ریلمی نوت 60 معرفی شد؛ یک گوشی ارزان با نمایشگر 90 هرتز و رتبه‌بندی IP64

ریلمی به طور رسمی جدیدترین گوشی هوشمند مقرون به صرفه خود، یعنی ریلمی نوت 60 (Realme Note 60)، را در اندونزی عرضه کرده است. این دستگاه به عنوان جانشین مدل سال گذشته، یعنی نوت 50، ارائه شده و چندین ارتقاء قابل توجه را به همراه دارد، در حالی که قیمت رقابتی خود را حفظ کرده […]

۰۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 20:59
 0  3
ریلمی نوت 60 معرفی شد؛ یک گوشی ارزان با نمایشگر 90 هرتز و رتبه‌بندی IP64

ریلمی به طور رسمی جدیدترین گوشی هوشمند مقرون به صرفه خود، یعنی ریلمی نوت 60 (Realme Note 60)، را در اندونزی عرضه کرده است. این دستگاه به عنوان جانشین مدل سال گذشته، یعنی نوت 50، ارائه شده و چندین ارتقاء قابل توجه را به همراه دارد، در حالی که قیمت رقابتی خود را حفظ کرده است. این گوشی جدید برای کاربرانی طراحی شده است که به دنبال تجربه ای کامل و جامع از یک گوشی هوشمند هستند، بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنند.

صفحه نمایش و طراحی

ریلمی نوت 60 دارای یک صفحه نمایش 6.74 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس است که تصاویری شفاف و پرزرق و برق را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود اسکرول‌ها روان‌تر شده و پاسخگویی کلی بهبود یابد. همچنین، این صفحه نمایش قادر است به حداکثر روشنایی 560 نیت برسد که از این لحاظ با عملکرد مدل قبلی خود برابری می‌کند.

از نظر طراحی، ریلمی نوت 60 دارای بدنه‌ای تخت و شیک است که در دو رنگ مشکی و آبی در دسترس است. این گوشی همچنین دارای رتبه‌بندی IP64 است که مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب را فراهم می‌کند و این یک بهبود نسبت به رتبه‌بندی IP54 مدل نوت 50 است. علاوه بر این، اسکنر اثر انگشت جانبی نیز به عنوان یک لایه امنیتی و راحتی بیشتر در باز کردن قفل، افزوده شده است.

ریلمی نوت 60

عملکرد و سخت افزار

در داخل بدنه، ریلمی نوت 60 از تراشه پردازشی یونیساک T612 نیرو می‌گیرد. این تراشه دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است و در گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه زیادی استفاده شده است. این دستگاه در چندین پیکربندی موجود است که شامل گزینه‌های رم 4 گیگابایت، 6 گیگابایت و 8 گیگابایت می‌شود. به طور خاص، رده بالاترین نسخه از 16 گیگابایت رم مجازی اضافی پشتیبانی می‌کند که در مجموع 24 گیگابایت حافظه رم برای مولتی تسکینگ و برنامه‌های سنگین فراهم می‌کند.

گزینه‌های ذخیره‌سازی نیز متنوع هستند و از 64 گیگابایت تا 256 گیگابایت را شامل می‌شوند و با استفاده از کارت میکرو اس دی می‌توان تا 2 ترابایت افزایش داد. این امر فضای کافی برای اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها و ویدیوها فراهم می‌کند.

ارتقاء دوربین

یکی از ارتقاهای مهم در ریلمی نوت 60، سیستم دوربین آن است. دوربین اصلی در پشت بدنه به یک سنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 ارتقاء یافته است که نسبت به دوربین 13 مگاپیکسلی موجود در نوت 50 کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌دهد. این ارتقاء مسلماً منجر به ثبت عکس‌های شفاف‌تر و با جزئیات بیشتر، به ویژه در شرایط نوری کم خواهد شد. همچنین، یک لنز کمکی وجود دارد که احتمالاً یک ماژول QVGA است، هر چند جزئیات دقیق این دوربین دوم ارائه نشده است.

ریلمی نوت 60

برای سلفی‌ها، نوت 60 دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلوی صفحه نمایش است که در داخل یک بریدگی در بالای نمایشگر قرار دارد. هر چند این دوربین جلو از پیشرفته‌ترین‌ها در این رده قیمت نیست، اما برای نیازهای عادی عکس‌برداری و برقراری تماس‌های ویدیویی کافی است.

باتری و نرم افزار

ریلمی نوت 60 به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز است که برای گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه استاندارد به شمار می‌رود و عمر باتری خوبی برای استفاده روزمره فراهم می‌کند. این دستگاه از شارژ 10 واتی از طریق پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کند. در حالی که سرعت شارژ ممکن است در مقایسه با مدل‌های گران‌تر کمتر به نظر برسد، اما با آنچه که معمولاً در این رده قیمتی ارائه می‌شود، سازگار است.

از نظر نرم افزاری، نوت 60 با اندروید 14 و رابط کاربری ریلمی UI 5.0 ارائه می‌شود. این نسخه جدید رابط کاربری ریلمی به گونه‌ای طراحی شده است که با گزینه‌های مختلفی برای سفارشی‌سازی و ویژگی‌های کاربردپذیری همراه بوده و تجربه کاربری راحت و خوشایندی را ارائه می‌دهد.

ریلمی نوت 60

قیمت و زمان عرضه

ریلمی نوت 60 هم اکنون در اندونزی در دسترس است و انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده به بازارهای دیگر نیز راه پیدا کند. قیمت این گوشی کاملاً رقابتی است و از حدود 90 دلار برای مدل مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود. مدل میانی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمتی در حدود 103 دلار عرضه می‌شود، در حالی که نسخه رده بالاتر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت تقریبی 129 دلار در دسترس است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow