سرانجام فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به فدرال رزرو، پس از گذشت چندین سال از اتخاذ سیاست انقباضی، سرانجام زنگ آغاز فرایند کاهش نرخ بهره را به صدا درآورد. به‌ گزارش تک‌ناک، ساعاتی پیش، سران فدرال رزرو در نشستی موسوم به کمیته بازار آزاد فدرال یا FOMC از کاهش نرخ بهره وجوه فدرال خبر دادند. […] نوشته سرانجام فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
سرانجام فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به فدرال رزرو، پس از گذشت چندین سال از اتخاذ سیاست انقباضی، سرانجام زنگ آغاز فرایند کاهش نرخ بهره را به صدا درآورد.

به‌ گزارش تک‌ناک، ساعاتی پیش، سران فدرال رزرو در نشستی موسوم به کمیته بازار آزاد فدرال یا FOMC از کاهش نرخ بهره وجوه فدرال خبر دادند. از قرار معلوم، برای نخستین بار طی ۴ سال گذشته، نرخ بهره ۰/۵ درصد کاهش می‌یابد.

به‌ نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سکان‌داران فدرال رزرو در آغاز نشست دو روزه خود دست به کاهش نرخ بهره زدند.

چهار سال پیش، بانک مرکزی ایالات متحده در پی همه‌گیری کرونا و با هدف کنترل نرخ تورم، فرایند تدریجی افزایش نرخ بهره را شروع کرد. این فرایند تا رسیدن نرخ بهره به بالاترین سطوح تاریخی خود طی ۲۳ سال گذشته ادامه یافت.

سرانجام فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره رای داد

اکنون پس از گذشت چهار سال و آغاز روند کاهنده نرخ تورم و امیدواری فعالان اقتصادی به بهبود آمار اشتغال، سران فدرال رزرو دست به کاهش نرخ بهره زده‌اند.

بازخورد فعالان بازارهای مالی نسبت به این رخداد مهم، متفاوت بوده است. شماری از آنها بر این باور هستند که کاهش نرخ بهره می‌تواند رونق را به بازارهای مالی از سهام گرفته تا ارزهای دیجیتال بازگرداند.

با وجود این‌، آرتور هیز از چهره‌های سرشناس حوزه رمزارزها و بنیان‌گذار صرافی بیت‌مکس در کنفرانسی در تاریخ ۱۹ سپتامبر گفته بود که کاهش نرخ بهره ممکن است به سقوط بازار رمزارزها بینجامد.

او تنها کسی نیست که با تردید به اثر مثبت کاهش نرخ بهره روی بازارهای مالی نگاه می‌کند. شماری دیگر از ناظران نیز معتقد هستند که آغاز فرایند تدریجی کاهش نرخ بهره می‌تواند علاوه‌بر بازارهای پرریسکی همانند رمزارزها، بازار سهام را نیز سراسر قرمزپوش کند.

از سوی دیگر، شماری از سناتورهای دموکرات ایالات متحده به رهبری الیزابت وارن با راه‌اندازی کارزاری رسانه‌ای تلاش کرده‌اند تا رئيس فدرال رزرو را وادار به کاهش بیشتر نرخ بهره کنند.

آنها امیدوار هستند با تسریع فرایند کاهش نرخ بهره، اقتصاد آمریکا از افتادن در تله رکود نجات پیدا کند.

همچنین شماری از تحلیلگران از جمله تام لی، باور دارند که پس از آغاز فرایند کاهش نرخ بهره، جهشی بزرگ در بازارهای مالی از سهام گرفته تا رمزارز رخ خواهد داد.

نوشته سرانجام فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow