شخصیت‌های هوش مصنوعی پویا با NVIDIA ACE؛ انقلابی در بازی‌های ویدیویی

نمایشگاه CES 2025 به‌عنوان رویدادی کلیدی در حوزه فناوری، میزبان یکی از مهم‌ترین تحولات دنیای بازی‌های ویدئویی بود. در این رویداد، شرکت انویدیا فناوری پیشرفته ACE (Avatar Cloud Engine) خود را که برای اولین بار در Computex 2023 معرفی شده بود، به شکل گسترده‌ای گسترش داد. به گزارش تکناک، این فناوری نوین به توسعه‌دهندگان این […] نوشته شخصیت‌های هوش مصنوعی پویا با NVIDIA ACE؛ انقلابی در بازی‌های ویدیویی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ دی , ۱۴۰۳ - 07:00
 0  7
شخصیت‌های هوش مصنوعی پویا با NVIDIA ACE؛ انقلابی در بازی‌های ویدیویی

نمایشگاه CES 2025 به‌عنوان رویدادی کلیدی در حوزه فناوری، میزبان یکی از مهم‌ترین تحولات دنیای بازی‌های ویدئویی بود. در این رویداد، شرکت انویدیا فناوری پیشرفته ACE (Avatar Cloud Engine) خود را که برای اولین بار در Computex 2023 معرفی شده بود، به شکل گسترده‌ای گسترش داد.

به گزارش تکناک، این فناوری نوین به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) و هم‌تیمی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را با ویژگی‌هایی بسیار واقع‌گرایانه طراحی کنند.

این شخصیت‌ها قادرند نه‌تنها به شرایط محیط واکنش نشان دهند، بلکه رفتار و عملکردی هوشمندانه و پویا داشته باشند. در این مقاله به بررسی نقش این فناوری در بازی‌های بزرگی چون PUBG، NARAKA: Bladepoint و MIR5 می‌پردازیم و نشان می‌دهیم که چگونه هوش مصنوعی ACE می‌تواند تجربه بازی‌ها را متحول کند. پس با تک‌ناک و ادامه این مطلب همراه ما باشید.

PUBG و فناوری جدید Ally؛ هم‌بازی‌های هوش مصنوعی در کنار شما

PUBG و فناوری جدید Ally؛ هم‌بازی‌های هوش مصنوعی در کنار شما

شرکت KRAFTON با معرفی قابلیت PUBG Ally در بازی PUBG، هوش مصنوعی را به قلب گیم‌پلی این عنوان اضافه کرده است. این ویژگی، به لطف مدل زبانی Mistral-Nemo-Minitron-8B-128k-instruct، به هم‌تیمی‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهد به شکل کاملاً طبیعی با بازیکنان ارتباط برقرار کرده و تجربه بازی را به سطحی جدید ارتقا دهند.

هم‌بازی‌های هوش مصنوعی در این بازی قادرند مانند یک هم‌تیمی واقعی در مبارزات شرکت کرده، آیتم‌ها را پیدا کرده و به اشتراک بگذارند، وسایل نقلیه را هدایت کرده و استراتژی‌های مختلفی را برای پیشبرد بازی پیشنهاد دهند. این فناوری جدید موجب شده تعاملات درون بازی بسیار طبیعی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر به نظر برسد. کیم سی‌اچ، مدیرعامل KRAFTON، در سخنرانی خود در CES 2025 اعلام کرد که این فناوری نه‌تنها تجربه کاربری را متحول می‌کند، بلکه آینده بازی‌های آنلاین را بازتعریف خواهد کرد.

inZoi و هوش مصنوعی Smart Zoi؛ شخصیت‌هایی با رفتارهای پویا و احساسی

inZoi و هوش مصنوعی Smart Zoi؛ شخصیت‌هایی با رفتارهای پویا و احساسی

بازی inZoi، عنوان شبیه‌سازی زندگی جدید KRAFTON، از فناوری ACE برای ایجاد شخصیت‌های هوش مصنوعی به نام Smart Zoi بهره می‌برد. این شخصیت‌ها می‌توانند به‌طور پویا به محیط اطراف خود واکنش نشان دهند و رفتارهایشان بسته به شخصیتشان متفاوت باشد.

به‌عنوان مثال، شخصیتی با روحیه مهربان ممکن است متوجه فرد گرسنه‌ای در خیابان شده و برای او غذا تهیه کند یا به فردی که مسیر را گم کرده کمک کند. این نوع طراحی، دنیای درون بازی را به سطحی فراتر از تعاملات معمولی با NPCها می‌برد و تجربه‌ای احساسی و منحصر‌به‌فرد خلق می‌کند.

در همین راستا، کانگ‌ووک لی، رئیس بخش دیپ لرنینگ شرکت KRAFTON، اظهار داشت که این شخصیت‌های هوش مصنوعی به‌عنوان نخستین شخصیت‌های هم‌بازی در جهان با استفاده از فناوری ACE، افق‌های جدیدی را در طراحی بازی‌ها گشوده‌اند.

NARAKA: Bladepoint و هم‌تیمی‌های هوشمند در نبردهای حماسی

NARAKA: Bladepoint و هم‌تیمی‌های هوشمند در نبردهای حماسی

NetEase نیز از فناوری ACE برای بهبود تجربه بازی NARAKA: Bladepoint استفاده کرده است. هم‌تیمی‌های هوش مصنوعی در این بازی می‌توانند بازیکنان را در نبردها همراهی کرده و در انجام مأموریت‌ها کمک کنند. این شخصیت‌ها قادرند به شکل هوشمندانه در انتخاب تجهیزات و استراتژی‌ها مشاوره دهند و عملکرد خود را بر اساس نیازهای بازیکن تنظیم کنند.

یکی از نکات قابل‌توجه این است که این هم‌تیمی‌های هوش مصنوعی می‌توانند آیتم‌های مورد نیاز بازیکن را شناسایی کرده و در اختیار او قرار دهند. قابلیت مذکور ابتدا در مارس 2025 به نسخه موبایل این بازی اضافه می‌شود و سپس در نسخه PC نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. ژیپنگ هو، رئیس Thunder Fire و معاون ارشد NetEase، تأکید کرد که این فناوری به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد مرزهای محدودیت‌های فعلی را پشت سر بگذارند و تجربه‌ای فراتر از انتظار خلق کنند.

MIR5 و معرفی باس هوش مصنوعی Asterion؛ نبردهایی غیرقابل پیش‌بینی

MIR5 و معرفی باس هوش مصنوعی Asterion؛ نبردهایی غیرقابل پیش‌بینی

Wemade در بازی MMORPG خود به نام MIR5 از فناوری NVIDIA ACE برای طراحی باس جدیدی به نام Asterion، اولین باس هوش مصنوعی جهان استفاده کرده است. این باس توانایی تحلیل و ارزیابی عملکرد تیم بازیکنان را دارد و می‌تواند بر اساس توانایی‌های بازیکنان، بهترین استراتژی را برای حمله انتخاب کند. برای مثال، Asterion قادر است شخصیت‌های هیلر را به‌عنوان اولین هدف خود شناسایی کرده و با حذف آن‌ها، شانس تیم مقابل برای پیروزی را کاهش دهد. این باس همچنین نبردهای گذشته را به خاطر می‌سپارد و بر اساس تجربیات پیشین، استراتژی‌های جدیدی برای مقابله طراحی می‌کند. رفتار غیرقابل پیش‌بینی این باس به گونه‌ای است که بازیکنان نمی‌توانند دو بار با یک استراتژی یکسان او را شکست دهند. جونگ سو پارک، مدیرعامل Wemade Next، در این خصوص اظهار داشت که استفاده از هوش مصنوعی در طراحی باس‌ها به ایجاد تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد در هر بار بازی منجر خواهد شد.

گسترش کاربردهای ACE در بازی‌های جدید

گسترش کاربردهای ACE در بازی‌های جدید

فناوری ACE علاوه بر بازی‌های یادشده، در پروژه‌های دیگری نیز به کار گرفته شده است. بازی Dead Meat از قابلیت دیالوگ‌های پویا بهره می‌برد که به‌طور محلی روی کارت‌های گرافیک GeForce RTX اجرا می‌شود. پیش‌تر این قابلیت به‌صورت ابری اجرا می‌شد، اما اکنون بازیکنان می‌توانند به‌طور مستقیم و بدون نیاز به اتصال به اینترنت، از مکالمات پویا درون بازی استفاده کنند. همچنین بازی AI People، ساخته شرکت GoodAI، با استفاده از NPCهای هوش مصنوعی، تعاملات خودمختاری میان شخصیت‌ها و بازیکن ایجاد می‌کند و داستانی پویا و منحصربه‌فرد می‌سازد. بازی TiGames با دموی ZooPunk خود نشان داد که چگونه شخصیت‌های درون بازی می‌توانند با استفاده از Stable Diffusion تصاویر و عناصر گرافیکی را بر اساس درخواست بازیکن تغییر دهند. این قابلیت، دنیای بازی را از نظر بصری به شکل بی‌سابقه‌ای غنی کرده است.

Audio2Face؛ انیمیشن‌سازی هوشمند در بازی‌های مختلف

Audio2Face؛ انیمیشن‌سازی هوشمند در بازی‌های مختلف

فناوری Audio2Face که بخشی از NVIDIA ACE است، در بازی‌های مختلفی از جمله Alien: Rogue Incursion و World of Jade Dynasty مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد انیمیشن‌های صورت شخصیت‌ها را بر اساس صداهای ضبط‌شده به‌صورت کاملاً طبیعی طراحی کنند. انیمیشن‌ها به‌طور خودکار بر اساس صدای شخصیت‌ها هماهنگ می‌شوند و در صورت نیاز، توسعه‌دهندگان می‌توانند تغییرات مورد نظر خود را به‌صورت دستی اعمال کنند تا دیالوگ‌ها و صحنه‌ها به شکل دقیق‌تری با روند بازی هماهنگ شوند.

نتیجه‌گیری

فناوری NVIDIA ACE با ارائه امکاناتی چون شخصیت‌های پویا، باس‌های هوشمند و تعاملات طبیعی‌تر میان بازیکنان و NPCها، می‌تواند مرزهای واقع‌گرایی و تجربه بازی را جابه‌جا کند. قابلیت‌های پیشرفته این فناوری به سازندگان بازی‌ها اجازه می‌دهد داستان‌هایی متغیر و دنیایی زنده‌تر خلق کنند. معرفی شخصیت‌های خودمختار مانند PUBG Ally و باس‌های هوش مصنوعی مانند Asterion تنها آغاز مسیری است که آینده بازی‌های ویدئویی را متحول خواهد کرد. بدون شک، ورود هوش مصنوعی به این حوزه، تجربه بازیکنان را به سطحی جدیدی می‌برد و مفاهیم سنتی گیم‌پلی را بازتعریف می‌کند. نمایشگاه CES 2025 با معرفی این دستاوردها نشان داد که آینده‌ای پویا، غیرقابل پیش‌بینی و شگفت‌انگیز در انتظار دنیای بازی‌های ویدئویی است.

منبع: wccftech

نوشته شخصیت‌های هوش مصنوعی پویا با NVIDIA ACE؛ انقلابی در بازی‌های ویدیویی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow