سامسونگ از کارت‌های میکرو اس دی پرو پلاس و ایوو پلاس رونمایی کرد

سامسونگ اخیراً از کارت‌های حافظه میکرو اس دی پرو پلاس (Pro Plus) و ایوو پلاس (Evo Plus) با ظرفیت تا 1 ترابایت رونمایی کرده است. این خبر تأییدیه‌ای بر گزارش قبلی است که در آن ادعا شده بود این کارت‌ها چند ماه قبل به تولید انبوه رسیده‌اند و به زودی روانه بازار خواهند شد. این […]

۱۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 19:59
 0  2
سامسونگ از کارت‌های میکرو اس دی پرو پلاس و ایوو پلاس رونمایی کرد

سامسونگ اخیراً از کارت‌های حافظه میکرو اس دی پرو پلاس (Pro Plus) و ایوو پلاس (Evo Plus) با ظرفیت تا 1 ترابایت رونمایی کرده است. این خبر تأییدیه‌ای بر گزارش قبلی است که در آن ادعا شده بود این کارت‌ها چند ماه قبل به تولید انبوه رسیده‌اند و به زودی روانه بازار خواهند شد.

این کارت‌های میکرو اس دی جدید از یک کنترلر 28 نانومتری استفاده می‌کنند که در مقایسه با کنترلرهای 55 نانومتری در کارت‌های قدیمی‌تر، به طور قابل توجهی از نظر مصرف انرژی کارآمدتر است. این کارت‌ها حتی از کدهای تصحیح خطای Low Density Parity Check پشتیبانی می‌کنند که دوام چرخه‌های نوشتن و پاک کردن را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، استفاده از فناوری V-NAND نسل هشتم در این کارت‌ها به افزایش عملکرد آن کمک کرده است.

کارت‌های پرو پلاس سامسونگ سرعت خواندن ترتیبی تا 180 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی تا 130 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، کارت‌های سری ایوو پلاس سرعت خواندن 160 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 120 مگابایت بر ثانیه دارند. همچنین، این کارت‌ها در نسخه 64 گیگابایتی نیز موجود هستند که سرعت خواندن 60 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 20 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهند.

کارت‌های میکرو اس دی پرو پلاس و ایوو پلاس

این کارت‌ها برای ذخیره‌سازی برنامه‌ها دارای رتبه A2 و برای ذخیره‌سازی فایل‌های عمومی دارای رتبه U3 و V30 بوده و برای ضبط ویدیوی 4K نیز کاملاً مناسب هستند.

کارت‌های میکرو اس دی پرو پلاس و ایوو پلاس در چندین ظرفیت شامل 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت با گارانتی 10 ساله عرضه می‌شوند. این کارت‌ها در برابر آب، دمای بالا، اشعه ایکس و میدان‌های مغناطیسی مقاوم هستند.

کارت‌های جدید سامسونگ اکنون در سطح جهانی در دسترس هستند. قیمت کارت پرو پلاس سامسونگ از 25 دلار برای مدل 128 گیگابایتی شروع می‌شود و تا 154 دلار برای مدل 1 ترابایتی افزایش می‌یابد. در مورد کارت ایوو پلاس نیز باید گفت که قیمت آن از 13 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی شروع می‌شود و تا 132 دلار برای گزینه ذخیره‌سازی 1 ترابایتی افزایش می‌یابد.

با توجه به مشخصات فنی و بهبود عملکرد نسبت به نسل‌های قبلی، کارت‌های حافظه جدید سامسونگ می‌توانند گزینه مناسبی برای کاربران حرفه‌ای و عادی باشند. این کارت‌ها با ارائه ظرفیت‌های بالا، سرعت انتقال داده مناسب و مقاومت در برابر شرایط سخت، نیازهای مختلف کاربران را برآورده می‌کنند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow