مرسدس سیستم فرمان با سیم را رونمایی کرد

مرسدس از سال آینده سیستم فرمان با سیم جدید و فرمان یوغی‌شکل (yoke-style) را در خودروهای خود به کار می گیرد. به گزارش تکناک، سیستم فرمان با سیم مرسدس اتصال مکانیکی بین فرمان و چرخ‌های جلو را با یک اتصال الکترونیکی از طریق سیم جایگزین می‌کند. سیستم مذکور بیش از یک میلیون مایل آزمایشی را […] نوشته مرسدس سیستم فرمان با سیم را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۰۸ اردیبهشت , ۱۴۰۴ - 13:00
 1
مرسدس سیستم فرمان با سیم را رونمایی کرد

مرسدس از سال آینده سیستم فرمان با سیم جدید و فرمان یوغی‌شکل (yoke-style) را در خودروهای خود به کار می گیرد.

به گزارش تکناک، سیستم فرمان با سیم مرسدس اتصال مکانیکی بین فرمان و چرخ‌های جلو را با یک اتصال الکترونیکی از طریق سیم جایگزین می‌کند.

سیستم مذکور بیش از یک میلیون مایل آزمایشی را در آزمایشگاه‌ها، پیست‌های تست و جاده‌های عمومی طی کرده است و ممکن است اولین بار در نسخه به‌روزرسانی‌شده سدان EQS در سال ۲۰۲۶ عرضه شود.

مرسدس بنز با این اقدام به جمع خودروسازان در حال گسترشی می‌پیوندد که سیستم فرمان با سیم را معرفی کرده‌اند. این سیستم اتصال مکانیکی معمول بین فرمان و چرخ‌های جلو را با یک ارتباط الکترونیکی یا همان «سیم» جایگزین می‌کند.

مرسدس بنز اعلام کرده است که این سیستم مزایای متعددی نسبت به سیستم مکانیکی سنتی دارد. به گفته این خودروساز، سیستم فرمان با سیم پاسخ‌دهی سریع‌تر، هندلینگ بهتر، مانورپذیری بیشتر و کاهش تلاش لازم برای چرخاندن فرمان را به همراه دارد.

این سیستم همچنین از نسبت فرمان متغیر بهره می‌برد؛ به این معنا که در سرعت‌های پایین مانند پارک کردن، سرعت واکنش فرمان افزایش می‌یابد و در سرعت‌های بالا مثل رانندگی در بزرگراه، کاهش می‌یابد. مرسدس معتقد است که حذف تقریباً کامل احساس ناهمواری‌های جاده در فرمان، مزیتی مثبت است، هرچند این ادعا با تردیدهایی روبرو است.

مرسدس نیز همانند مدل‌هایی چون Tesla Cybertruck و Lexus RZ، قصد دارد به جای فرمان گرد معمول، از یک فرمان یوغی با قسمت پایینی تخت استفاده کند. از آنجا که سیستم با سیم امکان تغییر نسبت فرمان را فراهم می‌کند، استفاده از یوغ فضای پای بیشتری ایجاد می‌کند بدون آنکه نیاز باشد راننده دست‌هایش را برای چرخاندن فرمان جابجا کند. مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری مرسدس، در توصیف این فناوری به ارتباط آن با رانندگی خودکار سطح ۳ SAE اشاره کرده و گفته است که این طراحی دید بهتری به صفحه‌نمایش داشبورد ارائه می‌دهد «هنگام تماشای برنامه‌های مورد علاقه، برای مثال».

برای حفظ ایمنی و اطمینان خاطر، مرسدس این سیستم را به یک سیستم پشتیبان مجزا مجهز کرده است که شامل دو برابر شدن تعداد حسگرها و محرک‌ها، ذخیره‌سازی داده‌های اضافی و منبع تغذیه پشتیبان می‌شود. این افزونگی به این معناست که حتی در صورت بروز خرابی کامل، خودرو همچنان قابل هدایت خواهد بود.

سیستم فرمان با سیم مرسدس بنز که بیش از یک میلیون مایل آزمایشی در شرایط مختلف طی کرده، به گفته شرکت برای خودروهای مجهز به سیستم فرمان چرخ‌های عقب، مانند سدان‌های کلاس S و EQS، گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود. با توجه به اینکه EQS سال آینده برای یک به‌روزرسانی آماده می‌شود، این سدان پرچمدار الکتریکی به احتمال زیاد نخستین خودرویی خواهد بود که این فناوری را به نمایش می‌گذارد.

نوشته مرسدس سیستم فرمان با سیم را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow