سیستم عامل macOS Sequoia با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر می شود

شرکت اپل سیستم‌عامل جدیدی با نام macOS Sequoia را برای دسکتاپ معرفی کرده است، که به طور کامل روی هوش مصنوعی تمرکز دارد و در تاریخ ۱۶ سپتامبر منتشر می‌شود. به گزارش تک‌ناک، انتشار macOS Sequoia در تاریخ اعلام شده، سرعت بسیار بالای توسعه آن را نشان می‌دهد، چرا که زودترین زمان برای عرضه یک... نوشته سیستم عامل macOS Sequoia با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  3
سیستم عامل macOS Sequoia با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر می شود

شرکت اپل سیستم‌عامل جدیدی با نام macOS Sequoia را برای دسکتاپ معرفی کرده است، که به طور کامل روی هوش مصنوعی تمرکز دارد و در تاریخ ۱۶ سپتامبر منتشر می‌شود.

به گزارش تک‌ناک، انتشار macOS Sequoia در تاریخ اعلام شده، سرعت بسیار بالای توسعه آن را نشان می‌دهد، چرا که زودترین زمان برای عرضه یک سیستم‌عامل اصلی دسکتاپ از سوی شرکت اپل است.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که اپل به شدت بر ویژگی‌های هوش مصنوعی تکیه دارد تا موج جدیدی از ارتقای سخت‌افزار را هدایت کند.

این سیستم‌عامل جدید که برای اولین بار در رویداد WWDC 2024 رونمایی شد، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Apple Intelligence و ویژگی محبوب iPhone Mirroring را معرفی می‌کند.

تک‌کرانچ می‌نویسد که تحلیلگران صنعت، این انتشار سریع را به عنوان تلاش شرکت اپل برای افزایش فروش سخت‌افزار می‌بینند.

اریک وودرنگ از مورگان استنلی در گزارش اخیر خود بیان می‌کند که ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌توانند یک «چرخه چند ساله تجدید محصولات» را برای اپل ایجاد نمایند، که به طور بالقوه سرعت جایگزینی دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

اپل macOS Sequoia را با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر می کند

با macOS Sequoia، کاربران می‌توانند انتظار پردازش زبان طبیعی پیشرفته‌تر در Siri، خلاصه‌سازی هوشمند در Notes و پیشنهادات متناسب با محتوا در برنامه‌های مختلف را داشته باشند.

همچنین Sequoia تحولات قابل توجهی را در Safari، مرورگر وب اپل، به ارمغان آورده است.

ویژگی جدید Highlights امکان کشف اطلاعات بصری‌تر را فراهم می‌کند و حالت Reader به‌روز شده، تجربه مطالعه متون طولانی را بهینه کرده است.

هوش مصنوعی اپل از ماه آینده به صورت آزمایشی عرضه می‌شود.

برخی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل، ابتدا برای کاربران انگلیسی‌زبان ایالات متحده در دسترس خواهند بود.

شرکت اپل اعلام کرده است که در طول سال آینده، ویژگی‌های جدیدتری به این مجموعه اضافه خواهد شد و از زبان‌ها و پلتفرم‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

تمام دستگاه‌های مک مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون M1 یا جدیدتر، از جمله MacBook Air، MacBook Pro، iMac، Mac mini، Mac Studio و Mac Pro با تراشه M2 Ultra، از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل Apple Intelligence پشتیبانی خواهند کرد.

سیستم عامل macOS Sequoia اپل با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر می شود

همچنین این سیستم‌عامل جدید شامل iPhone Mirroring است، که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت مستقیم از Mac خود به آیفون خود دسترسی داشته باشند و آن را کنترل کنند، در واقع رایانه را به یک افزونه دستگاه موبایل تبدیل می‌کند.

شرکت اپل با گسترش پشتیبانی از بازی‌های Mac در سیستم‌عامل جدید Sequoia خود، گام بزرگی برداشته است.

همکاری با توسعه‌دهندگان مطرحی مانند سازندگان Assassin’s Creed Shadows، نویدبخش ورود عناوین بزرگ به این پلتفرم می‌باشد.

علاوه بر این، بهبودهای فنی نظیر Metal 3 و MetalFX Upscaling، عملکرد بازی‌ها را در دستگاه‌های مک به طور چشمگیری ارتقا خواهند داد.

انتشار زودهنگام macOS Sequoia نشان از تلاش اپل برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون کاربران و رقابت فشرده در بازار کامپیوترهای شخصی دارد.

با توجه به اهمیت فزاینده هوش مصنوعی در فناوری‌های مصرفی، اپل به دنبال آن است تا با ارائه ویژگی‌های جدید و بهبود عملکرد سیستم‌عامل، جایگاه خود را در این بازار رقابتی حفظ کند.

 

نوشته سیستم عامل macOS Sequoia با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow