فناوری جدید اینتل برای کاهش تأخیر در بازیها معرفی شد
اینتل رسماً XeSS2 را معرفی کرد، تکنولوژی جدیدی که با استفاده از نسل جدید هوش مصنوعی، نرخ فریم بازیها را تا ۳.۹ برابر افزایش میدهد و در عین حال تأخیر ورودی را کاهش میدهد تا تجربهای روانتر از بازی را ارائه دهد. به گزارش تکناک ، XeSS2 با بهرهگیری از یادگیری ماشین، کیفیت تصویر را […] نوشته فناوری جدید اینتل برای کاهش تأخیر در بازیها معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.
اینتل رسماً XeSS2 را معرفی کرد، تکنولوژی جدیدی که با استفاده از نسل جدید هوش مصنوعی، نرخ فریم بازیها را تا ۳.۹ برابر افزایش میدهد و در عین حال تأخیر ورودی را کاهش میدهد تا تجربهای روانتر از بازی را ارائه دهد.
به گزارش تکناک ، XeSS2 با بهرهگیری از یادگیری ماشین، کیفیت تصویر را بهبود بخشیده و به گیمرها اجازه میدهد تا در تنظیمات گرافیکی بالاتر بازی کنند یا با نرخ فریم بالاتری به بازی بپردازند.
اینتل بهتازگی فناوری جدید XeSS2 را معرفی کرده است که قابلیتهای پیشرفتهای مانند ایجاد فریم و حالت کاهش تأخیر (Low Latency) را ارائه میدهد.
این فناوری که نسل جدید XeSS محسوب میشود، در کنار معرفی کارتهای گرافیک جدید Battlemage Arc B580 و B570 رونمایی شده و نوید عملکرد بهتر و تجربهای روانتر در بازیها را میدهد.
پیشرفتهای XeSS و ویژگیهای جدید در XeSS2
wccftech مینویسد که اینتل با فناوری XeSS طی سالهای گذشته توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد و نسخههای قبلی آن، از جمله SDK نسخه ۱.۳.۱، عملکرد فوقالعادهای در ارائه کیفیت بصری مشابه فناوری DLSS شرکت انویدیا نشان دادهاند. نسخه جدید XeSS اکنون از DirectX 11 و APIهای Vulkan پشتیبانی میکند که دامنه گستردهای از بازیها، حتی عناوین قدیمیتر را شامل میشود.
فناوری جدید XeSS2 با دو قابلیت برجسته ارائه شده است:
- ایجاد فریم (Frame Generation):
این فناوری امکان تولید فریمهای جدید بهوسیله AI را فراهم میکند. اینتل برای این قابلیت از روش “interpolation” استفاده کرده که مشابه فناوریهای انویدیا و AMD است. با استفاده از این قابلیت، کارت گرافیک Intel Arc B580 قادر خواهد بود تا ۳.۹ برابر عملکرد بهتر در حالت Ultra Performance در رزولوشن 1440p ارائه دهد. حتی در حالت Quality نیز گیمرها میتوانند تا ۲.۸ برابر افزایش نرخ فریم را نسبت به حالت اصلی تجربه کنند.
- حالت کاهش تأخیر (XeLL):
ویژگی XeLL که مخفف Xe Low Latency Mode است، زمان تأخیر را به میزان قابلتوجهی کاهش میدهد و بهویژه هنگام فعالسازی قابلیت ایجاد فریم، تأثیر مثبتی دارد. این ویژگی عملکردی مشابه فناوری Reflex انویدیا و Anti-Lag 2 شرکت AMD دارد. همچنین یک حالت کاهش تأخیر در سطح درایور توسط اینتل ارائه شده که مشابه قابلیت Radeon Boost قابل فعالسازی است. اینتل ادعا کرده است که XeLL میتواند تا ۴۵ درصد بهبود در پاسخدهی سیستم و تجربه بازی در تنظیمات Ultra 1440p ایجاد کند.
پشتیبانی گسترده از بازیها
اینتل با معرفی XeSS2، از پشتیبانی این فناوری در ۱۰ بازی محبوب خبر داده است که شامل عناوین زیر میشوند:
- Assassin’s Creed: Shadows
- Harry Potter Quidditch: Champions
- Robocop: Rogue City
- Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Dying Light 2: Stay Human
- F1 24
- Ascendant
- Marvel Rivals
- Killing Floor III
- Citadels
رقابت با DLSS و FSR
با XeSS2، اینتل توانسته به سطح مشابه با فناوریهای DLSS3 انویدیا و FSR3 شرکت AMD برسد. هرچند رقبا نیز در حال توسعه نسل بعدی فناوریهای خود هستند، اما این موضوع که اینتل اکنون در رقابت مستقیم با آنها قرار گرفته و محصولات قدرتمندی در سری Battlemage B عرضه کرده است، نقطه قوتی بزرگ برای این شرکت محسوب میشود.
جمعبندی
فناوری XeSS2 نقطه عطفی در تلاشهای اینتل برای بهبود تجربه بازی گیمرها محسوب میشود. قابلیتهای جدیدی همچون ایجاد فریم و کاهش تأخیر، در کنار پیشرفتهای قابلتوجه در عملکرد و کیفیت بصری، این فناوری را به یکی از رقابتیترین گزینهها در صنعت گیمینگ تبدیل کرده است. با عرضه رسمی XeSS2 و معرفی بازیهای پشتیبانیکننده، گیمرها میتوانند انتظار تجربهای بهینهتر و روانتر را داشته باشند.
نوشته فناوری جدید اینتل برای کاهش تأخیر در بازیها معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟