سامسونگ گلکسی کوانتوم 5 را معرفی کرد؛ امنیتی بی‌نظیر با تکنولوژی کوانتومی

اول از همه، باید بگوییم که گلکسی کوانتوم 5 (Galaxy Quantum 5) با همکاری شرکت SK Telecom توسعه یافته و به صورت انحصاری برای مشتریان این شبکه مخابراتی عرضه شده است. بنابراین، شما نمی‌توانید این گوشی را خارج از کره جنوبی تهیه کنید. گفتنی است علاوه بر SK Telecom، سامسونگ در ساخت گلکسی کوانتوم 5 […]

۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 12:59
 0  4
سامسونگ گلکسی کوانتوم 5 را معرفی کرد؛ امنیتی بی‌نظیر با تکنولوژی کوانتومی

اول از همه، باید بگوییم که گلکسی کوانتوم 5 (Galaxy Quantum 5) با همکاری شرکت SK Telecom توسعه یافته و به صورت انحصاری برای مشتریان این شبکه مخابراتی عرضه شده است. بنابراین، شما نمی‌توانید این گوشی را خارج از کره جنوبی تهیه کنید. گفتنی است علاوه بر SK Telecom، سامسونگ در ساخت گلکسی کوانتوم 5 با شرکت ID Quantique (به اختصار IDQ) نیز همکاری داشته است. در واقع، این شرکت همان شرکتی است که وظیفه تولید تراشه رمزنگاری کوانتومی را بر عهده داشته است.

گلکسی کوانتوم 5

تراشه ویژه‌ای که در گلکسی کوانتوم 5 به کار گرفته شده، به اصطلاح مولد اعداد تصادفی کوانتومی یا QRNG نامیده می‌شود. این تراشه از فیزیک کوانتومی برای تولید اعداد کاملاً تصادفی استفاده می‌کند که در فرآیند رمزنگاری و رمزگشایی داده‌های حساس مانند اطلاعات بیومتریک و گذرواژه‌ها به کار می‌رود. استفاده از اعداد واقعاً تصادفی که توسط یک تراشه مستقل تولید می‌شوند، احتمال نفوذ خارجی و دستکاری را که روش‌های تولید اعداد تصادفی سنتی‌تر در معرض آن هستند، کاهش می‌دهد.

گلکسی کوانتوم 5

غیر از تراشه اختصاصی QRNG، گلکسی کوانتوم 5 اساساً یک گلکسی A55 است. برخی از ویژگی‌های برجسته آن شامل بدنه‌ای با قاب آلومینیومی و پوشش شیشه‌ای در قسمت جلو و پشت بدنه با رتبه‌بندی حفاظتی IP67، نمایشگر 6.6 اینچی سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، بلندگوهای استریو، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو در پشت بدنه می‌باشد. این گوشی از پردازنده اگزینوس 1480 با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی قابل ارتقا بهره می‌برد. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات هم وظیفه تامین انرژی این گوشی را بر عهده دارد.

گلکسی کوانتوم 5

سامسونگ گلکسی کوانتوم 5 در سه رنگ آبی، صورتی روشن و خاکستری تولید شده و قیمت تعیین شده برای آن 618,200 وون کره (معادل 465 دلار) است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow