عرضه زودتر از موعد پردازنده AMD Ryzen 9800X3D

پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D قرار است ۲۵ اکتبر (۴ آبان) رونمایی شود؛ ولی تا اوایل ماه نوامبر روانه بازار نخواهد شد. به‌گزارش تک‌ناک، در هفته‌های اخیر، اطلاعاتی درباره پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D با فناوری 3D V-Cache فاش شده است که جزئیاتی از مشخصات و عملکرد آن را در بازی‌ها و برنامه‌ها آشکار می‌کند. این […] نوشته عرضه زودتر از موعد پردازنده AMD Ryzen 9800X3D اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  0
عرضه زودتر از موعد پردازنده AMD Ryzen 9800X3D

پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D قرار است ۲۵ اکتبر (۴ آبان) رونمایی شود؛ ولی تا اوایل ماه نوامبر روانه بازار نخواهد شد.

به‌گزارش تک‌ناک، در هفته‌های اخیر، اطلاعاتی درباره پردازنده AMD Ryzen 7 9800X3D با فناوری 3D V-Cache فاش شده است که جزئیاتی از مشخصات و عملکرد آن را در بازی‌ها و برنامه‌ها آشکار می‌کند. این پردازنده ۲۵ اکتبر (۴ آبان) هم‌زمان با معرفی سری ارو لیک Core Ultra 200S اینتل عرضه خواهد شد. این موضوع فشار زیادی بر AMD وارد می‌کند تا مطمئن شود که 9800X3D به انتظارات پاسخ می‌دهد یا خیر. بر‌اساس اطلاعاتی که یکی از اعضای Chiphell Forum فاش کرده، عرضه این پردازنده برای اولین هفته ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

tech4gamers می‌نویسد که پردازنده Ryzen 9800X3D با ویژگی‌هایی مانند افزایش فرکانس هسته‌ها تا ۵/۲ گیگاهرتزی روانه بازار می‌شود که سریع‌تر از فرکانس ۵ گیگاهرتز در مدل 7800X3D است. همچنین، فرکانس تک‌هسته‌ای آن ۵۰۰ مگاهرتز بیشتر از 9700X است. این پردازنده به ۸ هسته و ۱۶ رشته، ۳۲ مگابایت کش L3 و ۶۴ مگابایت 3D V-Cache SRAM به‌علاوه ۸ مگابایت کش L2 مجهز است که حجم کلی آن را به ۱۰۴ مگابایت می‌رساند.

با‌این‌حال، اطلاعات جدید نشان می‌دهد که ممکن است Ryzen 9800X3D در عملکرد بازی‌ها درمقایسه‌با پیش‌بینی‌ها بهبود چشمگیری نداشته باشد. به‌عنوان مثال، این پردازنده در بازی Far Cry 6 فقط ۱۱ درصد بهتر از مدل قبلی عمل کرده است. این در‌ حالی‌ است که در بازی‌هایی مانند Black Myth: Wukong و Shadow of the Tomb Raider تفاوت عملکرد تنها ۲ تا ۴ درصد بوده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که AMD هنوز برای رقابت با اینتل تلاش‌های زیادی در پیش دارد و عملکرد واقعی پردازنده در زمان عرضه مشخص خواهد شد.

نوشته عرضه زودتر از موعد پردازنده AMD Ryzen 9800X3D اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow