شرکت AMD با خرید میلیاردی ZT Systems بازار را تکان داد!

شرکت AMD روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد شرکت سازنده سرور، ZT Systems را به مبلغ 4.9 میلیارد دلار خریداری کند. این شرکت به دنبال گسترش سبد محصولات تراشه‌ها و سخت‌افزار هوش مصنوعی خود و رقابت با شرکت انویدیا است. AMD قصد دارد 75 درصد از مبلغ خرید ZT Systems را به صورت نقد […] منبع خبر شرکت AMD با خرید میلیاردی ZT Systems بازار را تکان داد! پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  1
شرکت AMD با خرید میلیاردی ZT Systems بازار را تکان داد!

شرکت AMD روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد شرکت سازنده سرور، ZT Systems را به مبلغ 4.9 میلیارد دلار خریداری کند. این شرکت به دنبال گسترش سبد محصولات تراشه‌ها و سخت‌افزار هوش مصنوعی خود و رقابت با شرکت انویدیا است. AMD قصد دارد 75 درصد از مبلغ خرید ZT Systems را به صورت نقد و بقیه را با سهام پرداخت کند. این شرکت تا پایان سه ماهه دوم سال جاری، 5.34 میلیارد دلار پول نقد و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت داشته است.

به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه فناوری (تکنولوژی) تکنا، نیازهای محاسباتی برای هوش مصنوعی، شرکت‌های فناوری را مجبور کرده تا هزاران تراشه را در خوشه‌ها به هم متصل کنند تا توان محاسباتی لازم برای پردازش داده‌ها را به دست آورند. اتصال تعداد زیادی از تراشه‌ها به این معنی است که ساختار کل سیستم‌های سرور اهمیت بیشتری پیدا کرده است، به همین دلیل AMD در حال خرید ZT Systems است.

سهام AMD در معاملات پیش از بازار تقریباً 3 درصد افزایش یافت. لیسا سو، مدیرعامل AMD، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «سیستم‌های هوش مصنوعی اولویت استراتژیک شماره یک ما هستند. سو گفت که اضافه شدن مهندسان ZT Systems به AMD اجازه می‌دهد تا واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) جدید هوش مصنوعی خود را سریع‌تر آزمایش و عرضه کند. سو گفت: «روش اصلی که ZT Systems به شرکت اضافه می‌کند این است که ما GPU بیشتری می‌فروشیم.»

سو گفت که AMD قصد دارد پس از بسته شدن معامله، بخش تولید سرور خود را جدا کرده و بفروشد، زیرا قصد رقابت با شرکت‌هایی مانند Super Micro Computer را ندارد. AMD هنوز با خریداران احتمالی مذاکره نکرده است. فرانک ژانگ، مدیرعامل ZT Systems، به AMD خواهد پیوست و تحت نظر فارست نورود، رئیس بخش مرکز داده AMD فعالیت خواهد کرد.

ZT Systems که یک شرکت خصوصی است، تقریباً 2500 کارمند دارد که AMD قصد دارد حدود 1000 مهندس آن را حفظ کند. سو گفت که ZT Systems در حال حاضر سالانه حدود 10 میلیارد دلار درآمد دارد. مدیران انتظار دارند این معامله در نیمه اول سال 2025 بسته شود و 12 تا 18 ماه دیگر برای فروش بخش تولید زمان نیاز باشد.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در ماه مارس گفت که این شرکت که زمانی تنها طراح تراشه بود، اکنون کل مراکز داده یا اجزای مورد نیاز برای ساخت یک مرکز داده را طراحی و می‌فروشد. تحلیلگران انتظار دارند امسال این شرکت از بخش مرکز داده خود که شامل تراشه‌ها و سایر سخت‌افزارهای هوش مصنوعی است، 105.9 میلیارد دلار درآمد کسب کند. سو ماه گذشته گفت که انتظار دارد امسال حدود 4.5 میلیارد دلار درآمد از فروش تراشه‌های هوش مصنوعی کسب کند. مشتریان این شرکت شامل مایکروسافت و متا پلتفرمز هستند. AMD انتظار دارد که ZT Systems تا پایان سال 2025 به عملکرد مالی تعدیل شده شرکت کمک کند.

برای مشاهده دیگر تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر شرکت AMD با خرید میلیاردی ZT Systems بازار را تکان داد! پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow