مایکروسافت و اتم کامپیوتینگ قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان را می‌سازند

مایکروسافت و اتم کامپوتینگ دست‌به‌دست هم می‌دهند تا قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان را بسازند. این همکاری بزرگ نویدبخش پیشرفت‌های چشمگیری در دنیای فناوری است. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت به‌عنوان نیرویی پیشرو در تحقیقات محاسبات کوانتومی همچنان تأثیرگذار است. در ژوئن ۲۰۲۴، ردموندی‌ها نقشه‌ی راه خود را برای ایجاد کامپیوتر کوانتومی واقعی منتشر کردند. امروز، به‌عنوان بخشی […] نوشته مایکروسافت و اتم کامپیوتینگ قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان را می‌سازند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
مایکروسافت و اتم کامپیوتینگ قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان را می‌سازند

مایکروسافت و اتم کامپوتینگ دست‌به‌دست هم می‌دهند تا قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان را بسازند. این همکاری بزرگ نویدبخش پیشرفت‌های چشمگیری در دنیای فناوری است.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت به‌عنوان نیرویی پیشرو در تحقیقات محاسبات کوانتومی همچنان تأثیرگذار است. در ژوئن ۲۰۲۴، ردموندی‌ها نقشه‌ی راه خود را برای ایجاد کامپیوتر کوانتومی واقعی منتشر کردند. امروز، به‌عنوان بخشی از رویداد کنگره‌ی جهانی کوانتومی، مایکروسافت چندین اعلامیه در‌زمینه‌ی محاسبات کوانتومی، از‌جمله همکاری جدیدی ارائه داد که به‌گفته‌ی خودش قدرتمندترین ماشین کوانتومی تاریخ را ایجاد خواهد کرد.

نئووین می‌نویسد که مایکروسافت با انتشار اطلاعیه‌‌ای، همکاری خود با اتم کامپیوتر (Atom Computer) را برای تولید کامپیوتر کوانتومی قدرتمند اعلام کرد. در این پروژه، سیستم مجازی‌سازی کیوبیت پیشرفته‌ی مایکروسافت با سخت‌افزار تخصصی Atom Computer ترکیب خواهد شد. این همکاری تاکنون به ایجاد کیوبیت‌های منطقی منجر شده است و دو شرکت در تلاش‌اند تا ماشینی بسازند که بتواند نتایج محاسبات کوانتومی مطمئن و پایدار را ارائه دهد.

قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان

در اطلاعیه‌ی مایکروسافت آمده است:

سخت‌افزار کوانتومی Atom Computing با تلفیق تعداد زیادی کیوبیت‌های با وفاداری فراوان، اتصال کامل بین کیوبیت‌ها، زمان‌های انسجام طولانی، قابلیت اندازه‌گیری میانی مدار با بازنشانی و استفاده‌ی مجدد از کیوبیت‌ها، بستری ایدئال برای توسعه‌ی تصحیح خطای کوانتومی فراهم می‌کند.

این شرکت با ساخت سیستم‌های نسل دوم خود که بیش از ۱,۲۰۰ کیوبیت فیزیکی را در‌بر می‌گیرد، گام بلندی در جهت تحقق محاسبات کوانتومی مقیاس‌پذیر برداشته است. با برنامه‌ریزی برای افزایش ده‌برابری تعداد کیوبیت‌های فیزیکی در هر نسل جدید، Atom Computing به‌سرعت به‌سمت ساخت کامپیوترهای کوانتومی با توانایی حل مسائل پیچیده پیش می‌رود.

این همکاری نشان می‌دهد که سخت‌افزار کوانتومی Atom Computing نیز از پروتکل‌های تحمل خطای مایکروسافت بهره‌مند خواهد شد. این امر گامی مهم در جهت اثبات قابلیت پلتفرم Azure Quantum مایکروسافت در ارائه‌ی کیوبیت‌های منطقی مطمئن با استفاده از طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارهای کوانتومی است.

اگرچه زمان دقیق عرضه‌ی تجاری ماشین‌های کوانتومی Atom Computing روی پلتفرم Azure Quantum مشخص نشده است، این همکاری نویدبخش آینده‌ای روشن برای محاسبات کوانتومی در فناوری ابری است.

مایکروسافت و Quantinuum در‌ادامه‌ی همکاری‌های موفقشان، بار‌دیگر مرزهای محاسبات کوانتومی را جابه‌جا کردند. این دو شرکت موفق شده‌اند ۱۲ کیوبیت منطقی با بیشترین سطح وفاداری ایجاد کنند.

این دستاورد بی‌نظیر نشان‌دهنده‌ی پیشرفت چشمگیر در کاهش نرخ خطا در کیوبیت‌های منطقی درمقایسه‌با کیوبیت‌های فیزیکی است. با این موفقیت، مایکروسافت و Quantinuum به نقطه‌ی عطف مهمی در ساخت کامپیوترهای کوانتومی دست یافته‌اند.

نوشته مایکروسافت و اتم کامپیوتینگ قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی جهان را می‌سازند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow