شرکت های دانش بنیان امسال چقدر تسهیلات بانکی گرفته اند؟

داده های بانک مرکزی نشان می دهد، تسهیلات پرداختی از سوی شبکه بانکی به شرکت های دانش بنیان در چهار ماهه نخست سال جاری رشدی 63 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد. به گزارش تکناک، طبق آمار بانک مرکزی، در چهار اول سال جاری، شبکه بانکی کشور به هزار […] نوشته شرکت های دانش بنیان امسال چقدر تسهیلات بانکی گرفته اند؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
شرکت های دانش بنیان امسال چقدر تسهیلات بانکی گرفته اند؟

داده های بانک مرکزی نشان می دهد، تسهیلات پرداختی از سوی شبکه بانکی به شرکت های دانش بنیان در چهار ماهه نخست سال جاری رشدی 63 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

به گزارش تکناک، طبق آمار بانک مرکزی، در چهار اول سال جاری، شبکه بانکی کشور به هزار و ۵۸۸ شرکت دانش بنیان، شش هزار و ۶۱۰ فقره تسهیلات به ارزش ۹۲.۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۶۳ درصد افزایش داشته است.

براساس این آمار در تیرماه سال جاری، سیستم بانکی به ۷۴۷ شرکت دانش بنیان، یک هزار و ۸۸۸ فقره تسهیلات به ارزش ۲۷.۹ هزار میلیارد تومان (همت) پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته(۱۴۰۲) معادل ۵۷.۸ درصد افزایش داشته است.

شبکه بانکی کشور به هزار و ۵۸۸ شرکت دانش بنیان، شش هزار و ۶۱۰ فقره تسهیلات به ارزش ۹۲.۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

رشد چشمگیر شرکت های دانش بنیان در 3 سال اخیر

طبق بررسی ها در سالهای اخیر، شرکت های دانش بنیان در ایران رشد چشمگیری داشته اند. بر اساس آمار رسمی، تعداد این شرکت ها از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است .

این رشد به دلیل حمایت های دولتی، توسعه زیرساختهای فناوری و افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات نوآورانه بوده است.

یکی از عوامل مهم در این رشد، ایجاد و توسعه شتابدهنده ها و مراکز نوآوری است که به شرکتهای نوپا کمک می کنند تا سریعتر به بازار وارد شوند و رشد کنند .

همچنین، افزایش صادرات محصولات دانش بنیان در دوران تحریم نشان دهنده توانمندی این شرکتها در رقابت با بازارهای بین المللی است.

نوشته شرکت های دانش بنیان امسال چقدر تسهیلات بانکی گرفته اند؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow