شرکت Infineon با تکنولوژی پیشرفته به دنبال تسلط بر بازار چیپ‌های گالیم نیترید است

شرکت اینفینیون، غول آلمانی صنعت نیمه‌رساناها، در اعلامیه‌ای رسمی خبر از دستاوردی بزرگ در حوزه تولید چیپ‌های گالیم نیترید (GaN) داد. این شرکت با دستیابی به یک پیشرفت تکنولوژیکی نوآورانه، خود را در موقعیتی قرار داده است تا بخش قابل توجهی از بازار رو به رشد این نوع چیپ‌ها را به خود اختصاص دهد. به […] منبع خبر شرکت Infineon با تکنولوژی پیشرفته به دنبال تسلط بر بازار چیپ‌های گالیم نیترید است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 08:00
 0  4
شرکت Infineon با تکنولوژی پیشرفته به دنبال تسلط بر بازار چیپ‌های گالیم نیترید است

شرکت اینفینیون، غول آلمانی صنعت نیمه‌رساناها، در اعلامیه‌ای رسمی خبر از دستاوردی بزرگ در حوزه تولید چیپ‌های گالیم نیترید (GaN) داد. این شرکت با دستیابی به یک پیشرفت تکنولوژیکی نوآورانه، خود را در موقعیتی قرار داده است تا بخش قابل توجهی از بازار رو به رشد این نوع چیپ‌ها را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، جوچن هانبک، مدیرعامل اینفینیون، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که بازار چیپ‌های گالیم نیترید تا پایان دهه جاری به حجم چندین میلیارد دلار خواهد رسید و شرکت وی عزم جدی برای رهبری این بازار را دارد.

گالیم نیترید به عنوان یک ماده نیمه‌رسانا، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی مانند کارایی بالا، سرعت عمل، وزن سبک و تحمل شرایط سخت کاری (دما و ولتاژ بالا)، جایگزین مناسبی برای سیلیکون در ساخت بسیاری از قطعات الکترونیکی محسوب می‌شود. کاربرد اصلی چیپ‌های مبتنی بر گالیم نیترید در ساخت شارژرهای کوچک‌تر و کارآمدتر برای دستگاه‌های الکترونیکی پرتابل مانند لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و خودروهای برقی است.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر اینفینیون، تولید موفق چیپ‌های گالیم نیترید بر روی ویفرهای 300 میلی‌متری است. این امر به شرکت اجازه می‌دهد تا تعداد بسیار بیشتری چیپ را در هر ویفر تولید کند و در نتیجه، هزینه تولید را به طور قابل توجهی کاهش دهد. هانبک در این خصوص اعلام کرد که با استفاده از ویفرهای 300 میلی‌متری، می‌توان تا 2.3 برابر بیشتر از ویفرهای 200 میلی‌متری، چیپ‌های گالیم نیترید تولید کرد.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر شرکت Infineon با تکنولوژی پیشرفته به دنبال تسلط بر بازار چیپ‌های گالیم نیترید است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow