سری «اچ ام دی پالس» معرفی شد؛ اولین گوشی‌ها با برند HMD

کمپانی اچ ام دی گلوبال که امتیاز برند نوکیا را در اختیار داشته و تاکنون تنها گوشی‌های این برند را تولید می‌کرد، حالا قصد دارد هویت مستقل‌تری پیدا کرده و با معرفی گوشی‌های هوشمند سری پالس مسیر خاص خودش را در دنیای موبایل طی می‌کند. این سری شامل سه مدل مختلف با قیمت‌های بین 100 […]

۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  0
سری «اچ ام دی پالس» معرفی شد؛ اولین گوشی‌ها با برند HMD

کمپانی اچ ام دی گلوبال که امتیاز برند نوکیا را در اختیار داشته و تاکنون تنها گوشی‌های این برند را تولید می‌کرد، حالا قصد دارد هویت مستقل‌تری پیدا کرده و با معرفی گوشی‌های هوشمند سری پالس مسیر خاص خودش را در دنیای موبایل طی می‌کند. این سری شامل سه مدل مختلف با قیمت‌های بین 100 تا 200 یورو می‌شود.

اچ ام دی روی این موضوع تمرکز کرده که این روزها مصرف کنندگان به سمت محصولات سازگار با محیط زیست با قابلیت تعمیرپذیری آسان حرکت می‌کنند. به گفته مدیران این شرکت، سری پالس بر اساس “قابلیت تعمیر نسل اول” ساخته شده و کاربران می‌توانند کیت‌های تعمیر خود را از iFixit تهیه کنند. این تعمیرات شامل تعویض باتری و همچنین صفحه نمایش می‌شود. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا به مرور مشخصات و ویژگی‌های هر سه مدل بپردازیم.

مدل پایه: اچ ام دی پالس (HMD Pulse)

اچ ام دی پالس مدل پایه این سری جدید است که با قیمت 140 یورو به فروش می‌رسد. اما باید توجه داشته باشید که هر سه مدل از تراشه پردازشی یکسانی به نام یونیساک T606 استفاده می‌کنند و از این حیث فرقی با هم ندارند.

اچ ام دی پالس
تعمیرپذیری آسان اصلی‌ترین نقطه قوت سری اچ ام دی پالس محسوب می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک این سه مدل، نمایشگر 6.65 اینچی LCD با رزولوشن +720p، نسبت تصویر 20 به 9 و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است. این نمایشگر با روشنایی 600 نیت و پوشش 70 درصدی از دامنه رنگی NTSC، ویژگی فوق العاده‌ای ندارد و نمی‌توان آن را با نمایشگر باکیفیت‌تر اغلب گوشی‌های شناخته‌شده بازار مقایسه کرد.

آن چیزی که سه مدل پالس را از هم جدا می‌کند، دوربین‌ها هستند. به عنوان مدل پایه، اچ ام دی پالس یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت بدنه خود دارد (با فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه). به نظر می‌رسد ماژول دوم نیز یک سنسور تشخیص عمق باشد. دوربین سلفی هم دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است که داخل حفره بالای نمایشگر تعبیه شده است.

اچ ام دی پالس
از دوربین‌های اچ ام دی پالس نباید انتظار زیادی داشته باشید.

باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و با ویژگی “قابلیت تعویض سریع” معرفی شده است. این به این معنی نیست که می‌توانید پنل پشتی را باز کرده و باتری را عوض کنید، اما می‌توانید باتری را در خانه و طی حدود 5 دقیقه با ابزارهای اولیه و ساده تعویض کنید.

باتری اچ ام دی پالس برای 800 چرخه شارژ کامل مورد تست قرار گرفته و دوام آن تضمین شده است. البته، توان شارژ در سطح بسیار پایینی قرار داشته و تنها از 10 وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای درجه‌بندی IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است که با توجه به قیمت و سهولت جداسازی اجزاء، حتی می‌توان گفت فراتر از انتظار می‌باشد. اما برای اینکه پس از تعویض باتری نیز این درجه از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار حفظ شود، باید دستورالعمل‌های فرآیند تعویض را با دقت دنبال کنید.

اچ ام دی پالس
اچ ام دی پالس در رنگ‌های صورتی و مشکی عرضه می‌شود.

با اینکه پردازنده یونیساک T606 کمی قدیمی است که می‌تواند نیازهای کاربران کم توقع را به خوبی برآورده کند. این پردازنده با دو هسته Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55، به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 و مودم 4G عرضه می‌شود. در مدل پایه پالس، این پردازنده با 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی همراه شده است و می‌توانید تا 256 گیگابایت دیگر نیز از طریق کارت حافظه میکرو اس دی به آن اضافه کنید.

اچ ام دی پالس به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید 14 عرضه می‌شود و کمپانی سازنده عرضه 2 به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل و 3 سال وصله‌های امنیتی را وعده داده است که این مورد برای دو مدل دیگر نیز صدق می‌کند.

مدل میانی: اچ ام دی پالس پلاس (+HMD Pulse)

اچ ام دی پالس پلاس
دوربین پشتی اچ ام دی پالس پلاس مهمترین وجه تمایز آن نسبت به مدل پایه است.

در مدل پالس پلاس قیمت به 160 یورو افزایش می‌یابد. این مدل نیز همانند مدل پایه از همان نمایشگر 6.65 اینچی 90 هرتزی با وضوح +720p و پردازنده یونیساک T606 استفاده می‌کند. اما علاوه بر گزینه‌های رم 4 و 6 گیگابایتی، یک گزینه 8 گیگابایت رم را نیز ارائه می‌دهد و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد که البته، از کارت‌های میکرو اس دی تا 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

مهمترین فاکتوری که مدل پلاس را متمایز می‌کند، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت بدنه آن است. متأسفانه، اچ ام دی جزئیات سنسور یا لنز و حتی مشخصات ضبط ویدیو را برای این دوربین ارائه نکرده است. با این حال، می‌دانیم که پردازنده یونیساک T606 نمی‌تواند از ضبط ویدیوهایی با رزولوشن بالاتر از 1080p پشتیبانی کند، بنابراین نباید انتظار 4K نداشته باشید. وضوح دوربین سلفی نیز همچنان همان 8 مگاپیکسل باقی مانده است.

اچ ام دی پالس پلاس
اچ ام دی پالس پلاس در دو رنگ مشکی و نارنجی در دسترس خریداران خواهد بود.

مانند دیگر اعضای این سری، اچ ام دی پالس پلاس نیز دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعت با شارژ 10 واتی از طریق USB-C (نسخه 2.0) است. هر سه مدل جک هدفون 3.5 میلی متری دارند و از امکانات اتصال بی‌سیم شامل 4G، وای-فای 5 (ac)، بلوتوث نسخه 5.0 و NFC به همراه سرویس‌های موقعیت‌یاب GPS و Galileo بهره می‌برند.

پیشرفته‌ترین مدل: اچ ام دی پالس پرو (HMD Pulse Pro)

پالس پرو با قیمت 180 یورو گران‌ترین مدل در این سری محسوب می‌شود، اما قابلیت‌های آنچنان بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر ارائه نمی‌کند. شما در این مدل نیز همچنان همان نمایشگر +720p و همان پردازنده یونیساک T606 را دریافت می‌کنید.

اچ ام دی پالس پرو
اچ ام دی پالس پرو از همان نمایشگر دو مدل رده پایین‌تر خود استفاده می‌کند.

در حالی که دوربین پشتی همان دوربین مدل پلاس است (50 مگاپیکسل به همراه سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی)، دوربین سلفی به 50 مگاپیکسل ارتقاء یافته است. در اینجا هم جزئیات بیشتری ارائه نشده است، اما انتظار می‌رود که در کیفیت سلفی‌ها تفاوت قابل‌توجهی مشاهده شود. بنابراین، تا همینجا می‌توان گفت برای کسانی که عاشق سلفی گرفتن و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستند، اچ ام دی پالس پرو گزینه مناسب‌تری است.

به جز افزایش توان شارژ به 20 وات (از طریق USB-C) برای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، سایر قابلیت‌های اتصال اچ ام دی پالس پرو مشابه مدل‌های دیگر است.

پالس پرو نیز مانند مدل پلاس، با 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود که از طریق کارت میکرو اس دی تا 256 گیگابایت قابل ارتقاء است. در ضمن، شرکت فنلاندی برای این گوشی هم انتشار 2 به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل و 3 سال وصله‌های امنیتی را تضمین کرده است. شایان ذکر است که هر سه مدل مجهز به اسکنر اثر انگشت جانبی هستند که در دکمه پاور تعبیه شده است.

اچ ام دی پالس پرو
اچ ام دی پالس پرو در رنگ‌های سبز، مشکی و بنفش تولید شده است.

اچ ام دی پالس و پالس پلاس از امروز از طریق وب‌سایت HMD.com در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند و مدل پرو نیز قرار است به زودی به آن‌ها اضافه شود. در ضمن، شنیده می‌شود که مدل پایه پالس در برخی بازارها با نام اچ ام دی وایب (HMD Vibe) عرضه خواهد شد و قیمتی حدود 150 دلار خواهد داشت.

در مجموع می‌توان گفت گوشی‌های سری اچ ام دی پالس با تمرکز بر قابلیت تعمیر آسان و قیمت مناسب، انتخابی جذاب برای کاربرانی هستند که به دنبال یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه و بادوام می‌باشند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow