مرگ برای زندگی: کشفی که همه چیز را درباره تقسیم سلولی تغییر می‌دهد

دانشمندان در پژوهشی نوین، مکانیسمی شگفت‌انگیز در تقسیم سلولی باکتری‌ها کشف کرده‌اند. در این فرآیند، رشته‌های پروتئینی نامرتب در سلول به طور خودکار تجزیه شده و ساختاری حلقوی در مرکز سلول تشکیل می دهند. این ساختار برای تقسیم صحیح سلولی حیاتی است. یافته‌های این پژوهش می‌تواند در آینده به توسعه مواد مصنوعی با قابلیت خودترمیمی […] منبع خبر مرگ برای زندگی: کشفی که همه چیز را درباره تقسیم سلولی تغییر می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  4
مرگ برای زندگی: کشفی که همه چیز را درباره تقسیم سلولی تغییر می‌دهد

دانشمندان در پژوهشی نوین، مکانیسمی شگفت‌انگیز در تقسیم سلولی باکتری‌ها کشف کرده‌اند. در این فرآیند، رشته‌های پروتئینی نامرتب در سلول به طور خودکار تجزیه شده و ساختاری حلقوی در مرکز سلول تشکیل می دهند. این ساختار برای تقسیم صحیح سلولی حیاتی است. یافته‌های این پژوهش می‌تواند در آینده به توسعه مواد مصنوعی با قابلیت خودترمیمی منجر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یکی از پرسش‌های بنیادی در زیست‌شناسی، چگونگی سازماندهی ماده بی‌جان به شکلی است که به پیدایش حیات منجر شود. خودسامان‌دهی، به عنوان یک ویژگی کلیدی موجودات زنده، شامل تشکیل و تجزیه خودکار ساختارهای زیستی است. پژوهشگران در تلاش‌اند تا درک کنند که چگونه مولکول‌ها در زمان و مکان مناسب برای تشکیل و تجزیه این ساختارها تصمیم‌گیری می‌کنند.

در این پژوهش، دانشمندان با بررسی دقیق فرآیند تقسیم سلولی در باکتری‌ها، به یافته‌های مهمی دست یافتند. آن‌ها نشان دادند که رشته‌های پروتئینی FtsZ در طول این فرآیند، رفتاری متفاوت از آنچه قبلا تصور می‌شد دارند. این رشته‌ها به جای حرکت ساده، در صورت برخورد با موانع یا عدم هم‌ راستایی، تجزیه می‌شوند. این پدیده که مرگ برای هم‌راستایی نامیده می‌شود، به تشکیل ساختار حلقوی در مرکز سلول و در نهایت تقسیم سلولی کمک می‌کند.

برای درک بهتر این مکانیسم، پژوهشگران مدل ریاضی ارائه کرده‌اند که تعاملات بین زیر واحدهای FtsZ و تشکیل رشته‌های پروتئینی را توصیف می‌کند. این مدل نشان می‌دهد که تجزیه رشته‌های نامرتب، به ترمیم ساختار کلی و تشکیل ساختار حلقوی کمک شایانی می‌کند.

یافته های این پژوهش، درک جدیدی در مورد چگونگی سازماندهی ماده فعال زیستی ارائه می‌دهد. همچنین، این یافته‌ها می‌تواند در طراحی و ساخت مواد مصنوعی با قابلیت خودترمیمی کاربرد داشته باشد.در ادامه این پژوهش، محققان قصد دارند تا نقش ساختار حلقوی در تشکیل دیواره سلولی جدید و تکمیل فرآیند تقسیم سلولی را بررسی کنند. پژوهش حاضر، گامی مهم در جهت درک بهتر مکانیسم‌های خودسامان‌دهی در سیستم‌های زیستی است. یافته‌های این پژوهش می‌تواند به توسعه فناوری‌های جدید در زمینه‌های مختلف، از جمله پزشکی و مهندسی مواد،کمک کند.

منبع خبر مرگ برای زندگی: کشفی که همه چیز را درباره تقسیم سلولی تغییر می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow