متا مدل جدید هوش مصنوعی خود برای تولید ویدیوهای واقع‌گرایانه را معرفی کرد

شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، با معرفی مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام Movie Gen، گامی بزرگ در جهت تولید محتوای ویدیویی واقع‌گرایانه برداشته است. این مدل قدرتمند قادر است با دریافت ورودی‌های متنی، ویدیوهای کوتاه و باکیفیت تولید کند که از نظر بصری و صوتی بسیار شبیه به واقعیت هستند. به گزارش […] منبع خبر متا مدل جدید هوش مصنوعی خود برای تولید ویدیوهای واقع‌گرایانه را معرفی کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۵ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  4
متا مدل جدید هوش مصنوعی خود برای تولید ویدیوهای واقع‌گرایانه را معرفی کرد

شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، با معرفی مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام Movie Gen، گامی بزرگ در جهت تولید محتوای ویدیویی واقع‌گرایانه برداشته است. این مدل قدرتمند قادر است با دریافت ورودی‌های متنی، ویدیوهای کوتاه و باکیفیت تولید کند که از نظر بصری و صوتی بسیار شبیه به واقعیت هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، Movie Gen می‌تواند طیف گسترده‌ای از ویدیوها را از جمله ویدیوهای حیوانات، افراد و حتی صحنه‌های خیالی تولید کند. این مدل قادر است صداهای پس‌زمینه و افکت‌های صوتی متناسب با محتوای ویدیو ایجاد کند. همچنین Movie Gen می‌تواند برای ویرایش ویدیوهای موجود نیز مورد استفاده قرار گیرد.

متا ادعا می‌کند که Movie Gen در مقایسه با مدل‌های مشابه تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند OpenAI و ElevenLabs عملکرد بهتری دارد. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ویدیوهای تولید شده توسط Movie Gen از کیفیت و واقع‌گرایی بالاتری برخوردار هستند.

معرفی مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند مانند Movie Gen، چالش‌های جدیدی را نیز به همراه دارد. زیرا امکان سوءاستفاده از این فناوری برای ایجاد محتوای جعلی و انتشار اخبار دروغ وجود دارد. آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بر روی داده‌های عظیمی از محتوا انجام می‌شود که ممکن است شامل آثار محافظت شده توسط حق تکثیر نیز باشد. علاوه بر آن استفاده از این فناوری ممکن است سوالات اخلاقی در مورد حریم خصوصی و حقوق افراد مطرح کند.

متا اعلام کرده است که با احتیاط به موضوع استفاده از Movie Gen نگاه می‌کند و قصد ندارد این مدل را به صورت عمومی در دسترس قرار دهد. این شرکت در حال همکاری با صنعت سرگرمی و سایر ذینفعان است تا راهکارهایی برای استفاده ایمن و مسئولانه از این فناوری پیدا کند. معرفی Movie Gen نشان می‌دهد که فناوری تولید محتوا با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است. در آینده نزدیک، می‌توان انتظار داشت که شاهد تولید محتوای ویدیویی بسیار واقع‌گرایانه‌تر و پیچیده‌تری باشیم. با این حال، برای استفاده ایمن و موثر از این فناوری، نیاز به تدوین قوانین و مقررات مناسب است.

منبع خبر متا مدل جدید هوش مصنوعی خود برای تولید ویدیوهای واقع‌گرایانه را معرفی کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow