شیائومی یک کارخانه خودکار گوشی موبایل افتتاح کرد!

شرکت شیائومی یک کارخانۀ کاملاً خودکار و هوشمند در پکن راه‌اندازی کرده است، که بدون دخالت انسان‌ها و با هوش مصنوعی، بیش از 10 میلیون گوشی در سال تولید می‌کند. به گزارش تک‌ناک، این کارخانه با استفاده از یک پلتفرم هوش مصنوعی پیشرفته، قادر است به طور خودکار مشکلات را تشخیص دهد و فرآیندها را... نوشته شیائومی یک کارخانه خودکار گوشی موبایل افتتاح کرد! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۱ تیر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  1
شیائومی یک کارخانه خودکار گوشی موبایل افتتاح کرد!

شرکت شیائومی یک کارخانۀ کاملاً خودکار و هوشمند در پکن راه‌اندازی کرده است، که بدون دخالت انسان‌ها و با هوش مصنوعی، بیش از 10 میلیون گوشی در سال تولید می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، این کارخانه با استفاده از یک پلتفرم هوش مصنوعی پیشرفته، قادر است به طور خودکار مشکلات را تشخیص دهد و فرآیندها را بهینه‌سازی کند. این کارخانه گوشی‌های تاشوی MIX Fold 4 و MIX Flip را تولید می‌کند و می‌تواند در هر سه ثانیه یک گوشی بسازد.

هیچ انسانی در خطوط تولید این کارخانۀ هوشمند جدید شیائومی کار نمی‌کند و 100 درصد خودکار است. در واقع، این شرکت می‌گوید که این سیستم به اندازۀ کافی هوشمند می‌باشد تا مشکلات را تشخیص دهد و رفع کند. همچنین این کارخانه فرآیندها را برای تکامل خود به خود، بهینه‌سازی می‌کند.

این تأسیسات 80000 متر مربعی واقع در منطقۀ Changping در حومه شمال شرقی پکن، کارخانۀ هوشمند آزمایشی در Yizhuang است، که حدود یک میلیون دستگاه در سال از گوشی هوشمند Mix Fold این شرکت تولید می‌کرد.

لی جون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی در ویدیوی کوتاهی گفت:

«11 خط تولید وجود دارد که 100 درصد فرآیندهای آن خودکار هستند. ما کل نرم‌افزار تولید خود را برای دستیابی به این هدف توسعه دادیم.»

کارخانۀ جدید گوشی‌های تاشوی شیائومی، MIX Fold 4 و MIX Flip را که در اواخر این ماه عرضه می‌شوند، تولید می‌کند.

به گفتۀ رسانۀ GizmoChina، محیط تولیدی کاملاً تمیز است و هرگونه گرد و غبار در سطح میکرون را حذف می‌کند. البته تعداد کمی نیروی انسانی در جایی به نام “war room” در این کارخانه کار می‌کنند، که باید لباس‌های مخصوص و استریل‌شده بپوشند.

گفتنی است که کارخانه‌های کاملاً خودکار مدتی است که وجود دارند. به عنوان نمونه: شرکت ژاپنی روباتیک Fanuc Ltd، اولین خط تمام اتوماتیک خود را در سال 2001 افتتاح کرد و بر اساس گزارش CNN Money، تا سال 2003 کارخانه‌ای در نزدیکی کوه فوجی داشت که در آن ربات‌ها در حال ساخت ربات‌های دیگر بودند و بدون نظارت حدود 50 دستگاه در روز می‌ساختند.

امّا ممکن است شیائومی با اجازه دادن به مغز هوش مصنوعی کارخانه به طور مستقل، فرآیندهای خود را در طول زمان توسعه و آن را بهینه‌سازی کرده و همه چیز را ارتقا داده باشد.

لی جون بیان کرد:

«چشم‌گیرترین موضوع در این پلتفرم، شناسایی و رفع مشکلات است، در حالی که به بهبود فرآیند تولید کمک می‌کند. این واقعاً باورکردنی نیست!»

پلتفرم تولید هوشمند شیائومی که 100 درصد به صورت خودکار توسعه یافته است، مغز کارخانه می‌باشد، روح را به کارخانه تزریق می‌کند و به تمام کارخانه اجازۀ تولید می‌دهد. این پلتفرم توانایی‌های ادراک، تصمیم‌گیری و اجرای خود را دارد و می‌تواند به طور مستقل مشکلات تجهیزات را تشخیص دهد، جریان فرآیند را بهبود بخشد و مدیریت دیجیتالی تمام سناریو را از تهیۀ مواد خام تا تحویل تحقق بخشد و به یک کارخانۀ هوشمند واقعی تبدیل شود که می‌تواند خود به خود تکامل یابد.

نوشته شیائومی یک کارخانه خودکار گوشی موبایل افتتاح کرد! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow