مایکروسافت به دنبال ساخت دستگاهی با قابلیت تاشوی ۳۶۰ درجه است

مایکروسافت در پتنتی که در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده، به دنبال ساخت دستگاهی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برای ورود به دنیای دستگاه‌های قابل انعطاف است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، بازار گوشی‌های هوشمند تاشو با عرضه اولین گوشی هوشمند سه تایی تاشوی Huawei Mate XT Ultra Design، جهش بزرگی برداشت. همچنین شایعات بیانگر آن […] نوشته مایکروسافت به دنبال ساخت دستگاهی با قابلیت تاشوی ۳۶۰ درجه است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۲ مهر , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  1
مایکروسافت به دنبال ساخت دستگاهی با قابلیت تاشوی ۳۶۰ درجه است

مایکروسافت در پتنتی که در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده، به دنبال ساخت دستگاهی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برای ورود به دنیای دستگاه‌های قابل انعطاف است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، بازار گوشی‌های هوشمند تاشو با عرضه اولین گوشی هوشمند سه تایی تاشوی Huawei Mate XT Ultra Design، جهش بزرگی برداشت. همچنین شایعات بیانگر آن است که شرکت‌هایی مانند: HONOR و شیائومی نیز در حال کار روی طرح‌های مشابه هستند.

اکنون به نظر می‌رسد که احتمال دارد شاهد یک رقیب جدید در بازار تاشو باشیم و این رقیب کسی جز مایکروسافت نیست. یک پتنت جدید ثبت شده توسط مایکروسافت، قصد این شرکت برای ورود به رقابت تاشو با یک دستگاه تاشوی ۳۶۰ درجه را نشان می‌دهد.

این دستگاه نوآورانه که می‌تواند به عنوان تبلت، لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌های محاسباتی مورد استفاده قرار گیرد، دارای یک ساختار چندلایه شامل پوشش پشتی، لایه شیشه‌ای و لایه نوردهی است. لولاهای خاص به‌کاررفته در این دستگاه، امکان خم شدن بدون ایجاد چین و چروک را فراهم می‌آورند.

از ویژگی‌های برجسته این دستگاه مایکروسافت، قابلیت تا شدن در جهات مختلف است. این ویژگی به لطف مکانیزم لولایی مشابه با Surface Duo 2 است.

با وجود این، برخلاف Surface Duo 2 که دارای لولاهای قابل مشاهده‌ای بود که دو صفحه جداگانه را به هم متصل می‌کرد، این دستگاه دارای یک مکانیزم لولای یکپارچه مشابه با Galaxy Z Fold 6 است. به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند پنل‌های نمایشگر را به سمت یکدیگر نزدیک یا از هم دور کنند.

مایکروسافت در این پتنت به استفاده از تکنیک‌های پیشرفته‌ای همانند اصلاح لیزری و حکاکی مرطوب اشاره کرده است، که به حفظ کیفیت صفحه نمایش در زمان خم شدن کمک قابل توجهی می‌کند.

همچنین این دستگاه قادر است در زوایای مختلف از جمله 0، 180، ۳۰۰ و ۳۶۰ درجه تا شود.

با توجه به اینکه اکثر دستگاه‌های قابل انعطاف موجود در بازار، تنها قابلیت تا شدن به سمت داخل را دارند، طراحی مایکروسافت بسیار نوآورانه به نظر می‌رسد.

با وجود این، اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه این محصول در بازار وجود ندارد، اما می‌توان انتظار داشت که در صورت تولید، تحولی عظیم در صنعت دستگاه‌های قابل حمل ایجاد کند.

نوشته مایکروسافت به دنبال ساخت دستگاهی با قابلیت تاشوی ۳۶۰ درجه است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow