سه تولیدکننده گوشی اندرویدی از دکمه کنترل دوربین اپل استفاده خواهند کرد

سه شرکت جدید تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی، ریلمی و اوپو و نوبیا، در حال افزودن دکمه اختصاصی کنترل دوربین به دستگاه‌های خود هستند. به‌گزارش تک‌ناک، سه تولیدکننده‌ی گوشی اندرویدی، اوپو و نوبیا و ریلمی، از دکمه‌ کنترل دوربین مشابه آیفون ۱۶ استفاده خواهند کرد. ریلمی اخیراً در ویدئویی که Chase Xu، معاون این شرکت، منتشر کرده، […] نوشته سه تولیدکننده گوشی اندرویدی از دکمه کنترل دوربین اپل استفاده خواهند کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
سه تولیدکننده گوشی اندرویدی از دکمه کنترل دوربین اپل استفاده خواهند کرد

سه شرکت جدید تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی، ریلمی و اوپو و نوبیا، در حال افزودن دکمه اختصاصی کنترل دوربین به دستگاه‌های خود هستند.

به‌گزارش تک‌ناک، سه تولیدکننده‌ی گوشی اندرویدی، اوپو و نوبیا و ریلمی، از دکمه‌ کنترل دوربین مشابه آیفون ۱۶ استفاده خواهند کرد. ریلمی اخیراً در ویدئویی که Chase Xu، معاون این شرکت، منتشر کرده، دکمه کنترل دوربین را به‌نمایش گذاشته است. این دکمه که ظاهراً برای یکی از گوشی‌های آینده این شرکت طراحی شده است، عملکردی مشابه دکمه دوربین آیفون دارد. Xu در این ویدئو نشان داد که چگونه با استفاده از این دکمه می‌توان به‌سرعت به دوربین دسترسی پیدا کرد و عملیات‌هایی مانند زوم و عکاسی را انجام داد.

دکمه کنترل دوربین Find X8

در همین حال، افشاگری دیگر نشان داده است که گوشی‌ آینده‌ی سری Find X8 اوپو احتمالاً به دکمه‌ای مشابه دکمه کنترل دوربین پرچم‌داران جدید اپل مجهز خواهند شد. این دکمه که در‌حال‌حاضر با نام Quick Button شناخته می‌شود، می‌تواند عملکردهای مختلفی را به‌صورت یکپارچه در‌اختیار کاربر قرار دهد؛ البته ممکن است نام نهایی این دکمه تغییر کند.

مدیرعامل نوبیا نیز در شبکه‌ی اجتماعی ویبو گوشی آینده‌ی این شرکت را با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته و صفحه‌نمایش بهبودیافته و دکمه‌ای اختصاصی برای دوربین رونمایی کرد. این نشان می‌دهد که وجود دکمه‌ی فیزیکی برای دسترسی سریع به دوربین، به روندی رو به رشد در صنعت تلفن‌همراه تبدیل شده است.

دکمه کنترل دوربین امکان دسترسی آسان به عملکردهای مختلف را فراهم می کند

فون‌آرنا می‌نویسد که در گذشته، گوشی‌های دیگری نیز دکمه‌های مشابهی داشتند. بااین‌حال، هیچ‌گاه شاهد نبودیم که برندهای رقیب به‌سرعت و به این نحو، نسخه‌های تقلیدی از آن دکمه‌ها را معرفی کنند. اپل به‌عنوان بازیگر بزرگ در صنعت فناوری، اغلب به‌طور ناخواسته روندهای جدیدی را شکل می‌دهد و این بار نیز به‌نظر می‌رسد که دکمه کنترل دوربین آن، به استانداردی جدید در صنعت تبدیل خواهد شد.

به‌عنوان مثال، صنعت واقعیت مجازی با ورود اپل ویژن پرو تحول چشمگیری تجربه کرد. هوگو بارا، مدیر سابق فناوری اوکولوس، پیش‌بینی کرده بود که ورود اپل به این حوزه، بهترین اتفاق ممکن برای رشد واقعیت مجازی خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد همین رویه در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز در حال تکرار است. ممکن است از آیفون خوشتان نیاید و حتی آرزوی موفقیتش را نداشته باشید؛ اما نمی‌توان از این واقعیت چشم‌پوشی کرد که برندهای دیگر همواره تلاش می‌کنند تا از نوآوری‌های اپل الهام بگیرند؛ البته این تقلید همیشه به‌نفع آن‌ها نبوده است. به‌عنوان مثال، بریدگی نمایشگر و حذف جک هدفون ازجمله تصمیماتی بودند که با انتقادهای زیادی همراه شدند.

همان‌طور‌که قبلاً اشاره شد، گسترش دسترسی به فناوری‌های جدید مزایای بسیاری دارد. همه‌ی افراد ازپس خرید آیفون برنمی‌آیند؛ به‌همین‌دلیل، رقبا با ارائه‌ی ویژگی‌های مشابه، سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را ازآن خود کنند. دکمه کنترل دوربین نیز یکی از همین ویژگی‌هاست که به‌نظر می‌رسد ارزش ارتقای آیفون ۱۵ را ندارد.

نوشته سه تولیدکننده گوشی اندرویدی از دکمه کنترل دوربین اپل استفاده خواهند کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow