آبی، بنفش، استارلایت و خاکستری فضایی عرضه می‌شود و قیمت آن از ۴۹۹ دلار (مدل Wi-Fi )و ۶۴۹ دلار( مدل Wi-Fi + Cellular )شروع می‌شود.  ظرفیت ذخیره‌سازی آن از ۱۲۸ گیگابایت آغاز می‌شود و مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی نیز در دسترس هستند.

قیمت Apple Pencil Pro برای کاربران عادی ۱۲۹ دلار و برای دانشجویان ۱۱۹ دلار است.

منبع: iclarified

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow