رویای انرژی پاک با عرضه انرژی همجوشی هسته ای به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود

افزایش تقاضای جهانی برای انرژی پاک، نوآوران را به جستجوی جایگزین‌های بهتر برای سوخت‌های فسیلی سوق داده است. در همین راستا، یک شرکت همجوشی با بیش از یک دهه تجربه، در حال حاضر قصد دارد توسعه آلیاژهای وانادیم مقاوم به اکسیداسیون خود را برای پوشش‌های زاینده همجوشی در توکاماک‌های کروی تسریع بخشد. توکاماک انرژی، یک شرکت […] منبع خبر رویای انرژی پاک با عرضه انرژی همجوشی هسته ای به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  3
رویای انرژی پاک با عرضه انرژی همجوشی هسته ای به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود

افزایش تقاضای جهانی برای انرژی پاک، نوآوران را به جستجوی جایگزین‌های بهتر برای سوخت‌های فسیلی سوق داده است. در همین راستا، یک شرکت همجوشی با بیش از یک دهه تجربه، در حال حاضر قصد دارد توسعه آلیاژهای وانادیم مقاوم به اکسیداسیون خود را برای پوشش‌های زاینده همجوشی در توکاماک‌های کروی تسریع بخشد. توکاماک انرژی، یک شرکت خصوصی، قصد دارد تا دهه ۲۰۳۰ انرژی همجوشی را ارائه دهد. این شرکت هدف دارد تا منبع انرژی پاک، ایمن، مقرون‌به‌صرفه و به راحتی در دسترس برای همه فراهم کند.

به گزارش سرویس اخبار اختراعات جدید رسانه فناوری تکنا، این شرکت برای تسریع در برنامه خود، جایزه‌ای از وزارت انرژی ایالات متحده دریافت کرده است مایکل گینزبرگ، رئیس شرکت توکاماک انرژی، گفت: “آلیاژهای پایه وانادیم مواد نامزد اصلی برای ساختارهای پوشش زاینده در طرح‌های نیروگاه همجوشی با جریان لیتیم مایع هستند.  این پروژه جدید درک ما را در مسیر رسیدن به همجوشی تجاری پاک و ایمن در دهه ۲۰۳۰ ارتقا خواهد داد. آلیاژهای پایه وانادیم به عنوان مواد نامزد اصلی برای ساختارهای پوشش زاینده در طراحی‌های راکتور همجوشی، سازگاری عالی با لیتیم دارند. این آلیاژها همچنین دارای خواص مکانیکی برتر در دمای بالا نسبت به فولادهای فریتی-مارتنزیتی با فعال‌سازی کاهش‌یافته و سایر مواد ساختاری هستند.

فعالیت‌های طراحی پوشش در توکاماک انرژی نشان داده است که یک پوشش لیتیم مایع خود خنک‌کننده بدون پوشش عایق الکتریکی ممکن است به دلیل افت فشار مغناطیسی هیدرودینامیکی (MHD) و بار پارازیتی ناشی از آن، عملی نباشد. یک طراحی دوگانه خنک‌کننده با هلیوم به عنوان خنک‌کننده، نیاز به پوشش عایق را از بین می‌برد و نقطه طراحی قابل دسترسی‌تری را فراهم می‌کند. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، این نهمین جایزه INFUSE است که توسط توکاماک انرژی، یکی از هشت شرکت خصوصی انتخاب شده توسط وزارت انرژی به عنوان بخشی از چشم‌انداز ده ساله ایالات متحده برای ارائه همجوشی تجاری، دریافت می‌شود.

توکاماک انرژی با آزمایشگاه ملی اوک ریج و دانشگاه بیرمنگام در این پروژه همکاری خواهد کرد که می‌تواند استفاده از این مواد را گسترش دهد، مسیرهای طراحی جدید را فعال کند، ایمنی را افزایش دهد و راندمان نیروگاه را بهبود بخشد. ژان پل آلین، معاون وزیر انرژی برای علوم انرژی همجوشی گفت: “انتخاب‌های INFUSE تعهد مداوم ما به صنعت همجوشی در ایالات متحده و هدف ما برای به اشتراک گذاشتن گسترده قابلیت‌های منحصر به فرد در آزمایشگاه‌های ملی و دانشگاه‌های ایالات متحده را نشان می‌دهد.”

برای مشاهده دیگر تازه ترین خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید رسانه تکنا مراجعه کنید.

 

منبع خبر رویای انرژی پاک با عرضه انرژی همجوشی هسته ای به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow