مدل هوش مصنوعی o1-mini شرکت OpenAI به‌رایگان منتشر شد

شرکت OpenAI به‌تازگی مدل هوش مصنوعی جدید خود موسوم به o1-mini را به‌رایگان برای کاربران عادی در‌دسترس قرار داده است. به‌گزارش تک‌ناک،‌ OpenAI هفته‌ی گذشته در رویدادی، مدل‌های جدید O1 و نسخه‌ی کوچک‌تر آن، یعنی o1-mini را معرفی کرد و ابتدا آن‌ها را برای مشترکان Plus و Team ارائه داد. این شرکت اعلام کرده بود […] نوشته مدل هوش مصنوعی o1-mini شرکت OpenAI به‌رایگان منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  4
مدل هوش مصنوعی o1-mini شرکت OpenAI به‌رایگان منتشر شد

شرکت OpenAI به‌تازگی مدل هوش مصنوعی جدید خود موسوم به o1-mini را به‌رایگان برای کاربران عادی در‌دسترس قرار داده است.

به‌گزارش تک‌ناک،‌ OpenAI هفته‌ی گذشته در رویدادی، مدل‌های جدید O1 و نسخه‌ی کوچک‌تر آن، یعنی o1-mini را معرفی کرد و ابتدا آن‌ها را برای مشترکان Plus و Team ارائه داد. این شرکت اعلام کرده بود که در هفته‌های آینده، دسترسی رایگان به این مدل‌ها برای گروه‌های دیگری از‌جمله مشترکان Enterprise و Edu و در‌نهایت کاربران عادی فراهم خواهد شد.

اکنون به‌نظر می‌رسد که این وعده عملی شده و کاربران رایگان نیز به o1-mini دسترسی دارند. سایت Neowin نیز این خبر را تأیید کرده است. این اقدام به کاربران بیشتری امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را می‌دهد. o1-min نسخه‌ای کم‌حجم‌تر از مدل‌های بزرگ‌تر OpenAI است که همچنان توانمندی‌های زیادی در پردازش و تولید محتوا دارد.

کاربران دسکتاپ برای دسترسی به این مدل می‌توانند به‌سادگی روی گزینه‌ی ChatGPT Auto در بالای صفحه کلیک و ازطریق گزینه Alpha Models، درصورت فعال‌بودن مدل o1-mini را انتخاب کنند. پس از انتخاب این مدل، نشانگر آلفا درکنار نام ChatGPT ظاهر خواهد شد تا نشان دهد که از نسخه‌ی آلفا استفاده می‌کنید.

در اپلیکیشن‌های موبایل، فرایند کمی متفاوت است. کاربران می‌توانند با نگه‌داشتن طولانی روی پاسخ‌های ChatGPT و انتخاب گزینه‌ی تغییر مدل از منو متنی، مدل جدیدی به نام Alpha [gpt-4o] را مشاهده کنند. هنوز مشخص نیست که این مدل دقیقاً همان o1-mini است یا نسخه‌ای به‌روزتر از مدل‌های قبلی.

مدل‌های جدید o1-mini و o1 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قبل از ارائه‌ی پاسخ، زمان بیشتری برای تفکر و استدلال صرف کنند. این قابلیت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در انجام وظایف پیچیده‌تری مانند حل مسائل علمی و کدنویسی و ریاضی عملکرد بهتری داشته باشند. بر‌اساس اعلام OpenAI، این مدل‌ها به سطحی از استدلال و دانش مشابه با دانشجویان دکتری در رشته‌های فیزیک و شیمی و زیست‌شناسی رسیده‌اند.

همچنین، OpenAI اعلام کرده است که این مدل‌ها توانسته‌اند در آزمون مقدماتی المپیاد بین‌المللی ریاضی (IMO) به امتیاز 83 درصد دست یابند. این نشان‌دهنده‌ی عملکرد کم‌نظیر آن‌ها در حل مسائل دشوار ریاضی است. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که OpenAI به پیشرفت چشمگیری در حوزه‌ی هوش مصنوعی دست یافته و با ارائه‌ی این مدل‌ها به کاربران رایگان، دسترسی به این فناوری برای طیف گسترده‌تری از افراد امکان‌پذیر شده است.

نوشته مدل هوش مصنوعی o1-mini شرکت OpenAI به‌رایگان منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow