ظاهراً خبری از نسخه ارزان‌تر گلکسی زد فولد نخواهد بود

سامسونگ به تازگی برای اولین بار یک نسخه جداگانه از گوشی‌های تاشو خود را با نام «گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن» معرفی کرده است. این نسخه با طراحی باریک‌تر و دوربین بهتر تولید شده و به صورت محدود وارد بازار شده است. پیش‌تر شایعاتی منتشر شده بود که سامسونگ قصد دارد نسخه‌های بیشتری از […]

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  2
ظاهراً خبری از نسخه ارزان‌تر گلکسی زد فولد نخواهد بود

سامسونگ به تازگی برای اولین بار یک نسخه جداگانه از گوشی‌های تاشو خود را با نام «گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن» معرفی کرده است. این نسخه با طراحی باریک‌تر و دوربین بهتر تولید شده و به صورت محدود وارد بازار شده است. پیش‌تر شایعاتی منتشر شده بود که سامسونگ قصد دارد نسخه‌های بیشتری از این گوشی تاشو، از جمله یک نسخه ارزان‌تر، را عرضه کند. اما به نظر می‌رسد که این برنامه دیگر عملی نخواهد شد. با ما در دیجی رو همراه باشید.

بر اساس گزارشی که توسط Sammobile منتشر شده و به نقل از یکی از مقامات سامسونگ، این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه نسخه ارزان‌تر از سری گلکسی زد فولد ندارد.

در این گزارش، بیانیه رسمی از سامسونگ الکترونیکس ارائه شده که به وضوح اعلام می‌کند:

به جای اینکه گلکسی زد فولد اسپشیال ادیشن را به عنوان یک محصول پرمیوم در نظر بگیریم، این محصول با هدف افزایش گزینه‌های انتخابی شما عرضه شده است. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. در حال حاضر، ما هیچ برنامه‌ای برای عرضه یک محصول جداگانه با قیمت پایین‌تر نداریم.

طرح‌های اولیه و دلایل لغو پروژه

این بیانیه نشان می‌دهد که سامسونگ به طور کلی ایده عرضه یک نسخه ارزان‌تر از گوشی‌های تاشو خود را کنار گذاشته است، اما به این معنا نیست که این شرکت هرگز این موضوع را در نظر نگرفته باشد. در اوایل سال جاری میلادی، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ تصمیم گرفته برنامه‌های خود برای عرضه نسخه گلکسی زد فولد 6 اف ای (Galaxy Z Fold 6 FE) را که به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه‌تر معرفی می‌شد، به تأخیر بیندازد.

به نظر می‌رسد که این تصمیم به دلیل مشکلاتی بوده که در فرایند تولید اولیه این دستگاه رخ داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ نتوانسته در تولید اولیه این مدل، بهبودهای قابل توجهی در ضخامت و وزن دستگاه نسبت به گوشی‌های تاشوی چینی رقیب ایجاد کند. این موضوع به عنوان یکی از دلایل اصلی لغو این پروژه مطرح شده است.

گلکسی زد فولد

عدم پشتیبانی از قلم اس پن و مشکلات بازار

علاوه بر این، عدم پشتیبانی از قلم استایلوس در این دستگاه، که می‌توانست به معنای عدم پشتیبانی از قلم اس پن باشد، یکی از نقاط ضعف بزرگ آن محسوب می‌شد. این قابلیت یکی از ویژگی‌های مهم برای کاربران گلکسی زد فولد است و حذف آن می‌توانست تأثیر منفی بر روی استقبال از نسخه ارزان‌تر داشته باشد.

این عوامل به همراه عدم قطعیت‌های موجود در بازار و تغییرات سریع فناوری در نهایت باعث شد که سامسونگ تصمیم به لغو این پروژه بگیرد. به این ترتیب، در حال حاضر به نظر می‌رسد که عرضه یک نسخه ارزان‌تر از گلکسی زد فولد در آینده نزدیک بعید است.

نتیجه‌گیری

با توجه به تمامی اطلاعات و گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم گرفته برنامه‌های خود برای عرضه یک نسخه ارزان‌تر از گلکسی زد فولد را کنار بگذارد. اگر چه شایعاتی وجود داشت که نشان می‌داد این شرکت در حال کار بر روی یک مدل اقتصادی‌تر است، اما مشکلات فنی و عدم پشتیبانی از ویژگی‌های کلیدی مانند قلم اس پن باعث شد که این پروژه به بن‌بست برسد. در نتیجه، علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشوی سامسونگ باید همچنان به نسخه‌های پرمیوم این سری بسنده کنند و احتمال عرضه یک نسخه ارزان‌تر در آینده نزدیک بسیار کم است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow