عرضه AMD Ryzen 5 7600X3D با حافظه کش سه‌بعدی V-Cache در چین

پردازنده‌ی جدید AMD Ryzen 5 7600X3D مجهز به فناوری حافظه‌ی کش سه‌بعدی V-Cache در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) روانه‌ی بازار چین خواهد شد. به‌گزارش تک‌ناک، Ryzen 5 7600X3D پردازنده‌ی جدید AMD با فناوری حافظه‌ی کش سه‌بعدی V-Cache، در فهرست فروش رسمی چین قرار گرفته است و فراتر از آمریکای‌شمالی و اتحادیه‌ی اروپا دردسترس قرار می‌گیرد. […] نوشته عرضه AMD Ryzen 5 7600X3D با حافظه کش سه‌بعدی V-Cache در چین اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  5
عرضه AMD Ryzen 5 7600X3D با حافظه کش سه‌بعدی V-Cache در چین

پردازنده‌ی جدید AMD Ryzen 5 7600X3D مجهز به فناوری حافظه‌ی کش سه‌بعدی V-Cache در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) روانه‌ی بازار چین خواهد شد.

به‌گزارش تک‌ناک، Ryzen 5 7600X3D پردازنده‌ی جدید AMD با فناوری حافظه‌ی کش سه‌بعدی V-Cache، در فهرست فروش رسمی چین قرار گرفته است و فراتر از آمریکای‌شمالی و اتحادیه‌ی اروپا دردسترس قرار می‌گیرد.

Wccftech می‌نویسد که این پردازنده پس از عرضه‌ی اولیه در خرده‌فروشی‌های منتخب ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا، اکنون در چین از‌طریق خرده‌فروشی JD.com فروخته می‌شود و اولین حضور خود را در بازار آسیا تجربه می‌کند. ناگفته نماند که به‌تدریج شاهد فروش این پردازنده در سایر نقاط جهان نیز خواهیم بود.

AMD Ryzen 5 7600X3D با حافظه کش سه‌بعدی V-Cache

قیمت پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 7600X3D با حافظه‌ی کش سه‌بعدی V-Cache در چین تقریباً معادل ۳۱۰ دلار آمریکا است. با‌توجه‌به قیمت اولیه‌ی ۲۹۹ دلاری این پردازنده در آمریکا، قیمت بازار چین در محدوده‌ای مشابه قرار دارد و کمی گران‌تر است که به‌دلیل نرخ ارز و مالیات است. صفحه‌ی این محصول با مشخصات کامل و توضیحات فنی آن در JD.com فعال است. کاربران فعلاً امکان خرید این پردازنده را ندارند و فروش آن از ۲۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) آغاز می‌شود.

تاریخ عرضه Ryzen 5 7600X3D

AMD این پردازنده را به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال برای اجرای بازی Black Myth: Wukong معرفی کرده است. این بازی اخیراً رکورد بیشترین بازیکن هم‌زمان در استیم را در میان تمامی بازی‌های تک‌نفره شکسته است. چندی پیش پردازنده‌ی جدید ای‌ام‌دی با تراشه‌های برتر گیمینگ مانند مدل‌های پرچم‌دار Ryzen 7000X3D و پردازنده‌های نسل جدید رپتور لیک رفرش اینتل مقایسه شد. در پی این مقایسه مشخص شد که پردازنده‌ی مذکور حتی از 7900X3D و 9700X در اجرای بازی‌ها سریع‌تر عمل می‌کند. با‌این‌حال، به‌دلیل کُندتر‌بودن سرعت کلاک، عملکرد این تراشه در کارهای پردازشی سنگین ضعیف‌تر است.

AMD Ryzen 5 7600X3D با حافظه کش سه‌بعدی V-Cache

پردازنده‌ی AMD Ryzen 7600X3D 3D V-Cache مانند مدل 7600X از ۶ هسته و ۱۲ رشته‌ی پردازشی استفاده می‌کند. بااین‌حال با ۶۴ مگابایت حافظه‌ی کش L3 بیشتر، به مجموع ۹۶ مگابایت کش می‌رسد. به‌دلیل چیدمان غیرمعمول فناوری V-Cache روی‌هم، این پردازنده فرکانس پایه‌ی ۴/۱ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴/۷ گیگاهرتز دارد که درمقایسه‌با مدل غیر X3D آن ضعیف‌تر است. با‌وجود‌این، هدف 7600X3D ارائه‌ی عملکرد مناسب برای اجرای بازی‌ها با بودجه‌ی محدود است و افزایش فروش آن خبر خوشی است.

پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 7600X3D در ۳۰ آگوست (۹ شهریور) روانه‌ی بازار شد و قرار بود به‌صورت انحصاری به‌واسطه‌ی خرده‌فروش Microcenter فروخهت شود. باوجوداین‌، این پردازنده در این ماه با عرضه در آلمان و به‌طور خاص در وب‌سایت خرده‌فروشی Mindfactory، حضور بهتری در بازار پیدا کرد.

پردازنده‌ی مذکور بر‌پایه‌ی معماری Zen 4 و با لیتوگرافی ۵ نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته شده است تا مصرف انرژی‌اش بهینه باشد و توان حرارتی آن در حالت حداکثری روی ۶۵ وات باقی بماند. با‌توجه‌به آزمایش‌های انجام‌شده در بازی‌ها، مصرف این پردازنده بیشتر در محدوده‌ی ۵۰ وات است و حتی در بار کامل نیز کمتر از ۶۰ وات مصرف می‌کند.

نوشته عرضه AMD Ryzen 5 7600X3D با حافظه کش سه‌بعدی V-Cache در چین اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow