محتوای ردیت از دسترس موتورهای جست‌وجو خارج شد

ردیت در اقدامی جنجالی دسترسی موتورهای جست‌وجوی بزرگ مانند مایکروسافت بینگ را به محتوای خود محدود کرده است. به‌گزارش اخبار جدید تکنولوژی روز دنیا، با افزایش نتایج ناخواسته و اسپمی در موتورهای جست‌وجو، ردیت به‌سرعت به منبعی معتبر برای کاربران به‌منظور جست‌وجوی پاسخ انواع پرسش‌هایشان تبدیل شد. گوگل با تشخیص این روند، اولویت‌دهی به ردیت... نوشته محتوای ردیت از دسترس موتورهای جست‌وجو خارج شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
محتوای ردیت از دسترس موتورهای جست‌وجو خارج شد

ردیت در اقدامی جنجالی دسترسی موتورهای جست‌وجوی بزرگ مانند مایکروسافت بینگ را به محتوای خود محدود کرده است.

به‌گزارش اخبار جدید تکنولوژی روز دنیا، با افزایش نتایج ناخواسته و اسپمی در موتورهای جست‌وجو، ردیت به‌سرعت به منبعی معتبر برای کاربران به‌منظور جست‌وجوی پاسخ انواع پرسش‌هایشان تبدیل شد. گوگل با تشخیص این روند، اولویت‌دهی به ردیت در نتایج جست‌وجوی خود را درمقایسه‌با سایر وب‌سایت‌ها شروع کرد.

اخیراً گوگل همکاری خود با ردیت را برای دسترسی به API داده‌های این شبکه‌ی اجتماعی گسترش داده است که محتوای یکپارچه و ساختار‌یافته و منحصر‌به‌فردی را از این پلتفرم ارائه می‌دهد. گوگل از‌طریق این API، سیگنال‌های بهبودیافته‌ای دریافت خواهد کرد که به آن کمک می‌کند تا محتوای ردیت را بهتر درک و از آن برای آموزش استفاده کند و آن را در نتایج جست‌وجو نمایش دهد.

نئووین می‌نویسد که در پی قرارداد با گوگل، ردیت اکنون دسترسی سایر موتورهای جست‌وجو به محتوای خود را مسدود کرده است؛ در‌نتیجه، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جست‌وجویی که به شاخص جست‌وجوی بینگ وابسته هستند، به محتوای آن دسترسی نخواهند داشت.

تیم راتشمیت، سخن‌گوی ردیت، با انتشار بیانیه‌ای درباره‌ی این موضوع گفت:

این مسئله هیچ ارتباطی با همکاری اخیرمان با گوگل ندارد. با چندین موتور جست‌وجو در حال مذاکره بودیم؛ ولی نتوانستیم با همه‌ی آن‌ها به‌توافق برسیم؛ زیرا برخی از آن‌ها نمی‌توانند وعده‌های اجرایی درباره‌ی استفاده از محتوای ردیت، از‌جمله استفاده‌ی آن‌ها برای هوش مصنوعی را عملی کنند.

از این بیانیه می‌توان استنباط کرد که ردیت می‌خواهد شرکت‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود روی محتوای عمومی تولید‌شده با صدها‌میلیون کاربر در پلتفرم ردیت هزینه پرداخت کنند.

دسترسی موتورهای جستجوی بزرگ مانند مایکروسافت بینگ از محتوای ردیت حذف شد

واکنش مایکروسافت

سخن‌گوی مایکروسافت درباره‌ی مسدود‌شدن بینگ و سایر موتورهای جست‌وجو به‌دست ردیت گفت:

ما به استاندارد robots.txt احترام می‌گذاریم. بینگ پس از اجرای فایل به‌روز‌شده‌ی robots.txt در اول جولای که تمام خزش وب‌سایت آن‌ها را ممنوع می‌کند، خزش ردیت را متوقف کرد.

اوایل سال جاری، شرکت OpenAI قراردادی با ردیت برای دسترسی به API داده‌های این شبکه‌ی اجتماعی امضا کرد. این روند شرکت‌های بزرگ فناوری مانند OpenAI و گوگل که از‌طریق مشارکت‌های پولی به منابع داده ارزشمند مانند ردیت دسترسی انحصاری پیدا می‌کنند، نگرانی‌های جدی درباره‌ی آینده‌ی اینترنت باز و تمرکز قدرت در فضای دیجیتال ایجاد می‌کند.

بدین‌ترتیب، سازمان‌های کوچک‌تر و محققان مستقل که فاقد منابع مالی برای رقابت هستند، کنار گذاشته خواهند شد و این امر ممکن است نوآوری را مختل کند. ضروری است که نهادهای نظارتی مانند FTC این معاملات را برای اطمینان از رقابت منصفانه و حمایت از منافع جامعه‌ دقیق‌تر بررسی کنند.

نوشته محتوای ردیت از دسترس موتورهای جست‌وجو خارج شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow