سلول‌های ایمنی مهندسی‌شده کلید درمان اختلالات خودایمنی

محققان چینی برای اولین بار در جهان موفق به درمان موفقیت‌آمیز اختلالات خودایمنی در چندین بیمار با استفاده از سلول‌های ایمنی مهندسی‌شده با فناوری کریسپر CRISPR-Cas9 شده‌اند. این دستاورد نوآورانه، راه را برای توسعه درمان‌های مؤثرتر برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌های خودایمنی هموار می‌کند. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، در این مطالعه […] منبع خبر سلول‌های ایمنی مهندسی‌شده کلید درمان اختلالات خودایمنی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۷ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  3
سلول‌های ایمنی مهندسی‌شده کلید درمان اختلالات خودایمنی

محققان چینی برای اولین بار در جهان موفق به درمان موفقیت‌آمیز اختلالات خودایمنی در چندین بیمار با استفاده از سلول‌های ایمنی مهندسی‌شده با فناوری کریسپر CRISPR-Cas9 شده‌اند. این دستاورد نوآورانه، راه را برای توسعه درمان‌های مؤثرتر برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌های خودایمنی هموار می‌کند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، در این مطالعه بالینی، سلول‌های T بیماران مبتلا به اختلالات خودایمنی با استفاده از فناوری CRISPR اصلاح شده و سپس به بدن آنها تزریق شدند. سلول‌های T مهندسی‌شده قادر بودند سلول‌های B معیوب را که عامل اصلی بیماری هستند، شناسایی و از بین ببرند. نتایج اولیه نشان‌دهنده بهبود قابل‌توجهی در وضعیت بیماران بوده است.

سه بیمار مبتلا به بیماری‌های خودایمنی مختلف از جمله اسکلروز سیستمیک و میوپاتی خودایمنی در این مطالعه شرکت کردند. سلول‌های T بیماران با استفاده از فناوری CRISPR اصلاح شدند تا بتوانند سلول‌های B معیوب را هدف قرار دهند. تمامی بیماران بهبود قابل‌توجهی در علائم بیماری خود نشان دادند و برخی از آنها به طور کامل بهبود یافتند. در این تحقیق مشخص شد سلول‌های T مهندسی‌شده به طور مؤثری سلول‌های B معیوب را از بین می‌برند.  در مقایسه با روش‌های درمانی سنتی، عوارض جانبی این روش کمتر است. این فناوری می‌تواند برای درمان انواع مختلف بیماری‌های خودایمنی مورد استفاده قرار گیرد.

این دستاورد نوآورانه می‌تواند منجر به توسعه درمان‌های جدید و مؤثر برای بیماری‌های خودایمنی شود. این مطالعه نشان می‌دهد که فناوری CRISPR می‌تواند در درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها کاربرد داشته باشد. همچنین این نتایج امیدواری جدیدی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های خودایمنی ایجاد کرده است. محققان بر این باورند که این فناوری می‌تواند در آینده به یک روش استاندارد برای درمان بیماری‌های خودایمنی تبدیل شود. با انجام مطالعات بیشتر و گسترش کاربردهای این فناوری، می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک شاهد درمان‌های مؤثرتر و ایمن‌تر برای بسیاری از بیماری‌های مزمن باشیم.

منبع خبر سلول‌های ایمنی مهندسی‌شده کلید درمان اختلالات خودایمنی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow