شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو در گوگل وارد مرحله جدیدی شد

شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو در گوگل حالا به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه‌ای اختصاصی‌تر و سریع‌تر و دقیق‌تر از همیشه کسب کنند. به گزارش تک‌ناک، گوگل در تلاش برای ارتقای تجربه کاربری و افزایش دقت در ارائه نتایج جست‌وجو، ۶ قابلیت جدید و به‌روزرسانی‌شده برای شخصی‌سازی بیشتر نتایج جست‌وجو منتشر کرده است. این قابلیت‌ها با هدف نمایش […] نوشته شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو در گوگل وارد مرحله جدیدی شد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۰۶ تیر , ۱۴۰۴ - 19:33
 2
شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو در گوگل وارد مرحله جدیدی شد

شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو در گوگل حالا به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه‌ای اختصاصی‌تر و سریع‌تر و دقیق‌تر از همیشه کسب کنند.

به گزارش تک‌ناک، گوگل در تلاش برای ارتقای تجربه کاربری و افزایش دقت در ارائه نتایج جست‌وجو، ۶ قابلیت جدید و به‌روزرسانی‌شده برای شخصی‌سازی بیشتر نتایج جست‌وجو منتشر کرده است. این قابلیت‌ها با هدف نمایش محتوای مرتبط‌تر با علایق فردی کاربران طراحی شده‌اند و به آن‌ها کمک می‌کنند راحت‌تر و سریع‌تر به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند.

نمایش نتایج بیشتر از وبسایت‌های دلخواه کاربران

یکی از ویژگی‌های مهم معرفی‌شده قابلیت آزمایشی جدیدی به نام «Preferred Sources» است که در بخش Labs برای کاربران انگلیسی‌زبان در آمریکا و هند فعال شده است. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند وبسایت‌های خبری دلخواهشان را به‌عنوان منابع ترجیحی انتخاب کنند تا محتوای آن‌ها در بخش Top Stories بیشتر نمایش داده شود.

به نقل از گوگل، با فعال‌سازی این گزینه آیکون ستاره‌ای در کنار عنوان Top Stories ظاهر می‌شود که با لمس آن، امکان انتخاب منابع مدنظر درصورت انتشار محتوای جدید فراهم می‌شود. این منابع در کنار سایر نتایج خبری به‌طور جداگانه و مشخص نمایش داده می‌شوند.

نمایش نتایج بیشتر از سایت‌های موردعلاقه کاربران

به‌روزرسانی خودکار موضوعات جست‌وجوی قبلی

گوگل با استفاده از داده‌های جست‌وجوی قبلی، امکان نمایش محتوای جدید در نتایجی مانند Top Stories و What People Are Saying را فراهم کرده است. زمانی که کاربر موضوعی را مجدد جست‌وجو کند، درصورتی‌که محتوای جدیدی در دسترس باشد، سیستم به‌طور خودکار آن را نمایش خواهد داد. همچنین در بخش جست‌وجوهای اخیر، برچسبی با عنوان «New update» کاربران را از انتشار اطلاعات جدید مطلع می‌سازد.

۶ قابلیت جدید گوگل

بازگشت سریع به وبسایت‌های پرکاربرد

ویژگی دیگر اولویت‌بخشی به وبسایت‌هایی است که کاربران به‌طور مکرر به آن‌ها مراجعه می‌کنند. درصورتی‌که این وبسایت‌ها با موضوع جست‌وجو مرتبط باشند، گوگل آن‌ها را در نتایج جست‌وجو به‌صورت برجسته‌تری نمایش خواهد داد تا کاربران بتوانند سریع‌تر از گذشته به محتوای موردنیاز خود بازگردند.

دنبال‌کردن تیم‌های ورزشی دلخواه در دیسکاور

برای علاقه‌مندان به ورزش، گوگل قابلیتی را در دیسکاور فراهم کرده است تا کاربران می‌توانند تیم‌های دلخواهشان را از رشته‌ها و لیگ‌های مختلف انتخاب کنند. با فعال‌سازی این گزینه، دیسکاور اطلاعاتی همچون نتایج مسابقه‌ها و خلاصه بازی‌ها و اخبار مرتبط را به‌صورت منظم نمایش می‌دهد.

خرید براساس سلیقه شخصی

هنگام جست‌وجوی کالاهایی مانند پوشاک و کفش یا لوازم جانبی، بخشی با عنوان «Save your favorite styles» به کاربران نمایش داده می‌شود. با انتخاب آیتم‌های دلخواه، گوگل سبک خرید کاربران را شناسایی می‌کند و در دفعات بعد، نتایج متناسب‌تری نمایش می‌دهد تا تجربه خرید آنلاین بهینه‌تر و شخصی‌تری شکل گیرد.

فید خرید شخصی‌سازی‌شده در Google Shopping

صفحه اصلی سرویس Google Shopping نیز به قابلیت‌های شخصی‌سازی مجهز شده است. کاربران با انتخاب دسته‌بندی‌های مدنظرشان مانند مد و بازی و دکوراسیون می‌توانند فید خریدی شامل محصولات و ویدئوهایی مرتبط با علایق خود دریافت کنند. همچنین، امکان مشاهده قیمت‌ها و تخفیف‌ها و ترندهای روز از دیگر امکانات این بخش محسوب می‌شود.

این تغییرات بخشی از تلاش‌های مداوم گوگل برای بهبود تجربه کاربری و ارائه نتایج دقیق‌تر براساس علایق و نیازهای شخصی کاربران است. شایان ذکر است که کاربران تمامی تنظیمات مربوط به شخصی‌سازی را می‌توانند مدیریت کنند و تغییر دهند و حفظ کنترل کاربران بر تجربه جست‌وجو همواره در اولویت قرار دارد.

نوشته شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو در گوگل وارد مرحله جدیدی شد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow