شرکت‌های فناور به دنبال مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی هستند

بسیاری از توسعه‌دهندگان فناوری تمایل دارند تا از نمونه‌های کوچک‌تر مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. این گزارش به بررسی دلایل این تمایل می‌پردازد. شرکت «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI) روز پنجشنبه GPT-4o mini را معرفی کرد که نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر مدل هوش مصنوعی GPT-4o آن است. به نقل از فست کمپانی،  اوپن‌ای‌آی یکی از چندین شرکت‌ هوش مصنوعی است که نسخه‌ای از بهترین مدل بنیادین خود را توسعه داده تا مقداری از هوش را با سرعت و مقرون‌به‌صرفه شدن عوض ‌کند. چنین مبادله‌ای می‌تواند به توسعه‌دهندگان بیشتری امکان دهد تا برنامه‌های خود را با هوش مصنوعی تقویت کنند و شاید در آینده روزنه‌های جدیدی را برای برنامه‌های پیچیده‌تر باز کند.

۰۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  1
شرکت‌های فناور به دنبال مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی هستند

بسیاری از توسعه‌دهندگان فناوری تمایل دارند تا از نمونه‌های کوچک‌تر مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. این گزارش به بررسی دلایل این تمایل می‌پردازد.

شرکت «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI) روز پنجشنبه GPT-4o mini را معرفی کرد که نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر مدل هوش مصنوعی GPT-4o آن است.

به نقل از فست کمپانی،  اوپن‌ای‌آی یکی از چندین شرکت‌ هوش مصنوعی است که نسخه‌ای از بهترین مدل بنیادین خود را توسعه داده تا مقداری از هوش را با سرعت و مقرون‌به‌صرفه شدن عوض ‌کند. چنین مبادله‌ای می‌تواند به توسعه‌دهندگان بیشتری امکان دهد تا برنامه‌های خود را با هوش مصنوعی تقویت کنند و شاید در آینده روزنه‌های جدیدی را برای برنامه‌های پیچیده‌تر باز کند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow