متا از رفع انسداد اینستاگرام توسط ترکیه استقبال کرد

شرکت متا روز سه‌شنبه اعلام کرد از تصمیم ترکیه مبنی بر رفع انسداد اینستاگرام استقبال می‌کند. این شرکت تأکید کرد که گفت‌وگو با مقامات ترکیه در خصوص محتوای خلاف قوانین و حساب‌های متخلف همچنان ادامه دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: ما خوشحالیم که اینستاگرام دوباره در ترکیه […] منبع خبر متا از رفع انسداد اینستاگرام توسط ترکیه استقبال کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  5
متا از رفع انسداد اینستاگرام توسط ترکیه استقبال کرد

شرکت متا روز سه‌شنبه اعلام کرد از تصمیم ترکیه مبنی بر رفع انسداد اینستاگرام استقبال می‌کند. این شرکت تأکید کرد که گفت‌وگو با مقامات ترکیه در خصوص محتوای خلاف قوانین و حساب‌های متخلف همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یک سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: ما خوشحالیم که اینستاگرام دوباره در ترکیه فعال شده است. تعامل ما با مقامات ترکیه برای رسیدگی به مسائلی مانند حذف محتوای خطرناک و اعمال معافیت‌های خبری در موارد ضروری، همچنان ادامه دارد. گفتنی است که ترکیه در تاریخ ۲ آگوست به دلیل ادعای عدم رعایت قوانین داخلی، دسترسی به اینستاگرام را مسدود کرده بود. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک مقام ارشد ترکیه، متا را به حذف پست‌های تسلیت برای اسماعیل هنیه، رهبر حماس، متهم کرد.

پس از ۹ روز، ترکیه در روز شنبه دسترسی به این شبکه اجتماعی را مجدداً برقرار کرد. به گفته مقامات ترکیه‌ای، دلیل این تصمیم، توافق متا برای همکاری بیشتر با دولت در زمینه نظارت بر محتوا بوده است. ممنوعیت موقت اینستاگرام در ترکیه با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی کاربران و کسب‌وکارهای کوچک روبرو شد. علاوه بر این، روز دوشنبه یک دادگاه در شهر ازمیر به اتهام تحریک به نفرت و توهین به رئیس‌جمهور، دستور بازداشت زنی را صادر کرد که از این ممنوعیت انتقاد کرده بود.

متا تأکید می‌کند که سیاست‌های کلی این شرکت تغییری نکرده است. با این حال، این شرکت متعهد شده است که دقت اقدامات خود را در خصوص رسیدگی به محتوای خلاف قوانین در ترکیه، به‌ویژه پس از حادثه ترور هنیه، افزایش دهد. همچنین، متا اعلام کرده است که همچنان به اعمال معافیت‌های خبری برای محتواهای مرتبط با رویدادهای مهم و اخبار، طبق روال معمول خود ادامه خواهد داد. شایان ذکر است که ترکیه با بیش از ۵۷ میلیون کاربر، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اینستاگرام در جهان محسوب می‌شود.

منبع خبر متا از رفع انسداد اینستاگرام توسط ترکیه استقبال کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow