شرکت AMD تمرکز خود را بر دیتاسنترها معطوف کرد

رشد چشمگیر فروش پردازنده‌های EPYC در بخش دیتا سنترها باعث شد تا شرکت AMD خود را به عنوان یک شرکت اولویت‌دار در حوزه مرکز داده‌‌ها معرفی کند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت AMD در گذشته بیشتر بر تولید پردازنده‌های مرکزی برای رایانه‌های شخصی متمرکز بود، اما با توجه به افزایش تقاضا برای پردازش داده‌های […] نوشته شرکت AMD تمرکز خود را بر دیتاسنترها معطوف کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
شرکت AMD تمرکز خود را بر دیتاسنترها معطوف کرد

رشد چشمگیر فروش پردازنده‌های EPYC در بخش دیتا سنترها باعث شد تا شرکت AMD خود را به عنوان یک شرکت اولویت‌دار در حوزه مرکز داده‌‌ها معرفی کند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت AMD در گذشته بیشتر بر تولید پردازنده‌های مرکزی برای رایانه‌های شخصی متمرکز بود، اما با توجه به افزایش تقاضا برای پردازش داده‌های حجیم در دیتا سنترها، این شرکت تصمیم گرفت تا تمرکز خود را به طور کامل بر این بخش معطوف کند.

در واقع، در سه ماهه گذشته، درآمد دیتا سنتر AMD به 2.834 میلیارد دلار رسید، که به طور قابل توجهی بالاتر از عملکرد کسب‌وکار و بازی این شرکت بود و به ترتیب 1.492 میلیارد دلار و 648 میلیون دلار فروش داشت.

آمارها بیانگر آن است که حوزه کسب‌وکار تنها 48 درصد از درآمد AMD را پوشش داده، در حالی که در حوزه پردازنده‌های EPYC این سهم بیش از 50 درصد بوده است.

لیسا سو، مدیرعامل AMD گفت: «واقعا هیجان‌انگیز است که شاهد رشد بازار دیتا سنترها برای کسب‌وکار هستیم. در ابتدا سهم این بخش کمتر از 10 درصد بود، اما در سه ماهه اخیر این سهم به بیش از 50 درصد رسیده که نشان از تغییر اولویت‌های ما به این سمت است.»

سو با اشاره به رشد سریع بخش دیتا سنتر (مرکز داده) در AMD، عنوان کرد: «این شرکت اکنون به طور کامل به یک شرکت مرکز داد‌ه‌محور تبدیل شده است.»

این تغییر رویکرد در حالی انجام می‌شود که AMD در بخش گرافیک با چالش‌هایی روبه‌رو است. با وجود این، مدیران این شرکت معتقد هستند که با ترکیب معماری‌های RDNA (گرافیک) و CDNA (محاسبات) در یک معماری واحد به نام UDNA، می‌توانند به بهبود عملکرد محصولات گرافیکی خود بپردازند.

تبدیل AMD به یک شرکت مبتنی بر دیتا سنترها، نشان‌دهنده تحولی بزرگ در این شرکت است. این تغییر رویکرد نه تنها بر آینده AMD تأثیرگذار خواهد بود، بلکه می‌تواند بر کل صنعت فناوری نیز تأثیرگذار باشد.

نوشته شرکت AMD تمرکز خود را بر دیتاسنترها معطوف کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow