مدیران سابق سامسونگ به جاسوسی صنعتی متهم و دستگیر شدند

مدیران سابق شرکت سامسونگ به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه‌ی این شرکت و استفاده از آن‌ها برای ساخت کارخانه‌ی تولید تراشه در چین دستگیر شده‌اند. ارزش اطلاعات سرقت‌شده حدود ۳/۲ میلیارد دلار برآورد شده است. به‌گزارش تک‌ناک، پلیس کره‌جنوبی دو مدیر سابق سامسونگ را به اتهام افشای اطلاعات محرمانه به ارزش ۳/۲ میلیارد دلار و همکاری […] نوشته مدیران سابق سامسونگ به جاسوسی صنعتی متهم و دستگیر شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
مدیران سابق سامسونگ به جاسوسی صنعتی متهم و دستگیر شدند

مدیران سابق شرکت سامسونگ به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه‌ی این شرکت و استفاده از آن‌ها برای ساخت کارخانه‌ی تولید تراشه در چین دستگیر شده‌اند. ارزش اطلاعات سرقت‌شده حدود ۳/۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، پلیس کره‌جنوبی دو مدیر سابق سامسونگ را به اتهام افشای اطلاعات محرمانه به ارزش ۳/۲ میلیارد دلار و همکاری با چین برای راه‌اندازی کارخانه‌ی تولید تراشه دستگیر کرد. یکی از متهمان اصلی، چویی ۶۶ ساله، به‌همراه برخی مقام‌های چینی، شرکتی مشترک برای تولید تراشه در چین تأسیس کرده و مدیریت آن را بر‌عهده داشته است. فردی دیگر به نام یو نیز در این طرح دخیل بوده و تلاش کرده است تا مهندسان کره‌ای را برای کار در این شرکت جذب کند.

تامزهاردور می‌نویسد که دستگیری چویی در پی افشای اطلاعات محرمانه سامسونگ درباره‌ی فناوری تولید تراشه‌های حافظه‌ی DRAM بیست‌نانومتری و استفاده از آن در کارخانه‌ی چنگدو چین اتفاق افتاد. سامسونگ به‌عنوان یکی از غول‌های صنعت حافظه، با شرکت‌هایی مانند انویدیا همکاری نزدیکی دارد.

با دستگیری مدیر این شرکت، مقام‌های مسئول امیدوارند که فعالیت این کارخانه متوقف شود. بااین‌حال، تحقیقات همچنان ادامه دارد تا مشخص شود این تنها نمونه‌ای از جاسوسی صنعتی است یا بخشی از شبکه‌ای گسترده‌تر.

دستگیری مدیران سابق سامسونگ

سرقت اسرار تجاری کارمندان شرکت‌های فناوری کره‌ای، ازجمله سامسونگ به مشکلی متداول تبدیل شده است. این اتفاق برای اولین‌بار نیست که رخ می‌دهد. ماه گذشته، یکی از کارمندان سابق اس‌کی هاینیکس در فرودگاه کره‌جنوبی دستگیر شد. او به سرقت ۳,۰۰۰ صفحه اطلاعات محرمانه درباره‌ی لیتوگرافی تولید تراشه‌های حافظه متهم بود.

این اطلاعات حساس می‌تواند به شرکت‌های رقیب مانند هواوی کمک کند تا به‌سرعت به فناوری تولید تراشه‌های حافظه دست پیدا کنند و در بازار رقابت پیشی بگیرند. اگرچه متهم تمام اتهام‌ها را رد کرده است، این رویداد نگرانی‌ها درباره‌ی امنیت اطلاعات در صنعت نیمه‌رسانا را افزایش داده است.

واکنش‌ چین به اتهامات

تایوان بارها چین را به سرقت گسترده‌ی مالکیت معنوی و جذب غیرقانونی مهندسان متخصص در حوزه‌ی نیمه‌رسانا متهم کرده است. پکن با بهره‌گیری از این اقدامات سعی می‌کند تا به‌سرعت به فناوری تولید تراشه‌های پیشرفته دست پیدا کند.

با وجود سکوت پکن در‌برابر این اتهام‌ها، چین به توسعه‌ی فناوری نیمه‌رسانا بومی نیاز مبرم دارد. این کشور تقریباً تمام تجهیزات حیاتی برای تولید تراشه‌های پیشرفته را از کشورهای غربی وارد می‌کند.

تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های صادراتی کشورهای غربی ضربه‌ی شدیدی به تلاش‌های چین برای دستیابی به خودکفایی در حوزه‌ی فناوری نیمه‌رسانا وارد کرده و آرزوهای فناورانه‌ی بلندمدت این کشور را به‌خطر انداخته است.

با وجود مشکلات موجود، چین همچنان به توسعه‌ی صنعت تراشه‌ی داخلی خود مصمم است. این کشور به منابع غنی عناصر کمیاب خاکی مورد‌نیاز برای تولید تراشه‌های پیشرفته دسترسی دارد که مزیت رقابتی مهمی محسوب می‌شود.

رقابت شدیدی بین ایالات متحده و چین در حوزه‌ی فناوری نیمه‌رسانا وجود دارد. بااین‌حال، برخی معتقدند که دولت چین ممکن است از توسعه‌ی صنعت تراشه‌ی داخلی به‌عنوان ابزاری برای کاهش وابستگی به فناوری‌های خارجی و افزایش نفوذ خود در بازار جهانی استفاده کند. در این رقابت شدید بین قدرت‌های جهانی، همه‌ی ابزارها ممکن است به‌کار گرفته شوند و اصول رقابت آزاد در سایه‌ی منافع ملی قرار گیرد.

نوشته مدیران سابق سامسونگ به جاسوسی صنعتی متهم و دستگیر شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow