قانون MiCA ریسک بازارهای مالی را بالا می برد

مدیرعامل بنیاد تتر با هشدار نسبت به پیامدهای احتمالی قانون جامع نظارت بر رمزارزها موسوم به MiCA، گفته است که احتمال دارد این قانون به‌جای ثبات، ریسک‌ را در بازارها افزایش دهد. به‌ گزارش تک‌ناک، قانون MiCA به‌ عنوان نخستین چارچوب مقرراتی جامع رمزارزها در اتحادیه اروپا به مرحله اجرا درآمده است. این قانون چارچوب‌های... نوشته قانون MiCA ریسک بازارهای مالی را بالا می برد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
قانون MiCA ریسک بازارهای مالی را بالا می برد

مدیرعامل بنیاد تتر با هشدار نسبت به پیامدهای احتمالی قانون جامع نظارت بر رمزارزها موسوم به MiCA، گفته است که احتمال دارد این قانون به‌جای ثبات، ریسک‌ را در بازارها افزایش دهد.

به‌ گزارش تک‌ناک، قانون MiCA به‌ عنوان نخستین چارچوب مقرراتی جامع رمزارزها در اتحادیه اروپا به مرحله اجرا درآمده است. این قانون چارچوب‌های سخت‌گیرانه را بر خرید، فروش و دادوستد استیبل کوین‌ها در حوزه اقتصادی اروپا وضع می‌کند. برای نمونه، بر اساس این قانون حدود ۶۰ درصد از ذخایر پشتیبان استیبل کوین‌ها باید در حساب‌های بانک‌های مستقر در اتحادیه اروپا نگه‌داری شوند.

به نقل از کریپتودنس، پائولو آردوینو مدعی است که این قانون با تحت فشار قرار دادن مؤسسات مالی که هم‌اکنون بر پایه یک مدل بانکداری ذخایر کسری فعالیت می‌کنند، به افزایش ریسک‌ها در بازارهای مالی دامن می‌زند.

افزایش ریسک در بازارهای مالی با اجرای مقررات MiCA

آردوینو از چارچوب نظارتی MiCA انتقاد می‌کند و می‌گوید که این قانون متضمن ارتقای امنیت سیستم‌های مالی نیست و حتی ممکن است باعث شکنندگی بیشتر آن شود. مدیرعامل بنیاد تتر گریزی هم به موضوع محدودیت پوشش بیمه‌ای سپرده‌های نقدی در اتحادیه اروپا زد و گفت:

«سقف ۱۰۰ هزار دلاری این پوشش بیمه‌ای، خود مانع بزرگی بر سر راه اجرای قانون MiCA است.»

پائولو آردوینو اعتقاد دارد که قانون MiCA ممکن است ناشران عمده استیبل کوین‌هایی همچون تتر را با مخاطرات جدی روبه‌رو کند و حیات آنها را به خطر بیندازد.

نوشته قانون MiCA ریسک بازارهای مالی را بالا می برد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow