ریسک مرگ و میر در افراد جذاب و زیبا کمتر از افراد دارای جذابیت متوسط است

محققان می‌گویند افراد دارای جذابیت بالا ریسک مرگ و میر کمتری داشته و این افراد طول عمر بیشتری دارند. دانشمندان با بررسی برخی مولفه‌های بیولوژیکی به بررسی عوامل موثر روی طول عمر انسان‌ها پرداختند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان می‌گویند مؤلفه‌های بسیاری از قبیل ژنتیک، عملکردهای سلولی، طول تلومر کروموزوم‌ها و […] منبع خبر ریسک مرگ و میر در افراد جذاب و زیبا کمتر از افراد دارای جذابیت متوسط است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 02:59
 0  2
ریسک مرگ و میر در افراد جذاب و زیبا کمتر از افراد دارای جذابیت متوسط است

محققان می‌گویند افراد دارای جذابیت بالا ریسک مرگ و میر کمتری داشته و این افراد طول عمر بیشتری دارند. دانشمندان با بررسی برخی مولفه‌های بیولوژیکی به بررسی عوامل موثر روی طول عمر انسان‌ها پرداختند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان می‌گویند مؤلفه‌های بسیاری از قبیل ژنتیک، عملکردهای سلولی، طول تلومر کروموزوم‌ها و غیره روی عمر انسان اثر دارد. با این حال تحقیق جدید نشان می‌دهد جذابیت فیزیکی نیز می‌تواند روی طول عمر اثر بگذارد. مزیت‌های اجتماعی مختلفی از طریق ظاهر افراد در اختیار آنها قرار می‌گیرد که می‌تواند به افزایش طول عمر آنها منجر شود.

گزارشی که در این مورد منتشر شده نشان می‌دهد پژوهشگران دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه تگزاس در آستین داده‌های مربوط به ۸۳۸۶ نفر را بررسی کرده اند. در این مطالعه دختران و پسران فارغ التحصیل دبیرستان از سال ۱۹۵۷ به بعد تحت نظارت قرار گرفتند.

در این مطالعه تیمی از داوران مستقل از شش مرد و شش زن برای این کار آموزش دیده و جذابیت افراد را در یک مقیاس ۱۱ نمره‌ای از روی تصاویر سالیانه مورد ارزیابی قرار دارند. همچنین مؤلفه‌های دیگری نظیر سلامت فیزیکی، سطح درآمد، زمینه خانوادگی و … نیز به عنوان مواردی موثر روی امید به زندگی در نظر گرفته شدند.

مقایسه نمرات جذابیت افراد و داده‌های مطالعه طولی در این پژوهش نشان داد افرادی که در بخش یک ششم پایینی مقیاس جذابیت قرار داشتند ۱۷ درصد ریسک مرگ و میر آنها بالاتر از افرادی بوده است که جذابیت متوسط داشتند. ریسک مرگ و میر میان افرادی که خوش چهره و جذاب تلقی شده بودند تقریباً با افراد دارای جذابیت متوسط مشابه بود. از این رو قرارگیری در سطح بالایی از زیبایی و جذابیت نسبت به افرادی که جذابیت ظاهری در سطح متوسط داشتند، هیچ مزیتی برای افراد از نظر طول عمر نداشته است.

البته دلایل اصلی یافته‌های موجود هنوز مشخص نشده است. اما طبق احتمال محققان افراد جذاب تبعیض اجتماعی و فشارهای کمتری را از سوی اجتماع نسبت به افراد غیر جذاب دریافت می‌کنند. همچنین این افراد چالش‌های کمتری برای پیدا کردن شریک زندگی خواهند داشت. آنها از مزیت‌هایی بهره می‌برند که می‌تواند فرصت‌های شغلی و آموزشی بیشتری را برای آنها در نظر بگیرد. با این حال در این مطالعه زیبایی و جذابیت به عنوان یک عامل افزایش طول عمر اثبات نشده است.

منبع خبر ریسک مرگ و میر در افراد جذاب و زیبا کمتر از افراد دارای جذابیت متوسط است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow