مدیرعامل سابق یوتیوب در ۵۶ سالگی درگذشت

سوزان ووچیکی، مدیرعامل سابق یوتیوب پس از 2 سال تحمل بیماری سرطان ریه در سن 56 سالگی درگذشت. به گزارش تک‌ناک، دنیس تروپر، همسر سوزان ووچیکی با انتشار پستی در صفحه فیسبوک خود درگذشت وی را اعلام کرد، خبری که از سوی ساندرا پیچای، مدیرعامل کنونی گوگل نیز تأیید شد. دنیس تروپر در پیام خود... نوشته مدیرعامل سابق یوتیوب در ۵۶ سالگی درگذشت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  2
مدیرعامل سابق یوتیوب در ۵۶ سالگی درگذشت

سوزان ووچیکی، مدیرعامل سابق یوتیوب پس از 2 سال تحمل بیماری سرطان ریه در سن 56 سالگی درگذشت.

به گزارش تک‌ناک، دنیس تروپر، همسر سوزان ووچیکی با انتشار پستی در صفحه فیسبوک خود درگذشت وی را اعلام کرد، خبری که از سوی ساندرا پیچای، مدیرعامل کنونی گوگل نیز تأیید شد.

دنیس تروپر در پیام خود آورده است:

«با غم و اندوهی فراوان درگذشت سوزان ووچیکی را اعلام می‌کنم. همسر دوست‌داشتنی من و مادر 5  فرزندمان، پس از دو سال زندگی با سرطان سلول غیر کوچک ریه از میان ما رفت.

سوزان تنها دوست و همراه زندگی نبود، بلکه مادری مهربان با ذهنی درخشان و دوستی عزیز برای بسیاری از اطرافیان خود بود. بسیار خوشحالیم که با او بودیم، هر چند غم حاصل از فقدان او بی پایان است. لطفا ما را یاری کنید تا قادر به سپری کردن این دوران سخت باشیم.»

درگذشت سوزان ووچیکی تنها اتفاق تلخ خانواده تروپر نیست. پیش‌تر و در فوریه امسال این خانوداه پسر 19 ساله خود را که به دلیل مصرف اتفاقی مواد مخدر در اتاق خواب خود در دانشگاه کالیفرنیا فوت کرد، از دست داده بود.

مدیرعامل سابق یوتیوب پس از 2 سال تحمل بیماری سرطان ریه درگذشت.

ووچیکی در سال 2023 و پس از 9 سال مدیریت یوتیوب  -جایی که شهرت خود را از آن به دست آورده بود- از سمت خود استعفا داد. وی با انشتار پستی اعلام کرده بود: «تصمیم گرفتم فصل جدیدی را به خانواده، سلامتی و پروژه‌های شخصی خود که به آنها علاقه‌مند هستم اختصاص دهم.»

ووچیکی به عنوان یکی از 20 کارمند نخست گوگل، در سال 2006 یوتیوب را به مبلغ 1.65 میلیون دلار خریداری کرد. بعدها با اجاره گاراژ خانه‌ای، به دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد پیوست و به شهرت رسید. (گوگل در سال 2015 بازسازی و در آن زمان شرکت آلفابت به عنوان شرکت مادر آن شناخته شد.)

ووچیکی به عنوان مدیر بازاریابی گوگل، پس از مشاهده تراکنش‌های اولیه یوتیوب، پیشنهاد خرید این پلتفرم را به همکاران جدید خود داد و آن را تحت هدایت خود به یک شبکه چند میلیارد دلاری تبدیل کرد. به گونه‌ای که در سال 2023 یوتیوب به درآمدی 8.1 میلیارد دلاری از تبلیغات رسید که حدود 10 درصد از کل درآمد آلفابت بود.

متن کامل پیام ساندرا پیچای، مدیر عامل گوگل در پی درگذشت مدیر سابق یوتیوب به شرح زیر است:

«احتمال دارد خبر درگذشت سوزان ووچیکی پس از دو سال مبارزه با سرطان ریه‌ را شنیده‌ باشید. این اتفاق برای من حتی در این لحظه که در حال نگارش این متن هستم غیر قابل باور است. سوزان یکی از فعال‌ترین و پرانرژی‌ترین افرادی بود که تاکنون دیده بودم. از دست دادن او برای همه‌ ما که او را می‌شناسیم و دوستش داریم، برای هزاران نفری که در گوگل فعالیت می‌کنند و شاهد رهبری و راهنمایی‌های او در طول این سال‌ها بودند و برای میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان که به او نگاه می‌کردند، باورکردنی نیست.

سفر سوزان، از گاراژی که اجاره کرده بود تا رهبری تیم‌ها در  ساخت کسب‌وکار تبلیغات و تبدیل شدن به مدیرعامل یوتیوب، یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های جهان، به هر اندازه‌ای الهام‌بخش است. اما کار او در این مکان نیمه‌کاره نماند و به عنوان یکی از اولین‌های گوگل (مانند: اولین فردی که از مرخصی مادران (زایمان) بهره برد)، از موقعیت خود برای ساختن یک محیط کاری بهتر برای همه استفاده کرد و در سال‌های پس از آن، دفاع‌های او درباره مرخصی والدین، استاندارد جدیدی را برای کسب‌وکارها در سراسر جهان تعیین کرد. سوزان علاقه بسیاری به آموزش داشت و خیلی زود متوجه شد که یوتیوب می‌تواند بستری مناسب برای یادگیری در سرتاسر جهان باشد.

در طی دو سال گذشته، حتی در مواجهه با مشکلات شخصی بزرگ، سوزان خود را به ایجاد دنیای بهتر از طریق شرکت در امور خیریه، از جمله حمایت از تحقیقات در مورد بیماری‌ که در نهایت جان او را گرفت متعهد می‌دانست.

سوزان همیشه دیگران را در اولویت قرار می‌داد. هرگز مهربانی‌‌های او نسبت به خودم به عنوان یک تازه وارد را در 20 سال پیش فراموش نخواهم کرد. در طی مصاحبه گوگل، او من را برای خوردن بستنی و پیاده‌روی در دوره‌ آموزشی به اطراف دانشگاه برد که این کار من را نسبت به گوگل و شخص وی متقاعد کرد.

من خیلی خوش‌شانس بودم که با او از نزدیک کار کردم و مطمئن هستم همه شماها نیز چنین حسی دارید. اگرچه برای زندگی خود وقت کمی گذاشت، اما هر دقیقه را برای ما سپری کرد.

من خوش‌شانس هستم که سال‌ها با سوزان به صورت نزدیک کار کرده‌ام، همان‌طور که  شما هم انجام داده‌اید. او توسط تیم‌های اینجا به طور کامل دوست داشته شد. زمان او در زمینه‌ زندگی خیلی کم بود، اما او هر دقیقه را با دقت و شمرده انجام داد.»

نوشته مدیرعامل سابق یوتیوب در ۵۶ سالگی درگذشت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow