طراحی و مشخصات کلیدی شیائومی 15 و 15 پرو رسماً رونمایی شد

شیائومی به طور رسمی از طراحی کامل گوشی‌های پرچمدار جدید خود، یعنی شیائومی 15 و 15 پرو، را پیش از رونمایی رسمی آن‌ها در تاریخ 29 اکتبر (8 آبان) پرده‌برداری کرد. این شرکت با انتشار تصاویر رندر شده‌ای از این گوشی‌ها، به نمایش جزئیات طراحی این مدل‌ها پرداخته است. در این تصاویر، هر دو مدل […]

۰۴ آبان , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
طراحی و مشخصات کلیدی شیائومی 15 و 15 پرو رسماً رونمایی شد

شیائومی به طور رسمی از طراحی کامل گوشی‌های پرچمدار جدید خود، یعنی شیائومی 15 و 15 پرو، را پیش از رونمایی رسمی آن‌ها در تاریخ 29 اکتبر (8 آبان) پرده‌برداری کرد. این شرکت با انتشار تصاویر رندر شده‌ای از این گوشی‌ها، به نمایش جزئیات طراحی این مدل‌ها پرداخته است. در این تصاویر، هر دو مدل با حاشیه‌های بسیار باریک و متقارن به تصویر کشیده شده‌اند که ظاهری بسیار شیک و پیشرفته به دستگاه‌ها می‌بخشد. همچنین شیائومی برخی از مشخصات کلیدی پرچمدارهای خود را هم تأیید کرده است که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما در دیجی رو همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

شیائومی 15 دارای صفحه نمایش امولد 6.36 اینچی تخت است که از یک پنل روشن‌تر و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی بهره می‌برد. این نرخ تازه‌سازی بالا، تجربه بصری روان‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از نکات برجسته در طراحی این گوشی، حاشیه‌های فوق‌العاده باریک (1.38 میلی متری در مدل استاندارد) است که با توزیع متوازن وزن دستگاه، به حس راحت‌تری در دست منجر می‌شود.

شیائومی 15 پرو

شیائومی در سری 15 به دنبال ارائه طراحی‌های شیک و با کیفیت بالا است و هر دو مدل با تمرکز بر کاهش وزن طراحی شده‌اند. مدل 15 پرو از شیشه Longjing Glass 2.0 بهره می‌برد که مقاومت بیشتری را به دستگاه می‌بخشد. همچنین، فریم این دستگاه‌ها از آلومینیوم با کیفیت صنعت هوانوردی ساخته شده است که علاوه بر دوام، ظاهری شیک به دستگاه می‌دهد. علاوه بر همه این‌ها، طراحی «لنز دهانه‌ای» و استفاده از دکور لنز سرامیکی در مدل پرو، به آن ظاهری براق و زیبا می‌بخشد (“دکور لنز سرامیکی” به نوعی طراحی و تزئین لنز دوربین در گوشی‌های هوشمند اشاره دارد که از مواد سرامیکی برای پوشش یا تزئین قاب دوربین استفاده می‌شود).

مدل شیائومی 15 پرو 213 گرم وزن دارد و ضخامت آن 8.35 میلی متر است، که نشان دهنده توجه شیائومی به ایجاد تعادل میان سبکی و استحکام در طراحی این گوشی‌ها است.

باتری و شارژ

شایعات قبلی حاکی از آن هستند که مدل پرو ممکن است دارای یک باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی باشد که نسبت به مدل پیشین (4880 میلی آمپر ساعت) افزایش قابل توجهی دارد. همچنین، گفته می‌شود که این مدل از شارژ سیمی 90 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات پشتیبانی خواهد کرد، هر چند این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تأیید نشده‌اند.

عملکرد و مشخصات فنی

سری شیائومی 15 با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 الیت، وعده بهبود کارایی و عملکرد دستگاه را می‌دهد. این تراشه همراه با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود که تجربه‌ای بی‌نظیر از اجرای همزمان برنامه‌ها و پردازش نرم افزارها و بازی‌های سنگین فراهم می‌کند.

شیائومی 15

همچنین، این دستگاه‌ها با آخرین نسخه سیستم عامل اختصاصی شیائومی یعنی HyperOS 2.0 عرضه خواهند شد که بر پایه اندروید 15 توسعه یافته و هدف آن بهینه‌سازی عملکرد سیستم و ایجاد تجربه کاربری روان‌تر است.

نتیجه‌گیری: ارتقا‌های چشم‌گیر در طراحی و عملکرد

با ارتقاهای قابل توجه در طراحی، صفحه نمایش و عملکرد، شیائومی 15 و 15 پرو به عنوان گزینه‌های جذاب در بخش پرچمدارها مطرح خواهند بود. در ضمن، به لطف استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 الیت و افزایش ظرفیت باتری نسبت به سری شیائومی 14، شاهد تجربه کاربری متعادل‌تر و بهتری در این سری خواهیم بود.

البته، به نظر می‌رسد که این ارتقاها با افزایش قیمت نیز همراه خواهد بود، اما شیائومی با تمرکز بر طراحی شیک، مشخصات فنی قدرتمند و ویژگی‌های جدید، قصد دارد تا در بازار پرچمدارها با قدرت رقابتی بالا حضور پیدا کند.

شیائومی 15 و 15 پرو به زودی و در تاریخ 29 اکتبر (8 آبان) رونمایی خواهند شد و انتظار می‌رود که با توجه به این مشخصات و طراحی‌های جذاب، این مدل‌ها توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی را به خود جلب کنند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow