سامسونگ روی گوشی‌های تاشو هیبریدی و رول‌شونده کار می‌کند

تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که سامسونگ مشغول کار روی گوشی‌های هوشمند جدید تاشو دونمایشگره و رول‌شونده (Rollable) است. به‌گزارش تک‌ناک، گزارش‌های متعددی نشان می‌دهد که سامسونگ در سال‌های اخیر روی طراحی جدیدی از گوشی‌های هوشمند تاشو دونمایشگره کار می‌کند. علاوه‌براین، غول فناوری کره‌ای پیش‌از‌این حق ثبت اختراع نمایشگرهای تاشو سه‌گانه و رول‌شونده را... نوشته سامسونگ روی گوشی‌های تاشو هیبریدی و رول‌شونده کار می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
سامسونگ روی گوشی‌های تاشو هیبریدی و رول‌شونده کار می‌کند

تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که سامسونگ مشغول کار روی گوشی‌های هوشمند جدید تاشو دونمایشگره و رول‌شونده (Rollable) است.

به‌گزارش تک‌ناک، گزارش‌های متعددی نشان می‌دهد که سامسونگ در سال‌های اخیر روی طراحی جدیدی از گوشی‌های هوشمند تاشو دونمایشگره کار می‌کند. علاوه‌براین، غول فناوری کره‌ای پیش‌از‌این حق ثبت اختراع نمایشگرهای تاشو سه‌گانه و رول‌شونده را دریافت کرده است.

سامسونگ در نمایشگاه بین‌المللی IMID 2024 اعلام کرد که روی دستگاه‌هایی با نمایشگرهای تاشو دوگانه و قابلیت رول‌شدن کار می‌کند. Chung Yi، یکی از رؤسای سامسونگ دیسپلی، در سخنرانی خود با عنوان «تکامل همیشگی نمایشگر با هوش مصنوعی» بیان کرد که هدف سامسونگ از توسعه‌ی این فناوری‌ها، پاسخ‌گویی به نیازهای رو‌به‌رشد کاربران در عصر هوش مصنوعی و ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بهتر است.

علاوه‌براین، Chung Yi به فناوری‌های جدیدی اشاره کرد که دستگاه‌ها را با صفحه‌نمایش‌های بزرگ و حمل آسان ارائه می‌دهند. او گفت که سامسونگ در حال تولید دستگاه‌هایی با فرم‌فاکتورهای مختلف مانند تاشو دوگانه و تاشو چندگانه و حتی با قابلیت رول‌شدن است. قبلاً طرح‌های مختلفی برای چنین دستگاه‌هایی در چندین پرونده‌ی ثبت اختراع از سامسونگ دیده شده است.

به‌نقل از اندروید هدلاینز، سامسونگ علاوه‌بر نمایشگرهای تاشو، نمایشگر Micro-LED کاملاً تاشو را نیز معرفی کرد. این نمایشگر می‌تواند تا ۱/۲۵ برابر اندازه‌ی اولیه‌ی خود کشیده یا مانند فنر پیچیده شود و پس‌از‌آن به شکل اصلی خود بازگردد.

فقط سامسونگ نیست که روی دستگاه‌های تاشو چندگانه کار می‌کند

سامسونگ تنها برندی نیست که روی دستگاه‌های تاشوی چندگانه کار می‌کند

سامسونگ، تنها شرکت فعال در‌زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو نیست. برندهای دیگری مانند هواوی و شیائومی و اوپو نیز به این فناوری علاقه نشان داده‌اند و در حال تولید محصولات مشابه هستند. علاوه‌براین، هواوی ماه آینده اولین گوشی هوشمند تاشو سه‌گانه‌ی خود را رونمایی می‌کند. این نشان می‌دهد که رقابت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو بسیار شدید است و شرکت‌ها به‌دنبال ارائه‌ی نوآوری‌های جدید برای جذب مشتریان هستند.

دستگاه جدید هواوی دو لولا دارد که صفحه‌نمایش را به سه قسمت مساوی تقسیم و به‌شکل زیگزاگ تا می‌کند. تصاویر منتشر‌شده از این دستگاه طراحی نوآورانه‌ی آن را نشان می‌دهد. با وجود داشتن نمایشگر ۱۰ اینچی تاشو، این گوشی ظاهری بسیار باریک و خوش‌دست دارد.

با‌این‌حال، گوشی‌های هوشمندی که به نمایشگرهای تاشو چندگانه مجهزند، در ابتدا قیمتی بسیار گران‌تر از گوشی‌های تاشو کنونی مانند تاشو کتابی یا صدفی خواهند داشت. گفته می‌شود که نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی آینده‌ی هواوی با این فناوری قیمتی حدود ۴,۹۰۰ دلار دارد.

هواوی در تلاش است تا با کاهش هزینه‌های تولید، این گوشی‌ها را برای مصرف‌کنندگان عادی دردسترس کند. در مراسم رونمایی که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، خواهیم دید که هواوی تا چه حد در این زمینه موفق بوده است.

نوشته سامسونگ روی گوشی‌های تاشو هیبریدی و رول‌شونده کار می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow