سری گلکسی تب اس 10 تأخیر خورد؛ سامسونگ عرضه را به پاییز موکول کرد

هفته گذشته، سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای رونمایی خود را در سال‌های اخیر برگزار کرد. در این رویداد شاهد معرفی گوشی‌های تاشوی جدید این شرکت کره‌ای با نام گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6، ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و واچ 7 اولترا، انگشتر هوشمند گلکسی رینگ و هدفون‌های بی‌سیم گلکسی بادز 3 […]

۲۶ تیر , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  1
سری گلکسی تب اس 10 تأخیر خورد؛ سامسونگ عرضه را به پاییز موکول کرد

هفته گذشته، سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای رونمایی خود را در سال‌های اخیر برگزار کرد. در این رویداد شاهد معرفی گوشی‌های تاشوی جدید این شرکت کره‌ای با نام گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6، ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و واچ 7 اولترا، انگشتر هوشمند گلکسی رینگ و هدفون‌های بی‌سیم گلکسی بادز 3 و بادز 3 پرو بودیم. با این حال، برخلاف رویه معمول که در این زمان از سال شاهد معرفی اعضای جدید سری تبلت‌های گلکسی تب نیز بودیم، در مراسم آنپکد سامسونگ خبری از این سری محبوب نبود.

طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد سامسونگ عرضه تبلت‌های جدید خود را به فصل پاییز موکول کرده است. مکس جمبور، افشاگر شناخته شده حوزه فناوری، ادعا می‌کند سری گلکسی تب اس 10 در ماه اکتبر معرفی خواهد شد. شایعات حاکی از آن هستند که سری تب اس 10 سامسونگ در ابتدا شامل دو مدل خواهد بود که عبارتند از: تب اس 10 پلاس (+Tab S10) و تب اس 10 اولترا (Tab S10 Ultra). ماه گذشته، رندرهایی از مدل گلکسی تب اس 10 اولترا منتشر شد که طراحی تقریباً مشابهی با تب اس 9 اولترا را به نمایش می‌گذارد. انتظار می‌رود این تبلت رده بالای سامسونگ از یک نمایشگر 14.9 اینچی امولد و تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره ببرد.

گلکسی تب اس 10

اما مدل گلکسی تب اس 10 پلاس مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. بر اساس شایعات، این تبلت به جای استفاده از تراشه‌های ساخت کوالکام، از تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس ساخت مدیاتک استفاده خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود تب اس 10 پلاس اولین تبلت سامسونگ باشد که از تراشه مدیاتک بهره می‌برد. همچنین، انتظار می‌رود این تبلت از یک نمایشگر 12.4 اینچی و 12 گیگابایت حافظه رم برخوردار باشد.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات فنی دقیق، تاریخ انتشار رسمی و قیمت نهایی این تبلت‌ها در دسترس نیست. با این حال، با نزدیک شدن به فصل پاییز، انتظار می‌رود اطلاعات بیشتری در مورد سری تب اس 10 سامسونگ منتشر شود.

چرا در معرفی تبلت‌های جدید سامسونگ تاخیر اتفاق افتاده است؟

گلکسی تب اس 10

دلایل مختلفی می‌توانند پشت تصمیم سامسونگ برای به تعویق انداختن معرفی سری گلکسی تب اس 10 وجود داشته باشند. یکی از احتمالات این است که سامسونگ می‌خواسته بر روی عرضه گوشی‌های تاشوی جدید خود تمرکز کند. همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های تاشو یک فناوری نسبتاً جدید و گران قیمت هستند و از همین رو نیازمند بازاریابی و تبلیغات گسترده‌ای می‌باشند. معرفی همزمان تبلت‌های جدید در کنار گوشی‌های تاشو ممکن است باعث شود توجهات به سمت تبلت‌ها کمتر جلب شود.

احتمال دیگر این است که سامسونگ در حال نهایی کردن برخی از مشخصات فنی سری تب اس 10 است و برای عرضه یک محصول باکیفیت و بدون مشکل، به زمان بیشتری نیاز دارد.

آیا تاخیر در معرفی سری گلکسی تب اس 10 برای خریداران دردسرساز است؟

تاخیر در معرفی تبلت‌های جدید سامسونگ ممکن است برای برخی از خریداران که منتظر عرضه این تبلت‌ها بوده‌اند، کمی آزار دهنده باشد. با این حال، با توجه به اینکه معمولاً چند هفته تا چند ماه بین معرفی و عرضه نهایی یک محصول فاصله وجود دارد، به نظر نمی‌رسد این تأخیر تأثیر زیادی بر زمان دسترسی خریداران به این تبلت‌ها داشته باشد.

گلکسی تب اس 10

جمع‌بندی

سامسونگ برخلاف رویه معمول خود، معرفی تبلت‌های جدید سری گلکسی تب اس 10 را به فصل پاییز موکول کرده است. این تبلت‌ها در ابتدا در دو مدل تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا عرضه خواهند شد. مدل تب اس 10 اولترا از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام و نمایشگر 14.9 اینچی امولد بهره خواهد برد، در حالی که مدل پلاس نیز برای اولین بار در بین تبلت‌های سامسونگ از تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس ساخت مدیاتک استفاده خواهد کرد و نمایشگر آن نیز 12.4 اینچی خواهد بود.

در حالی که هنوز اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات فنی این تبلت‌ها و تاریخ عرضه نهایی آن‌ها در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود با نزدیک شدن به فصل پاییز، جزئیات بیشتری در این باره منتشر شود.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow