سیستم هشدارهای اضطراری با پوشش همه‌جانبه حتی در مناطق دورافتاده توسعه یافت

در اقدامی تحول‌آفرین برای ارتقای پوشش خبری رویدادهای فاجعه‌بار، سیستم هشدارهای اضطراری بی‌سیم به زودی به سطحی از قابلیت اطمینان خواهد رسید که تحت تأثیر هیچ محدوده جغرافیایی قرار نگیرد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، طوفان‌های شدید، گردبادها و آتش‌سوزی‌ها دیگر نمی‌توانند مانع دسترسی شهروندان آمریکایی به اطلاعات حیاتی شوند. شرکت مخابراتی […] منبع خبر سیستم هشدارهای اضطراری با پوشش همه‌جانبه حتی در مناطق دورافتاده توسعه یافت پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  4
سیستم هشدارهای اضطراری با پوشش همه‌جانبه حتی در مناطق دورافتاده توسعه یافت

در اقدامی تحول‌آفرین برای ارتقای پوشش خبری رویدادهای فاجعه‌بار، سیستم هشدارهای اضطراری بی‌سیم به زودی به سطحی از قابلیت اطمینان خواهد رسید که تحت تأثیر هیچ محدوده جغرافیایی قرار نگیرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، طوفان‌های شدید، گردبادها و آتش‌سوزی‌ها دیگر نمی‌توانند مانع دسترسی شهروندان آمریکایی به اطلاعات حیاتی شوند. شرکت مخابراتی T-Mobile اعلام کرده است که برای نخستین بار در ایالات متحده، موفق به ارسال و دریافت آزمایشی یک هشدار اضطراری بی‌سیم (WEA) از طریق ماهواره شده است. این پیشرفت چشمگیر، امکان دسترسی به بیش از ۵۰۰ هزار مایل مربع از اراضی کم‌جمعیت، کوهستانی و دورافتاده در سراسر کشور را برای دریافت هشدارهای اضطراری حیاتی فراهم می‌سازد.

مایک سیورت، مدیرعامل T-Mobile، در این خصوص اظهار داشت: “این دستاورد، به عنوان مدیرعامل یک شرکت مخابراتی، مرا بر آن می‌دارد تا به نقش فناوری در نجات جان انسان‌ها بیشتر از پیش بیندیشم.” در روز پنج‌شنبه، پنجم سپتامبر، در ساعت ۵:۱۳ بعدازظهر به وقت اقیانوس آرام، شرکت T-Mobile یک هشدار آزمایشی برای تخلیه فرضی را آغاز کرد. این هشدار به فاصله ۲۱۷ مایلی به فضا ارسال شد و توسط یکی از بیش از ۱۷۵ ماهواره Starlink متعلق به شرکت اسپیس‌اکس که در مدار پایین زمین قرار دارند، دریافت گردید. این ماهواره‌ها به منزله برج‌های سلولی فضایی عمل می‌کنند. سپس، هشدار به منطقه جغرافیایی مشخص شده و به یک گوشی هوشمند T-Mobile ارسال شد.

کل این فرآیند، از ارسال پیام اضطراری تا دریافت آن توسط کاربران زمینی، تنها چند ثانیه به طول انجامید. این سیستم هشدار اضطراری به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی کاربران تلفن همراه، از جمله مشترکین شرکت‌های Verizon، AT&T و سایر ارائه دهندگان خدمات بی‌سیم، بتوانند هشدارهای حیاتی را دریافت کنند.

مزایای این سیستم ماهواره‌ای در شرایط اضطراری بسیار چشمگیر است. برای مثال، آتش‌سوزی گسترده کمپ فایر در شمال کالیفرنیا در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بسیاری از افراد به دلیل عدم پوشش شبکه سلولی در مناطق دورافتاده، از دسترسی به هشدارهای اضطراری محروم بودند. این آتش‌سوزی منجر به تخلیه گسترده، خسارات مالی هنگفت و تلفات جانی بسیاری شد. T-Mobile و اسپیس‌اکس در حال حاضر با همکاری یکدیگر، خدمات ماهواره‌ای مستقیم به گوشی‌های هوشمند را آزمایش می‌کنند. با پرتاب ماهواره‌های بیشتر توسط اسپیس‌اکس، پوشش شبکه در سراسر کشور گسترش خواهد یافت و T-Mobile قصد دارد قبل از ارائه تجاری این سرویس، آن را به صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار دهد.

اسپیس‌اکس پیش از این اعلام کرده بود که همکاری با T-Mobile برای ارائه خدمات ماهواره‌ای مستقیم به گوشی‌های هوشمند، با هدف رفع مشکلات پوشش شبکه در مناطق دورافتاده و پاسخگویی به نیازهای کاربران، به ویژه امدادگران، صورت گرفته است. با توجه به موفقیت آزمایش‌های انجام شده، T-Mobile و اسپیس‌اکس اکنون برای راه‌اندازی خدمات تجاری آماده هستند تا به چشم‌انداز ایجاد یک شبکه واحد و همه‌جانبه برای ارتباطات بی‌سیم در سراسر ایالات متحده جامه عمل بپوشانند.

منبع خبر سیستم هشدارهای اضطراری با پوشش همه‌جانبه حتی در مناطق دورافتاده توسعه یافت پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow