رونمایی تسلا از روبوتاکسی Cybercab؛ بدون پدال٬ بدون فرمان

تسلا سرانجام از روبوتاکسی مورد انتظار خود با نام Cybercab در رویداد “We, Robot” که پنج‌شنبه شب برگزار شد، رونمایی کرد. این رویداد در استودیوی فیلم‌سازی Warner Bros. Discovery در بربانک، کالیفرنیا برگزار شد و به تسلا اجازه داد تا قابلیت‌های رانندگی خودکار خود را بدون مشکلات ترافیکی به نمایش بگذارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، …

۲۰ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  4
رونمایی تسلا از روبوتاکسی Cybercab؛ بدون پدال٬ بدون فرمان

تسلا سرانجام از روبوتاکسی مورد انتظار خود با نام Cybercab در رویداد “We, Robot” که پنج‌شنبه شب برگزار شد، رونمایی کرد. این رویداد در استودیوی فیلم‌سازی Warner Bros. Discovery در بربانک، کالیفرنیا برگزار شد و به تسلا اجازه داد تا قابلیت‌های رانندگی خودکار خود را بدون مشکلات ترافیکی به نمایش بگذارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در این رویداد وارد یک روبوتاکسی نقره‌ای دو در شد که درهای آن به سبک پروانه‌ای باز می‌شوند. ماسک سوار این ربوتاکسی شد و قبل از شروع رویداد، در محوطه استودیو با آن حرکت کرد.

ماسک اعلام کرد که روبوتاکسی جدید بدون فرمان و پدال است و نیازی به اتصال به برق ندارد. به جای آن، این خودروی الکتریکی از شارژ القایی استفاده می‌کند و تنها کافی است بر روی شارژر حرکت کند تا شارژ شود. ماسک همچنین گفت که تسلا حداقل ۲۰  Cybercab آماده کرده و ۵۰ خودروی کاملاً خودران نیز در این رویداد حضور داشتند که برخی از آن‌ها بدون حضور هیچ‌کس در حال حرکت بودند.

ماسک اعلام کرد که تسلا تا سال آینده خودروهای کاملاً خودران، شامل مدل‌های Model 3 و Model Y را در جاده‌های کالیفرنیا و تگزاس عرضه خواهد کرد و تولید Cybercab نیز تا قبل از سال ۲۰۲۷ آغاز می‌شود. البته ماسک به خوش‌بینی معمول خود درباره زمان‌بندی‌ها اشاره کرد و اذعان داشت که محصولات تسلا معمولاً دیرتر از پیش‌بینی‌های اولیه به بازار می‌رسند.

تسلا همچنین در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اطلاعات بیشتری در مورد خدمات ربوتاکسی ارائه کرد. این سرویس بدون نیاز به پرداخت هزینه راننده خواهد بود و خودروهای خودران تسلا تنها از دوربین‌ها استفاده می‌کنند، بدون نیاز به تجهیزات رادار یا لیدار. شرکت تسلا اعلام کرد که مشتریان می‌توانند ربوتاکسی را یک‌بار فراخوانند و تا زمانی که نیاز دارند، چه برای یک سفر کوتاه یا تمام روز، از آن استفاده کنند.

رونمایی تسلا از روبوتاکسی Cybercab؛ بدون پدال٬ بدون فرمان

ماسک جزئیات زیادی درباره فناوری پشت ربوتاکسی‌ها یا ویژگی‌های ایمنی آن‌ها ارائه نداد. در گذشته تسلا به دلیل سیستم‌های کمک‌راننده خود تحت بررسی‌های امنیتی قرار گرفته بود.

علاوه بر Cybercab، تسلا از یک Robovan بزرگ نیز رونمایی کرد؛ یک ون شاتل که به گفته ماسک، ظرفیت حمل تا ۲۰ نفر را دارد.

در بخش دیگری از رویداد، ماسک از ربات انسان‌نمای تسلا با نام Optimus نیز رونمایی کرد و اعلام کرد که این ربات با قیمتی بین ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. ماسک پیش‌بینی کرد که این ربات یکی از بزرگ‌ترین محصولات تاریخ تسلا خواهد بود و هر کسی خواهان داشتن این ربات خواهد بود. در پایان ارائه، چندین ربات روی صحنه به نمایش درآمدند و با نورپردازی، به رقص پرداختند.

ماسک همچنین قبل از رونمایی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که تسلا یک “دنیای آینده‌نگرانه” در محوطه استودیو ایجاد کرده است. عکس‌هایی از بروشور رویداد منتشر شد که نقشه‌ای از چهار بخش مختلف را نشان می‌داد. این بخش‌ها شامل “TSLA Theater”، “New York”، “Metropolis” و “Westworld” بودند.

رویداد با تقریباً یک ساعت تأخیر آغاز شد و ماسک در پستی در ایکس اعلام کرد که این تأخیر به دلیل وقوع یک وضعیت اضطراری پزشکی برای یکی از افراد حاضر در جمع بوده است.

این رونمایی به صورت زنده در ایکس پخش شد و در یک نقطه اوج، بیش از ۳ میلیون بیننده داشت. این رونمایی یک نقطه عطف بزرگ برای تسلا محسوب می‌شود که سال‌ها در انتظار آن بودیم. تسلا قرار بود در ماه اوت **ربوتاکسی** را رونمایی کند، اما تاریخ را به تعویق انداخت. ماسک در پستی در ایکس نوشت که این تأخیر به دلیل درخواست او برای ایجاد یک “تغییر مهم در طراحی جلو” خودرو بوده است. او همچنین افزود که این زمان اضافی به شرکت اجازه می‌دهد تا “چند چیز دیگر را نیز نمایش دهد.”

ماسک پیش از این بارها تأکید کرده است که دستیابی به خودران کامل برای موفقیت تسلا در آینده ضروری است. او در ژوئیه به سرمایه‌گذاران گفت: “ارزش تسلا به‌طور چشمگیری به خودران بودن آن وابسته است.”

در طول دهه گذشته، ماسک بارها پیش‌بینی‌هایی درباره زمان آماده شدن این فناوری داشته است. با این حال، فناوری خودران تسلا همچنان با چالش‌های قابل توجهی در زمینه‌های نظارتی و ایمنی مواجه است. گزارشی اخیر از سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) نشان داد که در حال بررسی صدها تصادف مرتبط با اتوپایلوت تسلا است که منجر به ۲۹ مورد مرگ شده است.

در حالی که خودروهای تسلا با سطح خودرانی ۲ ارائه شده‌اند، شرکت Waymo  که با اوبر همکاری دارد، به سطح ۴ خودرانی دست یافته است. این بدان معناست که خودروهای آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به حضور راننده در برخی از شهرهای ایالات متحده حرکت کنند.

برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که تا سال‌ها شاهد خودروهای کاملاً خودران تسلا نخواهیم بود و در این میان، تأییدیه‌های نظارتی برای ربوتاکسی و فناوری خودران کامل آن، اصلی‌ترین چالشی است که تسلا باید در ماه‌ها و سال‌های آینده بر آن غلبه کند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow