عرضه آزمایشی Apple Intelligence با بروزرسانی های جدید اپل

اپل قابلیت هوش‌مصنوعی”Apple Intelligence” را در نسخه‌های عمومی بتا iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 منتشر کرد. به گزارش تکناک،این نسخه‌های جدید، شامل ویژگی‌های قابل توجهی از Apple Intelligence، یعنی سیستم هوش مصنوعی تولیدی شرکت، هستند که امکانات جدیدی مانند ابزارهای بازنویسی متن، طراحی جدید Siri و ابزار جدیدی برای حذف اشیاء از […] نوشته عرضه آزمایشی Apple Intelligence با بروزرسانی های جدید اپل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  5
عرضه آزمایشی Apple Intelligence با بروزرسانی های جدید اپل

اپل قابلیت هوش‌مصنوعی”Apple Intelligence” را در نسخه‌های عمومی بتا iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 منتشر کرد.

به گزارش تکناک،این نسخه‌های جدید، شامل ویژگی‌های قابل توجهی از Apple Intelligence، یعنی سیستم هوش مصنوعی تولیدی شرکت، هستند که امکانات جدیدی مانند ابزارهای بازنویسی متن، طراحی جدید Siri و ابزار جدیدی برای حذف اشیاء از تصاویر را به کاربران ارائه می‌دهند.

از پنج‌شنبه، کاربرانی که در برنامه بتای عمومی Apple ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند از این نسخه‌ها بهره‌مند شوند و به مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید دسترسی پیدا کنند که Apple از ژوئن امسال در مورد آنها صحبت کرده است.

Apple Intelligence: تجربه‌ای جدید از هوش مصنوعی تولیدی

عرضه آزمایشی Apple Intelligence با بروزرسانی های جدید اپل

ویژگی Apple Intelligence یکی از مهم‌ترین امکانات این نسخه‌های بتا است که فعلاً تنها به زبان انگلیسی آمریکا در دسترس قرار دارد. به دلیل موانع تنظیمی، این ویژگی در اتحادیه اروپا و جمهوری خلق چین در دسترس نیست.

کاربرانی که در ایالات متحده هستند و دستگاه‌هایی مانند iPhone 15 Pro، iPhone 15 Pro Max و اعضای خط جدید iPhone 16 را در اختیار دارند، می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

ابزارهای نوشتاری پیشرفته Apple Intelligence

یکی از بزرگ‌ترین افزوده‌ها به iOS 18.1، ابزارهای نوشتاری هوشمند Apple Intelligence است. این ابزارها از هوش مصنوعی مولد برای بازنویسی متن در انواع سبک‌های مختلف استفاده می‌کنند.

کاربران می‌توانند متن‌های خود را به سبک‌های حرفه‌ای، موجز یا دوستانه بازنویسی کنند. همچنین، ویژگی‌های ویراستاری و خلاصه‌سازی نیز از دیگر امکانات این ابزارهای نوشتاری است که برای کاربران Mail، قابلیت‌های پاسخ هوشمند، اولویت‌بندی پیام‌ها و خلاصه‌های هوشمند را ارائه می‌دهد.

بازطراحی Siri: تغییری بزرگ برای دستیار هوشمند اپل

بازطراحی Siri: تغییری بزرگ برای دستیار هوشمند اپل

Siri نیز در این نسخه بتا یک بازطراحی بزرگ را تجربه کرده است. نماد قدیمی Siri در پایین صفحه حذف شده و جای خود را به حاشیه‌های روشن‌کننده‌ای داده است که متن را پنهان نمی‌کنند و نمایشگر را تمیزتر جلوه می‌دهند.

این تغییرات تنها به ظاهر Siri محدود نمی‌شوند؛ این دستیار هوشمند اکنون بهتر می‌تواند مکالمات را درک کند و اگر کاربران در کلمات خود دچار مشکل شوند، Siri می‌تواند با دقت بیشتری آنها را تشخیص دهد. همچنین، برای مواقعی که کاربران نمی‌توانند صحبت کنند، امکان تایپ دستورات به جای صحبت کردن نیز فراهم شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته جدید Siri، دانش محصول است. کاربران اکنون می‌توانند از Siri سوالاتی درباره نحوه انجام کارهای مختلف روی دستگاه‌های Apple خود بپرسند؛ از جمله کارهایی مانند ضبط صفحه نمایش یا بازنشانی AirTag.

قابلیت Clean Up: ابزار جدید حذف اشیاء از تصاویر

اپل در برنامه Photos، قابلیت جدیدی به نام Clean Up را معرفی کرده است که شباهت زیادی به Google Magic Eraser دارد. کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت خود روی یک شیء در تصویر، آن را حذف کرده و پس‌زمینه به صورت خودکار تولید می‌شود. این ابزار به طور خاص برای ویرایش سریع و کارآمد تصاویر طراحی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر خود را به آسانی تمیزتر و جذاب‌تر کنند.

علاوه بر این، قابلیت جستجو درون برنامه Photos بهبود یافته است و اکنون از پرس‌وجوهای زبان طبیعی پشتیبانی می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند از طریق یک فرمان متنی خاطرات خود را ایجاد کنند.

دسترسی و استفاده از Apple Intelligence

برای دسترسی به ویژگی‌های Apple Intelligence، کاربران باید به تنظیمات دستگاه خود مراجعه کرده و از بخش Apple Intelligence & Siri، به لیست انتظار این ویژگی بپیوندند. علاوه بر این، برای استفاده از نسخه بتای عمومی iOS 18.1 و سایر سیستم‌عامل‌های جدید، کاربران می‌توانند به beta.apple.com مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

نکته مهم این است که تنها تعدادی از دستگاه‌های جدید Apple به ویژگی‌های Apple Intelligence دسترسی دارند. این دستگاه‌ها شامل iPhone 15 Pro، iPhone 15 Pro Max و خط جدید iPhone 16 هستند. همچنین، آیپدها و مک‌هایی که مجهز به تراشه‌های M1 یا جدیدتر هستند، قادر به استفاده از این ویژگی خواهند بود.

آینده ویژگی‌های Apple Intelligence

اگرچه این ویژگی‌های جدید در حال حاضر تنها به صورت بتای عمومی در دسترس هستند، Apple برنامه‌هایی برای گسترش و توسعه بیشتر این امکانات در آینده دارد. انتظار می‌رود که قابلیت‌های اضافی Apple Intelligence در طول سال عرضه شوند و کاربران بتوانند تجربه‌های هوشمند و پیشرفته‌تری را با دستگاه‌های Apple خود داشته باشند.

نسخه‌های نهایی سیستم‌عامل‌های iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 قرار است در ماه اکتبر منتشر شوند. با عرضه این نسخه‌ها، کاربران می‌توانند از ویژگی‌های هوشمند جدیدی که با Apple Intelligence همراه است، به طور کامل بهره‌مند شوند.

نوشته عرضه آزمایشی Apple Intelligence با بروزرسانی های جدید اپل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow