قدرت چشمگیر کنسول بازی PS5 Pro در مقایسه با نسخه پایه

با وجود اینکه CPU و RAM در مقایسه با مدل پایه تغییر زیادی نخواهند کرد، اما PS5 Pro به دلیل استفاده از تکنولوژی ارتقای تصویر (Upscaling) به نظر می‌رسد که 100 درصد قدرتمندتر از مدل معمولی PS5 باشد. به نقل از سایت wccftech، در آخرین قسمت پادکست Moore’s Law is Dead Broken Silicon، مؤسس Alderon... نوشته قدرت چشمگیر کنسول بازی PS5 Pro در مقایسه با نسخه پایه اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  0
قدرت چشمگیر کنسول بازی PS5 Pro در مقایسه با نسخه پایه

با وجود اینکه CPU و RAM در مقایسه با مدل پایه تغییر زیادی نخواهند کرد، اما PS5 Pro به دلیل استفاده از تکنولوژی ارتقای تصویر (Upscaling) به نظر می‌رسد که 100 درصد قدرتمندتر از مدل معمولی PS5 باشد.

به نقل از سایت wccftech، در آخرین قسمت پادکست Moore’s Law is Dead Broken Silicon، مؤسس Alderon Games، متیو کاسلز، درباره سیستم به‌روز‌رسانی میان‌نسلی و شیوه بهبود بازی‌ها توسط این کنسول و ارتقای تصویر PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) صحبت کرد.

او توضیح داد که این کنسول می‌تواند به بازی‌های استودیوی آنها اجازه دهد که ردیابی پرتو (Ray Tracing) را فعال کنند. اگر بازی بتواند بدون ردیابی پرتو در مدل پایه با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا شود از نظر وضوح تصویر، قدرت اضافی کنسول باعث می‌شود بازی‌ها کمی کمتر تار به نظر برسند، اما این مشکل را به طور کامل حل نمی‌کند و همچنان ارتقای تصویر نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد، چرا که موتورهای بازی مانند Unreal Engine 5 همچنان به ارتقای تصویر نیاز خواهند داشت.

ارتقا عملکرد در PS5 Pro به دلیل استفاده از تکنولوژی ارتقای تصویر

PSSR باعث می‌شود PS5 Pro برای توسعه‌دهندگان به نظر برسد که 100 درصد قدرتمندتر از مدل‌های پایه است، که نیمی از این افزایش واقعی و نیمی دیگر از طریق ارتقای تصویر به دست می‌آید.

متیو کاسلز همچنین در مورد مشخصات فاش شده PS5 Pro توضیح داد که بهبود محدود CPU و RAM مشکلی بزرگ نخواهد بود، چرا که بیشتر بازی‌های کنسولی توسط CPU محدود نمی‌شوند و افزایش RAM اغلب یکی از سخت‌ترین کارها است و اکثر توسعه‌دهندگان بر اساس RAM موجود بهینه‌سازی می‌کنند و تنها برخی از بزرگ‌ترین بازی‌ها با تیم‌های توسعه‌دهنده بزرگ می‌توانند از این افزایش RAM بهره ببرند.

بهبودهای GPU، از سوی دیگر، ممکن است به بازی‌ها اجازه دهد با تنظیمات معادل Epic به جای تنظیمات متوسطی که اغلب برای مدل پایه استفاده می‌شود، اجرا گردند. قدرت اضافی امکان دارد اجرای حالت‌های 120 هرتز را با تنظیمات گرافیکی بیشتر برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر کند.

با این ارتقاها و بهبودها، PS5 Pro می‌تواند تجربه بازی بهتری را برای گیمرها فراهم کند و قدرت بیشتری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا بازی‌های خود را با کیفیت بالاتری ارائه دهند.

نوشته قدرت چشمگیر کنسول بازی PS5 Pro در مقایسه با نسخه پایه اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow