عرضه قریب‌الوقوع مدل هوش مصنوعی Strawberry شرکت OpenAI

مدل جدید هوش مصنوعی شرکت OpenAI با عنوان Strawberry یا توت‌فرنگی احتمالاً پیش از موعد مقرر منتشر خواهد شد. به‌گزارش تک‌ناک، مدل هوش مصنوعی جدید OpenAI موسوم به توت‌فرنگی (Strawberry) که بر‌پایه‌ی استدلال طراحی شده و قرار بود در فصل پاییز رونمایی شود، ممکن است طی دو هفته‌ی آینده در‌دسترس قرار گیرد. ویژگی‌ها و عملکرد […] نوشته عرضه قریب‌الوقوع مدل هوش مصنوعی Strawberry شرکت OpenAI اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
عرضه قریب‌الوقوع مدل هوش مصنوعی Strawberry شرکت OpenAI

مدل جدید هوش مصنوعی شرکت OpenAI با عنوان Strawberry یا توت‌فرنگی احتمالاً پیش از موعد مقرر منتشر خواهد شد.

به‌گزارش تک‌ناک، مدل هوش مصنوعی جدید OpenAI موسوم به توت‌فرنگی (Strawberry) که بر‌پایه‌ی استدلال طراحی شده و قرار بود در فصل پاییز رونمایی شود، ممکن است طی دو هفته‌ی آینده در‌دسترس قرار گیرد.

ویژگی‌ها و عملکرد Strawberry

مدل جدید هوش مصنوعی Strawberry از نوعی تکنولوژی پیشرفته بهره می‌برد که به آن امکان می‌دهد تا پیش از ارائه‌ی پاسخ، به‌دقت فکر کند. در‌تقابل با مدل‌های فعلی هوش مصنوعی که تقریباً بلافاصله پاسخ می‌دهند، Strawberry برای پردازش سؤالات زمان بیشتری اختصاص می‌دهد. این رویکرد نه‌تنها می‌تواند احتمال خطا را کاهش دهد؛ بلکه در موقعیت‌هایی که به استدلال پیچیده یا چند‌مرحله‌ای نیاز است، عملکرد دستگاه را نیز بهبود می‌بخشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی توت‌فرنگی را به‌گونه‌ای آموزش داده است تا در زمینه‌هایی نظیر حل مسائل ریاضی و کدنویسی و تولید استراتژی‌های بازاریابی پاسخ‌های بهینه‌تری ارائه دهد. بر‌اساس این گزارش، دو تن از افرادی که این مدلِ بر‌پایه‌ی استدلال را آزمایش کرده‌اند، پیشنهاد داده‌اند که امکان ادغام آن در ChatGPT وجود دارد؛ اما ممکن است به‌صورت اپلیکیشن مستقل نیز منتشر شود.

نحوه‌ی ارائه و محدودیت‌ها

به‌نقل از The Information، جزئیات دقیق نحوه‌ی انتشار مدل جدید هوش مصنوعی هنوز مشخص نیست. بااین‌همه، انتظار می‌رود که مدل Strawberry به‌عنوان یکی از گزینه‌های انتخابی در سرویس ChatGPT در‌دسترس قرار گیرد. شایان ذکر است که در زمان راه‌اندازی، این مدل صرفاً بر‌پایه‌ی متن خواهد بود. همچنین، فاقد قابلیت‌های چندوجهی مانند پردازش هم‌زمان پرسش‌های متنی و تصویری است که در سایر مدل‌های OpenAI وجود دارد.

آزمایش‌کنندگان مدل هوش مصنوعی Strawberry اشاره کرده‌اند که این مدل گاهی برای پاسخ‌دادن به پرسش‌های ساده، زمان زیادی صرف می‌کند و کیفیت پاسخ‌ها همیشه به‌اندازه‌ی کافی مطلوب نیست که این زمان اضافی را توجیه کند. باوجوداین، توت‌فرنگی قابلیت به‌خاطر‌سپردن مکالمات قبلی را دارد که به آن امکان می‌دهد تا پاسخ‌های شخصی‌تری ارائه دهد. با‌این‌همه، طی دوره‌ی آزمایشی مدل نشانه‌هایی از ناهماهنگی‌ها را نیز نشان داده است.

آزمایش‌کنندگان مدل "Strawberry" از OpenAI اشاره کرده‌اند که این مدل گاهی برای پاسخ دادن به پرسش‌های ساده زمان زیادی صرف می‌کند

محدودیت‌ها و دسترسی

انتظار می‌رود که برخلاف ChatGPT که در نسخه‌های رایگان و پولی منتشر شده است، مدل Strawberry AI فقط ازطریق اشتراک پولی د‌ردسترس قرار گیرد. همچنین، تعداد پرسش‌هایی که کاربران می‌توانند در هر ساعت ارسال کنند، محدود خواهد بود. گفته می‌شود که اشتراک‌های پولی گران‌تر پاسخ‌های سریع‌تری ارائه خواهند کرد. انتظار می‌رود مشترکان ChatGPT Plus زودتر از کاربران رایگان به مدل Strawberry AI دسترسی پیدا کنند.

نوشته عرضه قریب‌الوقوع مدل هوش مصنوعی Strawberry شرکت OpenAI اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow