مشخصات لپ تاپ MacBook Pro فاش شد

یک یوتیوبر روسی، ویدیویی از باز کردن بسته‌بندی لپ تاپ MacBook Pro مجهز به تراشه M4 منتشر کرده است، که مشخصات بیشتری از این محصول را فاش می‌کند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت اپل در نظر دارد طی رویدادی که در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود نسل جدید لپ‌ تاپ مجهز به تراشه M4 […] نوشته مشخصات لپ تاپ MacBook Pro فاش شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۶ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
مشخصات لپ تاپ MacBook Pro فاش شد

یک یوتیوبر روسی، ویدیویی از باز کردن بسته‌بندی لپ تاپ MacBook Pro مجهز به تراشه M4 منتشر کرده است، که مشخصات بیشتری از این محصول را فاش می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت اپل در نظر دارد طی رویدادی که در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود نسل جدید لپ‌ تاپ مجهز به تراشه M4 خود را معرفی کند.

بر اساس تصاویر منتشر شده از لپ تاپ MacBook Pro، طی هفته گذشته مشخص شد که این محصول به ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای مجهز شده است.

اکنون ویدیوی افشاشده توسط یوتیوبر روسی نشان می‌دهد که طراحی بسته‌بندی این لپ‌تاپ شباهت زیادی به جعبه‌ مدل MacBook Pro با تراشه M3 دارد، اما تصویر پس‌زمینه متفاوت است و به نظر می‌رسد که MacBook Pro به مشخصات فنی قابل توجهی مجهز خواهد شد.

این لپ تاپ علاوه بر اطلاعت قبلی، از سه پورت Thunderbolt 4، یک پورت HDMI، یک شیار کارت SD و فناوری شارژ مغناطیسی MagSafe بهره خواهد برد.

این مشخصات با شایعات قبلی همخوانی دارد. نکته قابل توجه در مقایسه با مدل پایه M3 MacBook Pro، افزایش یک پورت Thunderbolt 4 و دو برابر شدن ظرفیت رم در مدل جدید است.

علاوه بر این، یوتیوبر روسی با انجام تست عملکرد Geekbench، نخستین تجربه از توان پردازشی تراشه M4 را ارائه کرده است.

این تست که دستگاه را با نام “Mac 16,1” شناسایی می‌کند، نشان می‌دهد که M4 MacBook Pro در تست تک هسته‌ای به امتیاز ۳۸۶۴ و در تست چند هسته‌ای به امتیاز ۱۵۲۸۸ دست یافته است.

جزئیات جدید لپ تاپ MacBook Pro فاش شد

برای مقایسه، مدل پایه M3 MacBook Pro به طور معمول در تست‌های مشابه به ترتیب امتیازهای ۳۰۰۰ و ۱۱۸۰۰ را کسب می‌کند. افزایش قابل توجه عملکرد در مدل M4 را می‌توان به وجود دو هسته پردازنده اضافی نسبت داد.

اگرچه صحت این اطلاعات هنوز تأیید نشده است، اما گزارش‌های بلومبرگ بیانگر آن است که اپل قصد دارد در اواخر ماه اکتبر از MacBook‌های جدید با تراشه M4 رونمایی کند.

همچنین اپل علاوه بر لپ تاپ مذکور در رویداد پیش رو از تبلت iPad mini جدید، کامپیوتر رومیزی Mac mini جدید، کامپیوتر شخصی iMac جدید و نسل یازدهم تبلت iPad نیز رونمایی خواهد کرد.

نوشته مشخصات لپ تاپ MacBook Pro فاش شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow