لپ‌تاپ ThinkPad T14s لنوو با پردازنده AMD Ryzen AI 300 Pro رونمایی شد

لنوو مدل جدید لپ‌تاپ ThinkPad T14s را رونمایی کرده است که از پردازنده‌ی هوش مصنوعی قدرتمند AMD Ryzen AI 300 Pro استفاده می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، نسل ششم لپ‌تاپ ThinkPad T14 لنوو به‌عنوان اولین دستگاهی شناخته می‌شود که از پردازنده‌های هوش مصنوعی AMD Ryzen AI Pro 300 استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ قدرتمند به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای […] نوشته لپ‌تاپ ThinkPad T14s لنوو با پردازنده AMD Ryzen AI 300 Pro رونمایی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
لپ‌تاپ ThinkPad T14s لنوو با پردازنده AMD Ryzen AI 300 Pro رونمایی شد

لنوو مدل جدید لپ‌تاپ ThinkPad T14s را رونمایی کرده است که از پردازنده‌ی هوش مصنوعی قدرتمند AMD Ryzen AI 300 Pro استفاده می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، نسل ششم لپ‌تاپ ThinkPad T14 لنوو به‌عنوان اولین دستگاهی شناخته می‌شود که از پردازنده‌های هوش مصنوعی AMD Ryzen AI Pro 300 استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ قدرتمند به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Ryzen AI 7 Pro 360 مجهز شده است که عملکرد آن را در اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی بهبود چشمگیری می‌بخشد.

Wccftech می‌نویسد که AMD هنوز از معرفی محصولات جدید در خانواده پردازنده‌های استریکس پوینت (Strix Point) دست برنداشته است. شایعات حاکی از آن است که نسخه‌ی جدیدی از این پردازنده‌ها با نام هاوک پوینت پرو (Hawk Point Pro) در راه است. لنوو با معرفی نسل ششم ThinkPad T14 پیش از رونمایی رسمی این پردازنده‌ها، از قابلیت‌های آن‌ها پرده‌برداری کرده است.

لپ‌تاپ ThinkPad T14s لنوو

وب‌سایت تخصصی فناوری Liliputing خبر داده است که لپ‌تاپ آینده‌ی لنوو، یعنی ThinkPad T14، به‌عنوان اولین محصول از پردازنده‌ی هوش مصنوعی جدید AMD، یعنی Ryzen AI 300 Pro، استفاده خواهد کرد. این پردازنده‌ی قدرتمند پیش‌از‌این رسماً معرفی نشده بود.

براساس اطلاعات منتشرشده، این لپ‌تاپ به پردازنده‌ی Ryzen AI 7 Pro 360 مجهز خواهد شد که ترکیبی از ۸ هسته‌ی قدرتمند است. این پردازنده از معماری پیشرفته‌ی Zen 5 و Zen 5C بهره می‌برد و به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی داخلی Radeon 880M (بر‌اساس معماری RDNA 3.5) عملکرد قدرتمندی ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ ThinkPad T14s لنوو

نسل جدید ThinkPad T14 به صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل مجهز شده است. طراحی این لپ‌تاپ نیز با حفظ اصالت سری تینک‌پد، ظاهری زیبا و حرفه‌ای دارد. برای تأمین نیازهای کاربران حرفه‌ای، این دستگاه از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم LPDDR5x-7500 و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی PCIe Gen 4.0 با پشتیبانی می‌کند.

ازنظر درگاه‌های ورودی و خروجی، لپ‌تاپ ThinkPad T14 به یک درگاه‌ تاندربولت ۴ و دو پورت USB 3.2 تایپ A و یک پورت HDMI 2.1 مجهز شده است. همچنین، از فناوری‌های ارتباطی جدیدی مانند وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵/۳ پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌بر‌این، لنوو نسخه‌ای از این لپ‌تاپ را با پردازنده‌ی اسنپدراگون X الیت کوالکام عرضه می‌کند که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کاربران خاص باشد. قیمت نسخه‌ی AMD حدود ۱,۷۰۰ دلار و نسخه‌ی کوالکام نزدیک به ۱,۷۵۴ دلار اعلام شده است.

جدیدترین نسل از APUهای Hawk Point ای‌ام‌دی قرار است تا ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) و هم‌زمان با رویداد Advancing AI 2024، به بازار عرضه شوند. با‌توجه‌به تمرکز این APUها بر کاربردهای حرفه‌ای، تفاوت چشمگیری در عملکرد کلی آن‌ها با نسل‌های قبلی مشاهده نخواهیم کرد. با‌این‌حال، نسخه‌های Pro این APUها از ویژگی‌های اختصاصی و بهینه‌سازی‌شده‌ای برای افزایش کارایی در وظایف خاص برخوردار خواهند بود.

نوشته لپ‌تاپ ThinkPad T14s لنوو با پردازنده AMD Ryzen AI 300 Pro رونمایی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow