لیتوگرافی پیشرفته جدید اینتل وضعیت نابسامانی دارد

طبق ادعای رویترز، اینتل با مشکلات بسیاری در لیتوگرافی پیشرفته‌ی خود، موسوم به 18A، مواجه شده است. این خبر می‌تواند تأثیرات بسزایی بر صنعت تولید تراشه‌ها بگذارد. به‌گزارش تک‌ناک، رویترز از ایجاد مشکلاتی برای لیتوگرافی پیشرفته‌ی اینتل، موسوم به 18A، خبر داده است. آزمایش‌های اخیر با استفاده از این لیتوگرافی جدید، نتایج نامطلوبی را نشان... نوشته لیتوگرافی پیشرفته جدید اینتل وضعیت نابسامانی دارد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  1
لیتوگرافی پیشرفته جدید اینتل وضعیت نابسامانی دارد

طبق ادعای رویترز، اینتل با مشکلات بسیاری در لیتوگرافی پیشرفته‌ی خود، موسوم به 18A، مواجه شده است. این خبر می‌تواند تأثیرات بسزایی بر صنعت تولید تراشه‌ها بگذارد.

به‌گزارش تک‌ناک، رویترز از ایجاد مشکلاتی برای لیتوگرافی پیشرفته‌ی اینتل، موسوم به 18A، خبر داده است. آزمایش‌های اخیر با استفاده از این لیتوگرافی جدید، نتایج نامطلوبی را نشان داده‌اند. تیم آبی برای انجام این آزمایش‌ها، ویفرهای سیلیکونی شرکت برودکام (Broadcom) را از‌طریق فرایند 18A خود ارسال کرد. پس از بررسی نتایج، برودکام دریافت که این لیتوگرافی برای تولید انبوه آماده نیست.

ورج می‌نویسد که لیتوگرافی 18A نقش مهمی در برنامه‌ی اینتل برای بازپس‌گیری جایگاه خود به‌عنوان شرکت پیشرو در تولید تراشه‌ها ایفا می‌کند. از چند سال پیش، اینتل در حال توسعه‌ی این فناوری بوده است و قصد دارد سال آینده با همکاری شرکای اصلی مانند مایکروسافت، تولید تراشه‌هایی با استفاده از این لیتوگرافی را آغاز کند.

با‌این‌حال، تیم آبی در ماه‌های اخیر با مشکلات متعددی روبه‌رو شده است؛ از‌جمله زیان ۱/۶ میلیارد دلاری در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ و اعلام اخراج بیش از ۱۵ هزار کارمند و مسائل گسترده‌ی مرتبط با پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم.

فرآیند 18A اینتل

سخن‌گوی اینتل در گفت‌وگو با رویترز، ضمن تأیید عملکرد مطلوب و پیشرفت چشمگیری لیتوگرافی 18A‌، از آمادگی این شرکت برای آغاز تولید انبوه این تراشه‌ها در سال آینده خبر داد. وی به استقبال گسترده‌ی صنعت از این فناوری نیز اشاره و بر پایبندی اینتل به محرمانگی مذاکرات با مشتریان تأکید کرد.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، قصد دارد برنامه‌ای جامع برای کاهش هزینه‌های شرکت و فروش دارایی‌های غیرضروری ارائه کند. طبق گزارش رویترز، اینتل ممکن است واحد Altera، تولیدکننده‌ی تراشه‌های برنامه‌پذیر را بفروشد و پروژه ساخت کارخانه‌ی تراشه‌سازی در آلمان را متوقف کند.

این در حالی است که تیم آبی پیش‌تر ساخت کارخانه‌ی ۲۰ میلیارد دلاری خود در اوهایو را به‌تعویق انداخته بود. این اقدامات نشان می‌دهد که اینتل در تلاش است تا با مشکلات موجود در صنعت نیمه‌رسانا مقابله کند و سودآوری خود را افزایش دهد.

نوشته لیتوگرافی پیشرفته جدید اینتل وضعیت نابسامانی دارد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow